![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Kutiste jatko on vähän niin ja näin. Ei kauhean hyvä, vaikka toiset sitä tykkää käyttää. Suurinosa kutistemuoveista/kutistesukista kutistuu 80 - 125 celsiuksessa. Yli tuon sukka palaa. Toki löytyy erikois kutisteita 200, jopa yli 300 asteen kutistus lämpötilaan, armeija, ilmailu, jne. käyttöön. Tinan sulamispiste on elektroniikka tinassa liki 200 astetta. Raaka tina on yli 200. Joten uskoakseni (ja työkonesähkön opettajani), emme usko että tuollaisen kutisteen sisällä on kunnon tinaa. Ja tina juotteen määrä on niin pieni, että johtojen kiinnittymiseen on aika vähän materiaa. Johtojen yhdessä pysyminen jää suurelta osin kutisteen varaan, joka tarraa johdon pintaan, ettei se pääse karkaamaan. Kutisteissakin on paljon eroja. Liimaa sisältävät ovat hyviä, kun estävät paremmin kosteutta pääsemästä liitokseen. Itse suosin tinaa ja kolvia. Ja siihen päälle kutiste sukka tai itse vulkanoituvaa teippiä.
__________________
http://s1269.photobucket.com/user/Je...?sort=2&page=0 |
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tommonen jatko ja normi kutistesukka on eri tavaraa... Tinaa kun lämmittää, niin näkee kuinka se sulaa johtoihin. Jos lämmittää liian kuumaksi, niin tietysti palaa sukka puhki. Oikein tehtynä liitos kestää vetää johdosta ihan kunnolla, ja pelkkä kutistesukka ei sitä kestä.
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Jos jollaki on linkki hyvä laatusiin tommosiin, niin saa jakaa. Kerran ostin kiinasta ja tuli kelvottomia.
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan! ![]() |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Tuolta olen itselle tilannut ja ovat ihan omaan käyttöön kelvollisia:
https://www.aliexpress.com/item/4000...%2315614%23526
__________________
Musta vyö romujen rassaamisesta... ![]() |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Kestääkö tuollaiset oikeasti mekaanista vetoa?
En ole koskaan käyttänyt, mutta tuntuu oudolta, jos tuolla ei puristeta mekaanisesti kiinni mitään.
__________________
-Toyota Camry 2.4 2002 -Toyota Landcruiser HJ60 12H-T 1982 -Citroen Jumpy pikkubussi 2.0 HDi 165 automaatti 2014 -Case 1840 3.9 Cummins -liukuohjattu 1999 |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Wurthin myymiä itekkin käyttäny, mutta niitä ei raski kotia laittaa. On kestäviä ja helppoja käyttää. Kiinasta mitä tilasin oli tina ihan sutta. Ei meinannu sulaa ja sulattuaan ei imeytyny johtoon. Sukka kutistu niin että tina purskahti silmille joskus
![]()
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan! ![]() |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Napsahti poikki juuri tinauksen juuresta. Tinauskohta kyllä kesti vetoa. Kestää vetää paljon enemmän, kuin mikään ruuviliitos. Pienellä butaanipolttimella kärsii tehdä jatkoksia vaikka öljyisessä konehuoneessa. Noo, nämä tolvanat nyt on tietysti erikseen, kun sohivat liekillä mihin sattuu... ![]() Ite sujautan isomman kutistesukan ensin koko johtonipun päälle ja koitan tehdä jatkot limittäin eri kohtiin, niin saa nätin pienen jatkoksen aikaiseksi. Kutistesukkiakin tehdään 2:1 ... 5:1 supistuksella, liimalla ja ilman. Hankitaan sitä sukkaa kohteen mukaan, niin ei tarvii manailla jälkeenpäin.
__________________
Musta vyö romujen rassaamisesta... ![]() |