Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 17.02.2021, 18:46
-Captain-:n Avatar
-Captain- -Captain- ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 20.10.06
Sijainti: Imatra, Finland.
Viestit: 1.191
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tjl Näytä viesti
No maasturissa joo.
Mut jos mönkkäri ei ole vetokäytössä, niin ehdottomasti ottasin erillisjousitetun, enempi joustoja ja todella paljon mukavampi ajaa.
Mutta jos ns.työkäytössä ja vedetään painavaa kärryä niin sillon jäykkä taka-akseli on suosittu.

Mutta ainakin omaan käyttöön mikä on 95% niin kutsuttua työkäyttöä, en siltikään jäykkää akselia ottas. Tämähän on makuasia.
Samoilla linjoilla oon. Oma ensimmäinen mönkijä oli Kawasaki kvf400, siinä oli jäykkä taka-akseli ja ei se oikein hyvä ollut missään. Reilu 3vuotta aurailin pihaa ja ajelin puut metsästä telikärrillä.
Sitten se vaihtui 2008 lopulla uuteen Suzukin 750 malliin jossa erillisjousitus. Ei tuo Suzukin perä paljoa painu vaikka koukulle tulee painoa välillä reilustikin. Paluuta jäykkäakseliseen ei tule.

__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4
Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO
SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla
-Dodge Ramcharger (offi-projekti)
-Nissan Patrol SOA vm-88
-Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS"
+liuta muita harraste ajoneuvoja

WUOKSI OFFROAD
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 28.02.2021, 11:30
AVRO:n Avatar
AVRO AVRO ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.08.03
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 3.564
Perusasetus

Liitytäänpä tähänkin ketjuun kun ranchille tuli uus ja eka mönkkäri. Neiti 15v:lle hankittiin kulkupeliksi tommoinen vähän hinnakkaampi Kiina-peli.

TGB 550 EPS T3b, tuolta agressiivisesti mainostavasta firma x:stä.

Ensipuraisulla vaikuttaa ihan ok peliltä aiottuun käyttöön, eli neidin kulkupeliksi yleisille teille ja sitten tulevaisuudessa jäänee tähän kevyeen kotikäyttöön.
Varsin asiallisen näköinen laite ulkonäöltään, bling aluvanteet aika rouheilla Maxxis nappulakumeilla. LED ajovalot jotka epäilyksistäni huolimatta valaisevat riittävästi, käytiin jo pimeällä ajelemassa koska halusin nämä nimenomaan testata ettei oo mitkään ihan *askat.
Toki napista kytkettävä neliveto ja etuakselille kytkettävä lukko, ei mitään avoketjuvetoja. Vinssi ja peräkärryvarusteet, lisäksi ostettiin semmoinen iso boxi taakse. Vinssi koeponnistettiin jo kun neiti ehti hurauttamaan oikein huolella ojaan, täällä sivutiellä kun menee liian reunaan niin lumipenkka imaisee ja sit mennään. Pääsipä taas pitkästäaikaa kikkailemaan kun ei noussut ihan tuosta noin vaan.
Kaksipaikkainen, mahtuu ton boxinkin kanssa ihan hyvin kaksi istumaan.

Tekninen laatu jää nähtäväksi mutta silmämääräisesti ei mitenkään rimpulan oloinen. Ruiskupeli. Ohjaustehostin kahdella eri tehostuksella vaikutti näin jälkikäteen ihan hyvältä ajatukselta kun eihän noilla teineillä mitään kovin riuskoja voimia ole.

Kulkupuoli on mielestäni riittävä, erityisesti kun ajattelee tuon pääasiallisen kuljettajan ajokokemusta joka on olemattomasta seuraava. Kulkee mittarin mukaan sen mitä saakin eli sen 60+ ja kiihtyy siihen järjellisesti. Ajomukavuus hyvä, ei jyristä/nypytä ja koneenkin tärinät siedettävällä tasolla.

Peruutusvaihteella ei ole pikkupuolta, tämä varmasti huonoa jos haluaisi rymytä. Alue/suunnanvaihdossa painettava jarrua, muuten sammuu, tämä jo nyt ihan törkeän ärsyttävää kun on tosi herkkä. Tuntuu ylisuojelevalta, eihän toi tyhjäkäynnillä liiku kuitenkaan mihinkään.
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG.
RRC 3,9SE -90. Valkoinen.
Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa
Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto"
Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu"
Range Rover P38A -95, purkuraato
Volvo C303, muutti pois.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 23.06.2021, 13:15
Pasi79 Pasi79 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.09.19
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 156
Perusasetus

Lainataanpa tätä ketjua.

Kumman ostaisitte metsätyöhön mönkijäksi? Pari vuotta vanhan Canam Outlander 650 XT (sähkökaasu, sähköinen ohjaus tehostin jne) vai 15 vuotta vanhan hyvin huolletun Polaris 700 twin (ei ohjaustehostin eikä muita ylimääräisiä sähköherkkuja).

Tämä siis luotettavuuden kannalta kun ei ollenkaan kivaa jos jokin sähkövempele hajoaa pakkasessa/lumessa erämaassa....
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 23.06.2021, 18:14
tjl:n Avatar
tjl tjl ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 22.07.06
Sijainti: riihimäki, .
Viestit: 1.888
Perusasetus

No käsittääkseli nuo pollen 2-sylinteriset ei kaikista varmimpia. Joku korjaa jos väärässä.
Ittellä oli 2011 polle forrester 500 efi ja vuos sit vaihoin sen uuteen 2020 big bossii. Vanha oli kyl ihan pommin varma.
Uudessa ollu 100h aikana pari pikkujuttuu mut en kadu vaihtoo. Kyl se ohjaustehostin ihan älyttömän hyvä.

Kyllä se huolto ratkasee paljon ja mis käytös ollu.
Jos nokalla kaikki snorkkelit yms niit itte harkitsisin.
Kuin raakaa se käyttö on ollut?

Ja itte en tykänny puuhommissa ollenkaan can-amin etulukosta. Ei vaan sopinu minun makuu metsätöissä millon mennään hitaasti ja pidolla.
Mun mielest pollen nelikko parempi tuohon työhön, mutta tämä mielipide asia.

Mun mielestä metsäkäyttöön ei tartte valtavasti kuutioita moottoriin.
Oma big boss 570cc koneeella ja kamalia kuormia kulkrr.

Kyl minä tsekkaisin huoltoasiat ensin ja sit miettisin.
Mutta oman metsä kokemuksen mukaan, siis painava kärry kuormaajalla perässä, niin ei se voima ikinä ole loppunut 500cc koneessakaan.

Mutta se on niin ajosta kiinni mitä saa.
Onko uinut vedessä kaikki sähköliittimet yms.
Pollen voimansiirron kestävyyttä haukutaan, mutta omalla rauhallisella tavalla ikinä mitään hajonnu.

Metsäkäytössä se hidas liikkuminen ja lukkojen toiminta mun mielestä tärkein. Ei se teho.
__________________
alumiini ja erikoishitsaukset palstalaisille edullisesti.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 24.06.2021, 08:48
astalo astalo ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 20.02.12
Sijainti: Kajaani
Viestit: 417
Perusasetus

Tuosta tehosta sen verran että tuo 400 polle mikä minulla on niin kävi hieman tehottomaksi välillä. Siinähän tosin ei ole kun 37hp. Välillä vaan tarvis saada kunnolla ryntäytettyä vauhtia. Hiekkamontun yli kun tuli niin pakko oli tulla lappu lattiassa jos ei halunnut jäädä välille. Piti vaan toivoa että kerkeää saada vauhtia riittävästi. Tuli sitä tietysti tuonkin perässä välillä varmaan jotain 800kg puuta kärryssä.

Tuo pollen etulukko on kyllä pirun hyvä hitaassa kikkailussa.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 24.06.2021, 10:14
andy:n Avatar
andy andy ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 07.01.09
Sijainti: joensuu
Viestit: 597
Perusasetus

Ohjaustehostin on varsinkin järeämmällä rengastuksella tarpeellinen varuste.
__________________
-ISORY OFFROAD-
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 24.06.2021, 12:26
Pasi79 Pasi79 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.09.19
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 156
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tjl Näytä viesti
No käsittääkseli nuo pollen 2-sylinteriset ei kaikista varmimpia. Joku korjaa jos väärässä.
Ittellä oli 2011 polle forrester 500 efi ja vuos sit vaihoin sen uuteen 2020 big bossii. Vanha oli kyl ihan pommin varma.
Uudessa ollu 100h aikana pari pikkujuttuu mut en kadu vaihtoo. Kyl se ohjaustehostin ihan älyttömän hyvä.

Kyllä se huolto ratkasee paljon ja mis käytös ollu.
Jos nokalla kaikki snorkkelit yms niit itte harkitsisin.
Kuin raakaa se käyttö on ollut?

Ja itte en tykänny puuhommissa ollenkaan can-amin etulukosta. Ei vaan sopinu minun makuu metsätöissä millon mennään hitaasti ja pidolla.
Mun mielest pollen nelikko parempi tuohon työhön, mutta tämä mielipide asia.

Mun mielestä metsäkäyttöön ei tartte valtavasti kuutioita moottoriin.
Oma big boss 570cc koneeella ja kamalia kuormia kulkrr.

Kyl minä tsekkaisin huoltoasiat ensin ja sit miettisin.
Mutta oman metsä kokemuksen mukaan, siis painava kärry kuormaajalla perässä, niin ei se voima ikinä ole loppunut 500cc koneessakaan.

Mutta se on niin ajosta kiinni mitä saa.
Onko uinut vedessä kaikki sähköliittimet yms.
Pollen voimansiirron kestävyyttä haukutaan, mutta omalla rauhallisella tavalla ikinä mitään hajonnu.

Metsäkäytössä se hidas liikkuminen ja lukkojen toiminta mun mielestä tärkein. Ei se teho.
Minkä vuosimallin Canam:sta sulla on nuo kokemukset. Käsittääkseni muutama vuosi sitten Canam:n etulukon toimintaa muutettiin. Tosin onko uudempi lukko kaikissa malleissa vain kalleimmissa?

500 kuutio riittää varmaankin mutta nyt sattuu vain käytetty olemaan tuollaisia isompi myllyjä tarjolla.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 03.03.2023, 16:02
Limite:n Avatar
Limite Limite ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 02.10.10
Sijainti: Tampere,Finland
Viestit: 512
Perusasetus

Linhai syö tulppia


Moro
Olisko tähän mitään lääkettä? Linhai 300 traktorikömpijä oliko nyt vuosimalli 2018 . Ymmärtääkseni viimeinen kaasarikone vuosi kuitenkin. Ajettu on joku 500km eli ei hirveitä. Ollu pääasiassa lumikoneena okt pihaa auratessa.
Tää on pari kertaa jättänyt tielle kun oon käyny ajelemassa. Viime kesänä vaihdoin puolan ku epäilin josko se lämmetessään lakkaa pelittämästä. Pirun pieni kipinä tulee muutenkin. Tossa viikko takaperin taas ei millään käymään. Koita startti spraylläkin mutta pötsähtelee vaan välillä eikä syty. Uusi tulppa ja laakista tilille. Tää on nyt kolmas tai neljäs kynttilä tuossa ja pitäis ne nyt vähän kauemmin kestää. Vakionahan tässä on NGK DR8EA ja nyt laitoin pykälää kuumemman seiskan kokeeksi. Olisko jostain hifitulpasta ratkaisuksi vai missä vika??
__________________
J E E P
just empty every pocket

Viimeksi muokannut Limite : 03.03.2023 16:07
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 03.03.2023, 23:04
kivinen:n Avatar
kivinen kivinen ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 13.01.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Viestit: 3.735
Perusasetus

Laittelin yhtä Linhai 300 mönkijää, taisi olla aika paljon vanhempi, mutta kaasarilla kuitenkin. Söi myös tulppia ja joskus kävi lämpimäksi asti, joskus ei. Joskus lähti kylmänä käyntiin, joskus ei.

Uusi CDI -boksi ja "hajonneetkin" tulpat alkoi toimia. Taisi olla tuollainen, minkä tilasin siihen:

https://www.karkkainen.com/verkkokau...searchTerm=Cdi

Testasin myös 40 km/h rajoitettua boksia. Kävihän se silläkin, mutta oli kyllä tosi hölmösti rajoitettu kierrokset. Alkoi rajoittaja pätkimään jo vähän yli 2000rpm kohdalla.
__________________
www.alanmiehet.com #1
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 04.03.2023, 16:49
Tuominen Racing Tuominen Racing ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 01.05.16
Sijainti: Sauvo
Viestit: 8
Perusasetus

Yhteen 500 Linhaihin kaveri vaihtoi CDI-boksin samojen oireiden takia, ja tuli kuntoon
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostettu Mönkijä Nikonaattori O/M/V Ajoneuvot 0 19.05.2016 20:35
Myyty mönkijä fordisti O/M/V Muut 2 31.03.2016 21:53
Hyvää joulua 2015 -viestiketju Rompe1 Chit-Chat 49 26.12.2015 16:01
Ostetaan 4x4 mönkijä eipelita O/M/V Ajoneuvot 1 01.02.2014 14:48
Myydään 200cc mönkijä,50cc mönkijä, Solifer scode.. MakeO O/M/V Muut 13 30.11.2011 19:11


Sivu luotu: 15:13 (GMT +2).