Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #28  
Vanha 06.02.2021, 10:13
DimeX_:n Avatar
DimeX_ DimeX_ ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.12.13
Sijainti: Kouvola
Viestit: 83
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Tuohon huonoon "käynnistyvyyteen", tai siis siihen, että käy huonosti sekuntti pari startin jälkeen, voi olla syynä ilmavuoto suihkujen ohivirtausputkien ilmavuoto, siis vuotavat sisäänpäin ilmaa.

Toinen juttu, mikä kannattaa tarkistaa: toimiihan tuo edic järjestelmä oikein; siis ettei vaan jätä joskus sammutusta päälle? (yleensä jättää pakkosyötön päälle herkemmin, ja kun tekee satunnaisesti, niin joskus on voimaa reilusti, ja savuaa, kun pakkosyöttö päällä, ja kun ei, niin ei jaksa vetää niin hyvin)

Ja tuohon käsipumppuun: Onhan sinulla ruuvattuna se pohjaan?
Jos ei ole ruuvattuna pohjaan, niin vetää ilmaa, ja kerää paskaa pumppuun, joka puolestaan naarmii käsipumpun, ja mikä vielä vaarallisempaa, niin varsinainen pumpun mäntä/sylinteri naarmiintuu, jolloin dieseliä alkaa mennä moottoriöljyihin.

Oletko tarkistanut, että pumpun imupuolella ei ole ilmavuotoa?

Jos tankissa siivilä, siis ensimmäinen karkea suodatin, on likainen, niin oireilee yleensä tehonpuutteena, sama tilanne jos se vanttiruuvissa oleva 2. karkeasuodatin on pahasti likainen.

Ja tuo pumppu toimii sitä huonommin, mitä enemmän imuvastusta, mitä tuo ylimääräinen takaiskuventtiili lisää... Ja noita venttiilejähän on jo kaksi estämässä takaisin vuotoa.

Toki, jos uudenveroisessa kunnossa nuo pumput, niin käsipumppua ei tahdo saada ilmauksen jälkeen pinettua pohjaan/ruuvattua kiinni muuten kuin avaamalla ilmaproppu, ja laskemalla sieltä dieseliä konehuoneeseen.

Kun minä ajelin hj:lla, niin dsl-suodattimen vaihdoin ilmaamatta: ajoin koneen lämpimäksi, ja vaihdoin suodattimen ja tyhjällä suodttimella käyntiin:
jos/kun sammuu, niin 5-10 sekunni startteja 10 sekunnin välein, että alkoi käymään ilman starttia. Joskus joku parempi yksilö jäi ensimmäisell startilla käyntiin.
Yhdella hj-60 tuo oli pakko tehdä, kun puuttui koko siirtopumppu, oli vaan täyteen juotettu kierre jäljellä (Nuo siirtopumput on ongelmia, kun tahtovat jäädä vuotamaan, ja syynä tosiaan se, että ajettu/uitettu pumppu auki- asennossa, jolloin vesi/paska pääsee ruostuttamaan/tuhoamaan käsipumpun)
Sammutus ei jää päälle kun pelkällä vaijerilla toteutettu.

Käsipumppu mulla ei ole ruuvattavaa mallia.
Varsinaisen pumpun mäntä on kyllä naarmunen...

Imupuolen vuodosta ei havaintoa.

Tässä pumpussa ei ole itsessään takasiniskuventtiilejä kuin 1kpl ennnen mäntää. Sen takia ajattelin laitan toisen tuohontarkoitukseen tehdyn lisäventtiilin. Toki tilasin myös ebaysta korjaussarjan johon sisältyy venttiili jousi ja tiivisteet. Jos käyvät, niin vaihdan ennenkun lähden laittamaan lisäventtiiliä. Karkean esisuodattimen lisään letkuun kyllä ennen pumppua.
__________________
Montenegro Offroad Club member #84
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Discovery topic Heguli Chit-Chat 269 21.08.2025 08:39
Huutonet Topic psychobilly Linkit 15 03.03.2016 22:38
Syntymäpäiväonnittelu -topic Skorpioni Chit-Chat 116 02.03.2014 18:32
Flippikeula topic Repro Tekniikka & Jutustelu 14 03.12.2007 21:37


Sivu luotu: 21:10 (GMT +2).