![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Varmaa siistii ku sataheppanen auto vie 20l sadalla...! ![]()
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
#2
|
|||
|
|||
![]()
XL-7 mallissa on 2.7-litrainen pata ja 180hv. Mut ei se silti kyllä mikään raketti ollut. Se diesel oli kyllä melkein rivakampi kulkeen. Ymmärtääkseni toi 2.7 pata on ylikokoon porattu 2.5 kone? Joka kait on sama moottori kuin 2.0, mut taas jotenkin ylikokoon tehty? Soppa sille moottorille kyllä maistuu.
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Juu ei ole xl malli kiikarissa. Perus gv 2 tai 2,5l koneella olisi varmaan kyseessä. Todelliset kulutustiedot tuostakin toki kiinnostaa. Minkä tyyppinen jakolaatikko näissä oikein on, lyhyt alue ilmeisesti löytyy. Susukiin suhtaudun muuten suurella varauksella, kun parissa saman merkin henkilöauton kanssa on ollut melko työläitä ongelmia.
Muitakin merkkejä sopii toki ehdotella. Kaikki katsotaan ikuisten tojolasien läpi. Jeeppi tai rooveri tietysti ekana mielessä kävi, mutta mielikuva näiden kulutuksesta hirvittää. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Ei tod ole ekomalli tämäkään mutta tarjouksia kuunnellaan jos kiinnostaa
https://forums.offipalsta.com/showth...=102878&page=4 |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Itellä 2.0l bensa.. kulutuksen oon vissiin kerran laskenut kun ajoin pitemmän siivun ja se oli jotain 10l sataselle... vauhtiakin kyllä oli kohtuudella. Taitaa sillä ysiinkin päästä.
Iha tyytyväinen autoon olen ollut viisi paikkaa eli mahtuu lapsetkin kyytiin ja ihan hyvä peli meneemäänkin. Pikkupuoli on noissa... Ite laittanut 3:1 välitykset laatikkoon siis pikkupuolelle. Lockright ja 40mm korotus löytyy myös. Siis 2005 vuosmallia vanhempi korinen ![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() On siinä mielikuvassa vähän totuudenperääkin... Kannenvaihdon jälkeen, useamman kuukauden odottamassa intoa/sopivaa hetkeä, sähköt irti niin ei tietokone historiaa muistanut. Muutama kymmenen litraa bensaa parin kilometrin ajojen aikana, pääasiassa testausta ja järjestelmän ilmausta niin lukemat oli aika, hmm, messevät... Nyt näkyy kerryttäneen keskikulutusmittariin reilun tuhannen kilometrin matkalla 16,5l/100km, talviajoa ja ei-niin-rullaavat renkaat, kesäkelissä pari-kolme litraa vähemmällä kulkee. Paitsi kun on ostamassa tuommoista, niin sitten "pitää" ottaa lukemista monta litraa pois että saa uskoteltua itselleen ostoksen järkevyyttä. Neljän litran bensakasi, jatkuva neliveto, automaattiaski, omapainoa vähän kolmatta tonnia -siinä hyvä resepti bensakauppiaan suosioon... Mutta eikös vanhojen jenkkien harrastajat ole joskus todenneet kulutuksesta että "jokainen litra kulutuksesta on pois mukavuudesta" tms..? On noissa Saarivaltakunnan tuotteissa monta muutakin jännää, mitkä ei isommin haittaa jos kyseessä ei ole talouden ainoa, tai edes se toinen kulkupeli, vaan on muitakin mitä valita rivistä. Toimiessaan mitä mukavin, täyttää hyvin harrasteauton määritelmän kun saa harrastaa, mutta vaikka tämmöisellä rikkinäisellä ajellessa on mukavuustekijät kohdillaan niin on sitä monesti jo miettinyt minkälainen tämäkin tapaus on ollut uutena 26 vuotta sitten... |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Kolme Jeeppiä omistaneena, yksikään niistä ei ole mennyt nätillä ja rauhallisella ajollakaan alle 12 litraa satasella missään muussa olotilassa kuin reilussa alamäessä moottorijarrulla. Huhuja kuullut että täysin vakiolla XJ- Cherokeella (4.0 + automaatti) myötätuulessa katurenkailla ja sileällä asvaltilla intiaanihenkien luodessa tunnelmaa joku on ajanut kympillä satku maantietä. Itse en sitä usko, tainnut polttaa silloin vääränlaista tupakkaa sisältävää piippua.. Nykyinen Grand Cherokee 5.9 rakennettuna ja vähän konetta kutiteltuna vie maantiellä sen 16-18, kaupungissa käytännössä yli 20 satasella. Vakiona meni maantiellä varpaan kärjellä kaasua painaen 80-120km/h nopeudessa ~13-15 litraa satkulla, ja kaupungissa silloinkin pari kymppiä. Onneksi sentään koneessa on ruutia mukavasti, itkettää vain tankatessa mutta muuten hymy herkässä ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Jos sulla puska-auto on erikseen, niin yhtenä vaihtoehtona on bensa-Mölli Mersu. Joko 320 tai 500.
__________________
-TimoV Range Rover Sport 2.7d SE, 2007 BMW 520xda, 2016 Mercedes-Benz ML55AMG, 2002 Linhai 500 IRS, T3 2016 Range Rover 2.5dse 1998(ex) Range Rover 3.9EFI Vogue 1990, Ardennes green (ex) Range Rover 3.5EFI Vogue 1986, Cypress green (ex) |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Sukisukissa muuten bensa malliin saa jakolaatikkoon välityssarjaa ja takaperään lukkoa halvalla. Mut jostain syystä diesel malliin ei tahdo saada kumpaakaan. Muistaakseni yhden ainoan lukon löysin taka-akselille ja se oli aika arvokas. Tais olla 1000e luokkaa kun bensa malliin se oli joku 200e. Mitään jakolaatikon välityssarjaa en dieselille löytänyt.
Mutta jos ei tarvitse mitään offipeliä vaan ajelee jotain metsäautoteitä niin kyllä itse ihan kustannussyistä katselisin jotain Dusteria vaikka. Se menee bensamallina paljon pienemmällä kuin suikka. Se kuitenkin etenee ihan kohtuu hyvin maastonpuolella citykikkareeksi. Ei se nyt suurta ajonautintoa anna, mutta kyllä se perille vie. Dusterissa on myös ihan hyvät tilat. Nyt kun tuo hallitus on kovasti autoilua vastaan niin itse en ainakaan ostaisi autoa joka kuluttaa paljon vaan auton joka kuluttaa mahdollisimman vähän. Tulee kalliita ajoja kun ne nostaa polttoaineen hintoja. Ja aika shittiä kaikki puhuu jos väittävät ettei ole mitään väliä maksaako bensa 1.5e/litra vai 2e/litra. Se on muuten aika paljon rahaa jos auto vie yli 10l/100km ja ajelee joku 20tkm vuosi. Saa olla pinkka kunnossa. Sillä oli jo aika paljon merkitystä jos se söikin vaikka 8l/100km vuotuisella tasolla. |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Kyllähän tuokin on ajateltu jo. Millaisessa maineessa 320 pata on. Bensamallit eivät ilmeisistä syistä ole nykyään kohtuuttoman kalliita. Kaikki tutut ovat omia möllejään kyllä kehuneet, kun ajettavuudesta puhutaan.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Navara hankkimassa | Temeap | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 30.04.2020 10:29 |
Pajerota hankkimassa... | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 22.09.2009 00:59 |
Perämoottoria hankkimassa. | Rekisteröimätön | Chit-Chat | 9 | 23.08.2009 20:10 |
Koppimopoo hankkimassa | Nerd-O | Tekniikka & Jutustelu | 28 | 19.03.2004 15:06 |
Hankkimassa C3:sta | svahnm | Vuosimallit 1968-1982 | 10 | 09.03.2004 16:12 |