Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 23.01.2021, 12:26
turakki turakki ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.11.03
Sijainti: Hämeenkyrö, Finland.
Viestit: 939
Perusasetus

Talvirenkaisiin ketjut päälle, kun tarvitaan ylimääräistä etenemiskykyä. Pajerossa on nyt alla mitättömät 235 75 15 hakkikset, joilla työmatkan ajo on huomattavan miellyttävää. Kettingit takana päästään jopa helmasyvyisessä lumessa. Syvää puuteria ei ole ollut kokeiltavaksi.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 08.02.2021, 16:16
Lerssinen:n Avatar
Lerssinen Lerssinen ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.03.11
Sijainti: Oulainen
Viestit: 1.910
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja turakki Näytä viesti
Talvirenkaisiin ketjut päälle, kun tarvitaan ylimääräistä etenemiskykyä. Pajerossa on nyt alla mitättömät 235 75 15 hakkikset, joilla työmatkan ajo on huomattavan miellyttävää. Kettingit takana päästään jopa helmasyvyisessä lumessa. Syvää puuteria ei ole ollut kokeiltavaksi.
Helmansyvyseen mitään ketjuja tartte

https://www.youtube.com/watch?v=h08-ktv8GKk

No joo, onhan se yleensäkkin niin että jos talvella haluaa ajaa järkevästi niin kapea ja korkea on se paras. Leveällä tassulla on paikkansa mutta ei oikein lumiolosuhteissa ellei se ole sitten niin iso että vehkeet "kelluu" ja sitä ei normi maasturiluokassa voi tapahtua oikein koskaan..

Viimeksi muokannut Lerssinen : 08.02.2021 16:22
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 08.02.2021, 18:34
wikke:n Avatar
wikke wikke ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.04.07
Sijainti: Kupolin alla.
Viestit: 4.046
Perusasetus

Eihän puuteri yleensä vajaavetoisellekkaan ongelma vaikka helmoihin olisikin. Puuterilumessa kävellessäkään juuri jalkoja tarvitse nostaa, sen kun menee. Toista nuoskassa tahi kantohangessa/kerrostuneessa.
__________________
On epäoptimaalista yrittää elää optimaalisesti epäoptimaalisessa maailmassa.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 09.02.2021, 09:26
turakki turakki ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.11.03
Sijainti: Hämeenkyrö, Finland.
Viestit: 939
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Lerssinen Näytä viesti
Helmansyvyseen mitään ketjuja tartte

https://www.youtube.com/watch?v=h08-ktv8GKk

No joo, onhan se yleensäkkin niin että jos talvella haluaa ajaa järkevästi niin kapea ja korkea on se paras. Leveällä tassulla on paikkansa mutta ei oikein lumiolosuhteissa ellei se ole sitten niin iso että vehkeet "kelluu" ja sitä ei normi maasturiluokassa voi tapahtua oikein koskaan..
Omissa rimpuloinnissa vanha bfg track edge seiskapuolikkaana on ollut ylivoimainen. Helppo ajaa tiellä, polttoainetalous ok, Puuteria selvitti parhaimmillaan puskurisyvyyteen, kun piti vauhdin. Tämä siis Bj:n alla.

Ja varsinaiseen kysymykseen liittyen Pajero 2,8 kulutus nousee omassa maantiepainotteisessa ajossa 235/75/15 -> 238/85/16 reilun puoli litraa, kun mittarivirhe on yritetty laskea pois. Molemmat renkaat vahvoilla japsiorkkisvanteilla. Kaupungissa pyörivän massan lisääntyminen tuntuu varmasti enemmän.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Rengaskoot tuumina jupasierra Tekniikka & Jutustelu 17 14.04.2019 16:07
MB ML rengaskoot Teukkas Tekniikka & Jutustelu 3 20.04.2014 18:06
Hiacen rengaskoot D4D 4wd snr Tekniikka & Jutustelu 6 03.07.2008 02:00
meggerin rengaskoot Tekniikka & Jutustelu 1 03.02.2007 18:40
Rengaskoot Vesa Vuosimallit 1968-1982 10 03.03.2004 12:18


Sivu luotu: 04:52 (GMT +2).