Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 19.12.2020, 17:09
4runneri 4runneri ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.10.08
Sijainti: Liminka
Viestit: 152
Perusasetus

Mistä kohtaa löytyy öljynpaine merkkivalon anturi vuosimalli 2000 hiluxista??. Moottoritila niin täynnä tavaraa , että ei ottanu äkikseltään kyseinen härpäke silmään.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 23.12.2020, 17:58
Luoppis Luoppis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 17.01.10
Sijainti: Asikkala
Viestit: 1.154
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 4runneri Näytä viesti
Mistä kohtaa löytyy öljynpaine merkkivalon anturi vuosimalli 2000 hiluxista??. Moottoritila niin täynnä tavaraa , että ei ottanu äkikseltään kyseinen härpäke silmään.
Pikaisella googletuksella 2LT-II moottorissa nelospytyn pakosarjan alapuolella? Vai missä vuosimallissa vaihtuu D4D koneeseen?

https://hiluxsurf.co.uk/forum/hilux-...-sensor-sensor
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 23.12.2020, 19:04
4runneri 4runneri ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.10.08
Sijainti: Liminka
Viestit: 152
Perusasetus

Ok. Pitääpä kurkata sieltä. Kiitoksia
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 25.01.2021, 13:27
Karvapöpö:n Avatar
Karvapöpö Karvapöpö ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 28.01.10
Sijainti: Porvoo
Viestit: 306
Perusasetus

Perjantai-iltana alkoi lämmitystolpasta paukkumaan sulakkeet ja niinhän siellä oli Defan letkulämppäri vaihtokunnossa.
Vaihdoin lauantaina uuden letkulämmittimen paikalleen ja aloin täyttelemään syyläriä. Joku 0,5-1L jäi jäljelle siitä määrästä mitä sieltä tuli glykolia ulos. Parhaani mukaan siinä aloin ilmaamaan järjestelmää ja nyt viikonloppuna sillä muutamaan otteeeseen tullut ajeltua ihan lämpimäksi asti. Ylävesiletku luonnollisesti lämmin ja kabiiniin puhaltaa niin maan pirun kuumaa ilmaa, mutta alavesiletku on yhtä kylmä kuin ennen ajamaan lähtemistä.
Viileneekö tuossa LN170:ssa muka niin hyvin tuo jäähdytysneste, että alavesiletku ei muka yhtään lämpiä, vai vieläkö siellä on pikkusen ilmaa sisällä? Kaikki toimii niinkuin pitää ja ei lämmöt nouse mittarin puolinvälin yläpuolelle, vaikka olisi lämä tiskissä paikallaan.

Saakelin vaikea ilmata syyläriä kun korkki on ylävesiletkun alapuolella ja syyläristä ei ilmaruuvia löydy ollenkaan. Onkos viisaammilla vinkkejä antaa? Paisuntasäiliöstäkään ei ainetta enää häviä ensimmäisen koeajon jälkeen.
__________________
Satunnainen huutelija.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 25.01.2021, 17:44
kenppi kenppi ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 18.08.13
Sijainti: Kajaani
Viestit: 501
Perusasetus

Ihan normaalilta tuo vaikuttaa. Alavesiletkun kuuluukin olla kylmä. Jos se olisi lämmin niin termostaatti olisi auki ja lämmöt ei nousisi normaaliin. Nuo on kyllä harvinaisen typerästi suunniteltu missä syylärinkorkki ei ole korkein kohta. Itse olen ilmannut nuo joko alipaineella tai siihen jäähdyttimeen sopivalla isolla tratilla.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 27.01.2021, 12:06
Karvapöpö:n Avatar
Karvapöpö Karvapöpö ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 28.01.10
Sijainti: Porvoo
Viestit: 306
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kenppi Näytä viesti
Ihan normaalilta tuo vaikuttaa. Alavesiletkun kuuluukin olla kylmä. Jos se olisi lämmin niin termostaatti olisi auki ja lämmöt ei nousisi normaaliin. Nuo on kyllä harvinaisen typerästi suunniteltu missä syylärinkorkki ei ole korkein kohta. Itse olen ilmannut nuo joko alipaineella tai siihen jäähdyttimeen sopivalla isolla tratilla.
Joo mäkin yritin ensin alipaineella vetää nesteet sisään, mutta se ei vetäny kuin litran ja sitten alkoikin jo tulemaan pumpun läpi ilman sijasta glykolia. Kyllä semmonen trattisysteemi on hyvä mitä ne jenkeissä tuntuu käyttävän paljon. Tietää ensi kerralla sitten Mutta kiitoksia mielenrauhasta, ei auta kuin ajella!

https://www.youtube.com/watch?v=-akD-7JD9x4 Tämmönen olis kova sana.
__________________
Satunnainen huutelija.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 29.01.2021, 08:47
Harri L Harri L ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 21.01.13
Sijainti: Iisalmi
Viestit: 11
Perusasetus

Morjensta

Tänään on tarkoitus asentaa - 11 vuotiseen 144hv Hiluxiin Binarin 5S. Lämmittimen ajattelin laittaa konehuoneeseen kuskinpuolen etulokasuojaan. Ootteko mihin väliin nesteletkuja asentanu lämmittimen? Lähinnä nyt mietin jäähytysnesteen kiertosuuntaa ettei lisälämmittimen pumppu työnnä erisuuntaan kuin auton oma vesipumppu. Tämä on eka lisälämmitin mitä asennan, nii varulta kyselen kokeneempien ratkaisuja.

Lämmitin on Venäjältä tuotu, nii ei ollut saatavilla mallilohtaista asennusohjetta

Kiitos jo etupeltoon
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 3 (0 jäsentä and 3 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hdj`iin joudet l´j 70´seen käykö?? henteri Tekniikka & Jutustelu 20 02.03.2008 20:02
LN 65 Hiluksiin korotus jouset? -Ville- Tekniikka & Jutustelu 8 20.02.2008 21:15
käykö HDJ:n jouset LJ:hin? Jari_M Tekniikka & Jutustelu 2 23.05.2007 20:24
M: HiLux LN65 jouset+muutakin, JOUSET MYYTY! A45 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 25.04.2006 18:14
MISTÄ UUDET JOUSET BJ40:seen =>Käykö Hj 60 jouset? Tekniikka & Jutustelu 7 03.12.2004 21:34


Sivu luotu: 07:59 (GMT +2).