![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() 80-luvun satku-audissa, niin sanotussa lötkössä, oli 80 litran tankki. Mulla oli autossa tehtaan jäljiltä 1.9 litran viitonen, minkä vaihdoin 2.2 kokoiseksi. Huonolla alkuperäisellä japsikaasarilla tankilla pääsi helposti 800 km sekalaisessa ajossa. Tienpäällä nätisti ajaen sen tuhat. Sama auto dieselilla, 2.0d, 2.0td ja varsinkin 2.5Tdi meni helposti reilu toista tuhatta kilometkiä. Nyt on alla V6 passat, jossa on vain 62 litran tankki, aivan liian pieni...
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Maltillisesti ajamalla saattaisi 1000km mennä tankillisella, tankin tilavuus 225l ja lapin reissulla kellotettiin keskikulutukseksi 23l/100km.
__________________
SISU SA-150 4X4 TOYOTA 4RUNNER LN130 x2 |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Rovajärvellä kun intissä vein bankulla maaleja suolle niin paras oli 78km ja 168litraa bensaa. Ei voinu muuta ku vetää lappu lattiassa kokoajan.
Mutta asiaan oma farkku bora 4motion, 55litran tankki ja maantiellä kevyel kaasujalalla menee 5,6l/100km. 130hv 1.9tdi
__________________
alumiini ja erikoishitsaukset palstalaisille edullisesti. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Mb E coupe 220 9 vaihteisella automaatilla vie vajaa 4 sadalle jos on ihan matka ajoa ja tankki on 66 litraa. Että meniskö tuo sitten sen vaikka reilu 1600 km tankillisella? Mutta nätisti pitää ajaa. Työmatka ajolla menee hieman alle 5 sadalle
|
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Mutta mites "oikeat" maasturit. Millä uudemmalla siis 2010 jälkeen valmistetuilla pääsisi matkaajossa alle 8 litran kulutuksiin. Sen mitä olen seuraillut niin lähes kaikki hörppii sen 10l/100km. Toki tehtaat ilmoittaa alle 8 litran kulutuksia mutta onko se todellista jos ajetaan rajoitusten mukaan todellista nopeutta?? Ja nyt ei ole puhe mersun tai esim audin city maastureista
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Eipä taida mikään oikea maasturi mennä alle kympillä satku iästä riippumatta. Tosin mulla Jeeppi vie alamäessä moottorijarrulla vain 7-8 litraa sadalla, muuten 15-18. Jossain isoimmissa mäissä nähnyt että hetkellisesti katkaisee bensansyötön
![]() '08 Peugeot 207 1.6 hDi:lla (se tehokkaampi malli) pääsi 50 litran tankilla n.1100km maantiellä, seka-ajossa 900-1000km. Varmaan oikein säästellen ajaen olisi mennyt maantiellä vähän kauemmaskin.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Kovin paljon ei tarvitse tinkiä oikean maasturin määritelmästä: diesel-duster menee 5 litran tuntumaan dieselinä; ja pikku-suzukit selvästi alle kympin bensallakin.
|
#9
|
|||
|
|||
![]()
Paras itsellä on 1600km tankilla ja sitten en uskaltanut pidemmälle ajaa vaan piti käydä tankilla. Autona oli Citroen C5 2.0 hdi ja vuosimallia 2005. Se peli meni kyllä todella pienellä ja melko helpolla vielä. Vanhempi malli 01 vuosimallia meni kanssa pienellä, mutta tuo tuoreempi oli tehokkaampi ja taloudellisempi. Muutoinkin yleensä nuo ranskan dieselit on ollut melko taloudellisia pelejä, paitsi tuo 2.2hdi motti. Sitä kannattaa kyllä vältellä. Se on melko paskasti suunniteltu moottori ihan huollonkin kannalta. Pääsen nimittäin pienemmällä kulutuksella tuolla Santa Fella kuin mitä Pögön 407 2.2hdi söi. Muutoinkin tuo pögö oli karmea auto sen hemmetin pitkän nokan takia. Ei voi käsittää miten jengi haluaa autojaan madaltaa, koska tuo oli ihan vakio korkeudella ja se saakelin nokka otti joka paikkaan kiinni. Ensimmäinen auto millä ei päässyt edes broidin pihaan ilman, että pohja otti kiinni ja siinäkin se oli aina moottorin pohjapanssari mikä sai osuma. Onneksi tehtaalla olivat sen suunnitelleet pellistä kestämään niitä lukuisia osumia. Hidastetöyssytkin oli sille nokalle liikaa.
Lainaus:
![]() Sitten jos kaipaa joka paikkaan samaa kulutusta niin kannattaa ottaa chevy van. Sillä ei tuntunut olevan yhtään mitään merkitystä ajatko kaupungissa vai maantiellä. Onko perässä iso traileri kuorman kera, auto täynnä kamaa tai täysin tyhjä. Se vaan aina söi sen 10-12l. Eikä tosiaan ollut mitään merkitystä missä ajelit tai miten koitit pihistellä niin välillä meni se 10 ja välillä meni 12 tai jotain niiden väliltä. Se oli vähän kumma peli tuon suhteen. Kaveri ei päässyt omalla vanillaan noin pienellä, mutta mun pelin nokalla oli joku ambulanssidiesel? Siinä oli joku 200hv tehoa tai jotain? Vakio vanissa on kait joku reilu 100hv? Sitten jos haetaan ihanan kallista ajoa niin se oli Dodgen Ramchargerilla. En muista olikohan sen nokalla 7.3-litrainen V8 vai oliko se joku 6.7? En muista. Yli 6.5-litraa se kuitenkin oli kooltaan. Mutta sen muistan kun se laitos hörppi 8km maastolenkillä mukavat 100 litraa bensaa. Mut onko tuollakaan kulutuksella mitään väliä kun sillä laitteella muuten sai aika huolella pillua ![]() |
#10
|
||||
|
||||
![]()
josku käytiin ajopäivilla niin Disco 1 3,9 V8 85l/50-60km....tiedä mihin se häipyi mutta hauskaa oli!
__________________
discovery 1 -98 V8 projekti "Fenix" "".......British humour......!" |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Nikko Suzukilla RE85 polttoaineena n.27 l/100 km, tankin koko 45 litraa.
RE85 asemien tiheys sen verran harva että polttoaine vaihtui takaisin bensaan. |
#12
|
||||
|
||||
![]()
-95 1,9Tdi Passatissa oli mulla 1500km tankkausväli. Hyvissä olosuhteissa olisi päässyt varmaan 1800 km rangeenkin,mutta ei tullut ikinä ajettua sitä punarajalle.
Ja tämä oli "normaalilla",muistaakseni 70-80 litran tankilla,eikä ,mikään 140 litran tankkinen Venäjän säiliöauto. Kun otti ilmatilan myös täyteen,niin tankkasin enimmillään jonkun 80 litraa. |
#13
|
|||
|
|||
![]()
Hyundailla olen ajanut tripin mukaan 1140km kun menin tankkaamaan. Siinä vaiheessa ei vielä poltoainevalo palanut,
Keskikulutusmittari tossakin valehtelee ainakin 0,4litraa alaspäin.
__________________
Näin kerran unta, ettei vi#u##anut yhtään! Toyotalla ei saa toosaa! |
#14
|
|||
|
|||
![]()
Kia Ceed farmari 1.6crdi 2008 meni ilman kikkailuja 1200km tankillisella, toki iisillä ajolla ja pääosin yksi henkilö kyydissä, sekä orkkis rengaskoko ja laaturenkaat alla. Siinä oli käyttöautoksi hinta/laatu kohdillaan. Ekaa kertaa kun ajeli täydellä tankilla ja 1100km oli tripissä niin en tiennyt uskoako silmiä, mutta totta se oli kun sama toistui lähes joka tankillisella.
|
#15
|
||||
|
||||
![]()
Aikanaan Suzuki Grand Vitaralla pääsi sellaset 550 km yhdellä tankillisella. Jatkuva neliveto, 2.4 litran bensakone ja automaattilaatikko tekivät tehtävänsä. Keskikulutus pyöri kaupungissa siinä 10-11 litran paikkeilla. Kilsoja tuli töissä aika reippaasti, niin piti joka toinen päivä tankata 🙂
__________________
Tumpula Racing Team |
#16
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Pitkälle näyttävä työvalo? | Paavo | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 24.12.2011 22:15 |
Kuinka pitkälle lentää kaukosäädin ? | NORT | Chit-Chat | 10 | 02.07.2010 23:57 |
KUINKA KAUAS MOPOLLA PÄÄSEE.... | minivesku | Chit-Chat | 4 | 27.07.2007 12:07 |
luotettava 4x4 pitkälle reissulle! | Tekniikka & Jutustelu | 37 | 08.03.2007 16:55 | |
patrolilla pääsee`??? | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 30.11.2005 20:39 |