![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Piti vähän kattoa paikkailla, kun siinä oli alumiinilavan kanssa kiinnitetty putkikaari vähintään kyseenalaisesti kattoon ja reikiä oli. Repsikan puolella ei riittänyt reikien räkiminen umpeen vaan piti ihan lappu tehdä. Teräsharjalaikkaa kun näytti, niin pitsi vain aukesi entisestään Jos se vesi pysyisi nyt hytistä pois ![]() Sikanautapäivä kun oli, niin laittelin lukoille venttiilit. Nyt ploksuu edessä ja takana Takana ainakin toistaiseksi paineletku menee perän kuohotuksen kanssa samaa reittiä tankin taakse ja sieltä jatkaa bensalinjojen kanssa konehuoneeseen. Nyt pitäisi olla sivuVILKKU, paikka ei kyllä taida vieläkään kelpaa leimalla tuon lokarin peittäessä näkyvyyttä. Siirretään kun visio kirkastuu miten tuo keula hahmottuu tulevaisuudessa...
__________________
~~~~~~~~~~~~~~~~ Finnish Jeep Drivers' Club ~~~~~~~~~~~~~~~~ Suzuki 4x4 Club Finland ~~~~~~~~~~~~~~~~ Offiblogi: Tarinoita tosia Suzukeista Suzuki tarinoita: Pääosassa SJ413 avo Suzuki sivut: Paljon juttuja ja vielä enemmän kuvia |
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
On epäoptimaalista yrittää elää optimaalisesti epäoptimaalisessa maailmassa. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Taas pari pikku juttua fiksattu
Oli yhdessä lavankannakkeessa pientä hapettumaa, joten paikkailin sen. Samalla laitoin muutaman sidontapisteen lavalle, joten lavavanerikin on nyt ihan kiinni, toisin kuin aiemmin ![]() Nyt kun kaikki auton vilkut on mallia led, hain Motonetistä siihen sopivan avun. + ja - karva toki piti vaihtaa ristiin releen kannsata ja napsaista pienet palat muovia pois, mutta nyt on taas rauhallinen vilkuttelu. Kiinalainen mittaripatteristo asentui paikalleen, veden lämpötilalle löytyi kyvä paikka termarikotelon takaa, öljynpaineanturi merkkivalon anturin tilalle ja öljyn lämpöanturille hitsasin lappua öljypohjaan, johon sitten tein kierteen. Anturin asentelun jälkeen kaadoin koneeseen race-öljyt. Pyörittelin konetta puola pimeenä sen verran, että paineet lähti nousemaan. ainakin yksi kolmesta toimii ![]()
__________________
~~~~~~~~~~~~~~~~ Finnish Jeep Drivers' Club ~~~~~~~~~~~~~~~~ Suzuki 4x4 Club Finland ~~~~~~~~~~~~~~~~ Offiblogi: Tarinoita tosia Suzukeista Suzuki tarinoita: Pääosassa SJ413 avo Suzuki sivut: Paljon juttuja ja vielä enemmän kuvia |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Italian joulupukki kävi ja toi ennen joulua mutkalle vääntyneen kardaanin korviketta
![]() Uusi takakardaani vedetty ihan huulille ja vertailuna alkuperäinen huulilla, intiankardaani samaan mittaan vedetty, kuin uusi. Taakse asentui ilman sen suurempaa draamaa Eteen meinaa käydä ahtaaksi. Uusi on ehkä sentin verran pidempi, kuin alkuperäinen, pitänee siirtää jakolaatikkoa taaksepäin, tai hiipisikö etuakseli sentin-kaksi eteenpäin. Ehkä pitänee tutkia, saisiko tuosta liukua lyhennettyä ![]() No valmiina seuraavaan seikkailuun, taas vähän paremmalla valmiudella kuin eilen ![]()
__________________
~~~~~~~~~~~~~~~~ Finnish Jeep Drivers' Club ~~~~~~~~~~~~~~~~ Suzuki 4x4 Club Finland ~~~~~~~~~~~~~~~~ Offiblogi: Tarinoita tosia Suzukeista Suzuki tarinoita: Pääosassa SJ413 avo Suzuki sivut: Paljon juttuja ja vielä enemmän kuvia Viimeksi muokannut J0hannes : 18.01.2021 00:44 |
#5
|
|||
|
|||
![]()
tätä topikkia on ilo ollut lukea. Lavurisuikka alkaa näyttää todella hyvältä ja ilmeisemmin melko menijä maastossa.
Kiinnostuin noista kardaaneista, mistä ja mihin hintaan tommoset saa? Isäukon sj410 kaipailis kyllä myös tasaisempaa kyytiä.. melko vatkulit nykyiset. ![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Nämä tuli Italiasta, HM4x4
Nuo omat on HD malliset, oli 300€ pintaan/kpl. Vahvistetut olisi olleet likemmäs 200€/kpl, mutta pitkää takakardaania näytti olevan vain HD mallina, niin otin sitten eteen samanlaisen. Merkittävimmät silminnähden havaittavat erot noiden välillä on, että HD mallissa on ilmeisesti vielä vahvistetusta mallista paksumpi ja vähän pidempi liuku sekä liukua suojaamaan on lisätty putki, joka tiivistyy huulitiivisteellä. Molemmissa on vakiota isommat ristikot.
__________________
~~~~~~~~~~~~~~~~ Finnish Jeep Drivers' Club ~~~~~~~~~~~~~~~~ Suzuki 4x4 Club Finland ~~~~~~~~~~~~~~~~ Offiblogi: Tarinoita tosia Suzukeista Suzuki tarinoita: Pääosassa SJ413 avo Suzuki sivut: Paljon juttuja ja vielä enemmän kuvia |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Perjantaina tuli tälle taas vuosi ajoaikaa
![]() Nyt loppui myös leimarenkaiden kanssa puljaaminen, kun alla oleva rengastus on paperilla. Hiekkarengastahan ei voi käyttää verrokkina, mutta onneksi on muitakin kokoja. To-do listalla seuraavaksi määrittelemättömässä järjestyksessä: -Vaihdelaatikon ulostulon stefan vaihto -Välikardaanin läpikäynti -Jakolaatikon avaaminen ja laakereiden tarkistus -Kardaanikäkkärin avaus, putsaus ja säätö -Lavan korotus ja asiallisemmat takalokarit, jotta renkaat ei ota lavan alareunaan ja lokarit olisi tuota laastipaljua kestävämpää tavaraa. -jne yms...
__________________
~~~~~~~~~~~~~~~~ Finnish Jeep Drivers' Club ~~~~~~~~~~~~~~~~ Suzuki 4x4 Club Finland ~~~~~~~~~~~~~~~~ Offiblogi: Tarinoita tosia Suzukeista Suzuki tarinoita: Pääosassa SJ413 avo Suzuki sivut: Paljon juttuja ja vielä enemmän kuvia |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostettu PICK UP SUZUKI SJ | Repe71 | O/M/V Ajoneuvot | 7 | 07.09.2016 21:02 |
Myyty Suzuki SJ pick up | Maajussi | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 23.03.2012 10:25 |
O:Suzuki carry pick up tai Daihatsu hi jet pick up | hena | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 14.02.2008 19:56 |
M: Suzuki Pick up. | Peto | O/M/V Ajoneuvot | 7 | 24.01.2008 17:56 |
m suzuki 82 pick-up x 2 | O/M/V Muut | 0 | 07.08.2003 10:28 |