![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
Sitten se vaihtui 2008 lopulla uuteen Suzukin 750 malliin jossa erillisjousitus. Ei tuo Suzukin perä paljoa painu vaikka koukulle tulee painoa välillä reilustikin. Paluuta jäykkäakseliseen ei tule.
__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4 Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla -Dodge Ramcharger (offi-projekti) -Nissan Patrol SOA vm-88 -Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS" +liuta muita harraste ajoneuvoja WUOKSI OFFROAD |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Liitytäänpä tähänkin ketjuun kun ranchille tuli uus ja eka mönkkäri. Neiti 15v:lle hankittiin kulkupeliksi tommoinen vähän hinnakkaampi Kiina-peli.
TGB 550 EPS T3b, tuolta agressiivisesti mainostavasta firma x:stä. Ensipuraisulla vaikuttaa ihan ok peliltä aiottuun käyttöön, eli neidin kulkupeliksi yleisille teille ja sitten tulevaisuudessa jäänee tähän kevyeen kotikäyttöön. Varsin asiallisen näköinen laite ulkonäöltään, bling aluvanteet aika rouheilla Maxxis nappulakumeilla. LED ajovalot jotka epäilyksistäni huolimatta valaisevat riittävästi, käytiin jo pimeällä ajelemassa koska halusin nämä nimenomaan testata ettei oo mitkään ihan *askat. Toki napista kytkettävä neliveto ja etuakselille kytkettävä lukko, ei mitään avoketjuvetoja. Vinssi ja peräkärryvarusteet, lisäksi ostettiin semmoinen iso boxi taakse. Vinssi koeponnistettiin jo kun neiti ehti hurauttamaan oikein huolella ojaan, täällä sivutiellä kun menee liian reunaan niin lumipenkka imaisee ja sit mennään. ![]() Kaksipaikkainen, mahtuu ton boxinkin kanssa ihan hyvin kaksi istumaan. Tekninen laatu jää nähtäväksi mutta silmämääräisesti ei mitenkään rimpulan oloinen. Ruiskupeli. Ohjaustehostin kahdella eri tehostuksella vaikutti näin jälkikäteen ihan hyvältä ajatukselta kun eihän noilla teineillä mitään kovin riuskoja voimia ole. Kulkupuoli on mielestäni riittävä, erityisesti kun ajattelee tuon pääasiallisen kuljettajan ajokokemusta joka on olemattomasta seuraava. Kulkee mittarin mukaan sen mitä saakin eli sen 60+ ja kiihtyy siihen järjellisesti. Ajomukavuus hyvä, ei jyristä/nypytä ja koneenkin tärinät siedettävällä tasolla. Peruutusvaihteella ei ole pikkupuolta, tämä varmasti huonoa jos haluaisi rymytä. Alue/suunnanvaihdossa painettava jarrua, muuten sammuu, tämä jo nyt ihan törkeän ärsyttävää kun on tosi herkkä. Tuntuu ylisuojelevalta, eihän toi tyhjäkäynnillä liiku kuitenkaan mihinkään.
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG. RRC 3,9SE -90. Valkoinen. Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto" Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu" Range Rover P38A -95, purkuraato Volvo C303, muutti pois. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Lainataanpa tätä ketjua.
Kumman ostaisitte metsätyöhön mönkijäksi? Pari vuotta vanhan Canam Outlander 650 XT (sähkökaasu, sähköinen ohjaus tehostin jne) vai 15 vuotta vanhan hyvin huolletun Polaris 700 twin (ei ohjaustehostin eikä muita ylimääräisiä sähköherkkuja). Tämä siis luotettavuuden kannalta kun ei ollenkaan kivaa jos jokin sähkövempele hajoaa pakkasessa/lumessa erämaassa.... |
#4
|
||||
|
||||
![]()
No käsittääkseli nuo pollen 2-sylinteriset ei kaikista varmimpia. Joku korjaa jos väärässä.
Ittellä oli 2011 polle forrester 500 efi ja vuos sit vaihoin sen uuteen 2020 big bossii. Vanha oli kyl ihan pommin varma. Uudessa ollu 100h aikana pari pikkujuttuu mut en kadu vaihtoo. Kyl se ohjaustehostin ihan älyttömän hyvä. Kyllä se huolto ratkasee paljon ja mis käytös ollu. Jos nokalla kaikki snorkkelit yms niit itte harkitsisin. Kuin raakaa se käyttö on ollut? Ja itte en tykänny puuhommissa ollenkaan can-amin etulukosta. Ei vaan sopinu minun makuu metsätöissä millon mennään hitaasti ja pidolla. Mun mielest pollen nelikko parempi tuohon työhön, mutta tämä mielipide asia. Mun mielestä metsäkäyttöön ei tartte valtavasti kuutioita moottoriin. Oma big boss 570cc koneeella ja kamalia kuormia kulkrr. Kyl minä tsekkaisin huoltoasiat ensin ja sit miettisin. Mutta oman metsä kokemuksen mukaan, siis painava kärry kuormaajalla perässä, niin ei se voima ikinä ole loppunut 500cc koneessakaan. Mutta se on niin ajosta kiinni mitä saa. Onko uinut vedessä kaikki sähköliittimet yms. Pollen voimansiirron kestävyyttä haukutaan, mutta omalla rauhallisella tavalla ikinä mitään hajonnu. Metsäkäytössä se hidas liikkuminen ja lukkojen toiminta mun mielestä tärkein. Ei se teho.
__________________
alumiini ja erikoishitsaukset palstalaisille edullisesti. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Tuosta tehosta sen verran että tuo 400 polle mikä minulla on niin kävi hieman tehottomaksi välillä. Siinähän tosin ei ole kun 37hp. Välillä vaan tarvis saada kunnolla ryntäytettyä vauhtia. Hiekkamontun yli kun tuli niin pakko oli tulla lappu lattiassa jos ei halunnut jäädä välille. Piti vaan toivoa että kerkeää saada vauhtia riittävästi. Tuli sitä tietysti tuonkin perässä välillä varmaan jotain 800kg puuta kärryssä.
Tuo pollen etulukko on kyllä pirun hyvä hitaassa kikkailussa. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Ohjaustehostin on varsinkin järeämmällä rengastuksella tarpeellinen varuste.
__________________
-ISORY OFFROAD- |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
500 kuutio riittää varmaankin mutta nyt sattuu vain käytetty olemaan tuollaisia isompi myllyjä tarjolla. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Linhai syö tulppia
Moro
Olisko tähän mitään lääkettä? Linhai 300 traktorikömpijä oliko nyt vuosimalli 2018 . Ymmärtääkseni viimeinen kaasarikone vuosi kuitenkin. Ajettu on joku 500km eli ei hirveitä. Ollu pääasiassa lumikoneena okt pihaa auratessa. Tää on pari kertaa jättänyt tielle kun oon käyny ajelemassa. Viime kesänä vaihdoin puolan ku epäilin josko se lämmetessään lakkaa pelittämästä. Pirun pieni kipinä tulee muutenkin. Tossa viikko takaperin taas ei millään käymään. Koita startti spraylläkin mutta pötsähtelee vaan välillä eikä syty. Uusi tulppa ja laakista tilille. Tää on nyt kolmas tai neljäs kynttilä tuossa ja pitäis ne nyt vähän kauemmin kestää. Vakionahan tässä on NGK DR8EA ja nyt laitoin pykälää kuumemman seiskan kokeeksi. Olisko jostain hifitulpasta ratkaisuksi vai missä vika??
__________________
J E E P just empty every pocket Viimeksi muokannut Limite : 03.03.2023 16:07 |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Laittelin yhtä Linhai 300 mönkijää, taisi olla aika paljon vanhempi, mutta kaasarilla kuitenkin. Söi myös tulppia ja joskus kävi lämpimäksi asti, joskus ei. Joskus lähti kylmänä käyntiin, joskus ei.
Uusi CDI -boksi ja "hajonneetkin" tulpat alkoi toimia. Taisi olla tuollainen, minkä tilasin siihen: https://www.karkkainen.com/verkkokau...searchTerm=Cdi Testasin myös 40 km/h rajoitettua boksia. Kävihän se silläkin, mutta oli kyllä tosi hölmösti rajoitettu kierrokset. Alkoi rajoittaja pätkimään jo vähän yli 2000rpm kohdalla.
__________________
www.alanmiehet.com #1 |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Yhteen 500 Linhaihin kaveri vaihtoi CDI-boksin samojen oireiden takia, ja tuli kuntoon
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostettu Mönkijä | Nikonaattori | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 19.05.2016 20:35 |
Myyty mönkijä | fordisti | O/M/V Muut | 2 | 31.03.2016 21:53 |
Hyvää joulua 2015 -viestiketju | Rompe1 | Chit-Chat | 49 | 26.12.2015 16:01 |
Ostetaan 4x4 mönkijä | eipelita | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 01.02.2014 14:48 |
Myydään 200cc mönkijä,50cc mönkijä, Solifer scode.. | MakeO | O/M/V Muut | 13 | 30.11.2011 19:11 |