![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Eilen sai taas rakkautta Tulpanjohdot vaihtelin uusiin, kun tuli tuossa huomattua, että yhdestä oli jakajan päästä hattu halki. Uusissa johdoissa vielä 45 asteen kulmat jakajan päässä, joten johdot saa vähän nätimmin reititettyä. Tulpat vaihtui Iridiumeihin. Vanhat oli ihan siistit kaikissa. Black Friday ostos, Febestin dampperihihnapyörä. Tän asentamisessa meinasi olla vähän tenkkapoo, kun ei vanhat ruuvit käyneetkään. Vanha mahtuu kuusuoruuveilla kun on periaarteessa kaks hihnapyörää päällekkäin ja ison pultin laippa väistää. Tuossa uudessa vähempi materiaalia ja siksipä ison pultin laippa estää pikkupulttien kiristämisen pohjaan. Ongelma siis, ettei 10mm hylsy mahdu. Tämä ratkesi sillä, että vaihdoin kuusiokoloruuveihin, joita löytyi sitten pienen etsimisen jälkeen omasta ruuvilaatikosta. Uutta kosketuspintaa pedaaleihin. Vanhoista en tykännyt, kun uritettu alumiini puri kengänpohjaan väärällä tavalla omaan mieltymykseen nähden. Nyt pystyy paremmin käyttämään polkimia niin, ettei aina jalka irtoa lattiasta. Pieni mainos. Tilasin halvan pihtivirtamittarin autojuttuja varten. Maksoi noin 30€. Eilen labrattiin Säätäjä_setä:n kanssa tätä ja todettiin varsin tarkaksi ja monipuoliseksi laitteeksi. Tuohan mittaa AC ja DC virtaa 600A asti, mutta on myös erittäin monipuolinen yleismittari. löytyy jännite-, vastus-, diodi- ja kapasitanssimittaus. Lisäksi mukana tulee termopari lämpötilanmittausta varten. Kirsikkana kakun päällä on taajuus ja pulssisuhdemittaus! Eli kaikenmaailman pwm ohjatut toimilaitteet saa mittailtua tällä myös!
__________________
~~~~~~~~~~~~~~~~ Finnish Jeep Drivers' Club ~~~~~~~~~~~~~~~~ Suzuki 4x4 Club Finland ~~~~~~~~~~~~~~~~ Offiblogi: Tarinoita tosia Suzukeista Suzuki tarinoita: Pääosassa SJ413 avo Suzuki sivut: Paljon juttuja ja vielä enemmän kuvia |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Viikonloppu menikin sitten perää raapiessa
![]() Spartani vaihtuu kytkettävään lukkoon Rojut ulos kopasta Meinasi ARBin kyljestä poskilaakerin irroittaminen aiheuttaa päänvaivaa, kun on vain vähän rikkinäisiä työkaluja käytössä No tämän oli vielä yllärinä joku epeli mennyt laittamaan lukitteella kiinni![]() Onneksi apua saa kun kysyy ja sain lainattua Jykiltä kunnon välineen. Laakerit lupsahteli mukavasti irti, kun niille näytti Kukkoa ![]() Toinen vittumainen, näin tiukassa ollutta pinjonin pulttia en ole vielä kohdannut Kävin säätäjä_sedältä lainaamassa pultinhehkutinta, mutta siitäkään ei ollut apua, kun en koneessa kiinni olleella silmukalla päässyt koko mutteria kuumentamaan. Muut silmukat eri paikassa tallessa ja niistä ei nyt tällä haavaa ollut apua. Tallilta löytyi jonkun pöydälle lojumaan jättämä järeä butaanitohotin, lämmittelin mutteria sillä ja suihkin irroitusöljyä. No sitten pukku jatko tuumaseen räukkään ja kovin pehmeästi se aukesi kun tuolta varren päästä väänsi ![]() Uudet X-tiivisteet. Tähänkin oli joku tavallisen o-tenkaan laittanut. Tuo nyt kuitenkin toivottavasti pitää paremmin Oli liukupintaa suudeltu, annoin vähän viilaa ja vesihiomapaperia. Käsittelyn jälkeen ei kynnellä kokeillen ollut enää paha. Seuraavaksi pientä rengasjumppaa...
__________________
~~~~~~~~~~~~~~~~ Finnish Jeep Drivers' Club ~~~~~~~~~~~~~~~~ Suzuki 4x4 Club Finland ~~~~~~~~~~~~~~~~ Offiblogi: Tarinoita tosia Suzukeista Suzuki tarinoita: Pääosassa SJ413 avo Suzuki sivut: Paljon juttuja ja vielä enemmän kuvia |
|
#3
|
||||
|
||||
Black round Cooper?
Varovainen siirtyminen isompikenkäisten joukkoon aloitettu! Nämä 32x11.5 STT PROt löytyi torista ja pintaa näytti olevan varsin hyvin.
Oli tasapainotettu hiekalla. Jätin nuo renkaisiin, jos sillä saa tasaista kyytia ![]() Itselle muistiin, että STT Pro jalkaosa on 18mm paksu
__________________
~~~~~~~~~~~~~~~~ Finnish Jeep Drivers' Club ~~~~~~~~~~~~~~~~ Suzuki 4x4 Club Finland ~~~~~~~~~~~~~~~~ Offiblogi: Tarinoita tosia Suzukeista Suzuki tarinoita: Pääosassa SJ413 avo Suzuki sivut: Paljon juttuja ja vielä enemmän kuvia |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Piti vähän kattoa paikkailla, kun siinä oli alumiinilavan kanssa kiinnitetty putkikaari vähintään kyseenalaisesti kattoon ja reikiä oli.
Repsikan puolella ei riittänyt reikien räkiminen umpeen vaan piti ihan lappu tehdä. Teräsharjalaikkaa kun näytti, niin pitsi vain aukesi entisestään Jos se vesi pysyisi nyt hytistä pois ![]() Sikanautapäivä kun oli, niin laittelin lukoille venttiilit. Nyt ploksuu edessä ja takana Takana ainakin toistaiseksi paineletku menee perän kuohotuksen kanssa samaa reittiä tankin taakse ja sieltä jatkaa bensalinjojen kanssa konehuoneeseen. Nyt pitäisi olla sivuVILKKU, paikka ei kyllä taida vieläkään kelpaa leimalla tuon lokarin peittäessä näkyvyyttä. Siirretään kun visio kirkastuu miten tuo keula hahmottuu tulevaisuudessa...
__________________
~~~~~~~~~~~~~~~~ Finnish Jeep Drivers' Club ~~~~~~~~~~~~~~~~ Suzuki 4x4 Club Finland ~~~~~~~~~~~~~~~~ Offiblogi: Tarinoita tosia Suzukeista Suzuki tarinoita: Pääosassa SJ413 avo Suzuki sivut: Paljon juttuja ja vielä enemmän kuvia |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
__________________
On epäoptimaalista yrittää elää optimaalisesti epäoptimaalisessa maailmassa. |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Taas pari pikku juttua fiksattu
Oli yhdessä lavankannakkeessa pientä hapettumaa, joten paikkailin sen. Samalla laitoin muutaman sidontapisteen lavalle, joten lavavanerikin on nyt ihan kiinni, toisin kuin aiemmin ![]() Nyt kun kaikki auton vilkut on mallia led, hain Motonetistä siihen sopivan avun. + ja - karva toki piti vaihtaa ristiin releen kannsata ja napsaista pienet palat muovia pois, mutta nyt on taas rauhallinen vilkuttelu. Kiinalainen mittaripatteristo asentui paikalleen, veden lämpötilalle löytyi kyvä paikka termarikotelon takaa, öljynpaineanturi merkkivalon anturin tilalle ja öljyn lämpöanturille hitsasin lappua öljypohjaan, johon sitten tein kierteen. Anturin asentelun jälkeen kaadoin koneeseen race-öljyt. Pyörittelin konetta puola pimeenä sen verran, että paineet lähti nousemaan. ainakin yksi kolmesta toimii ![]()
__________________
~~~~~~~~~~~~~~~~ Finnish Jeep Drivers' Club ~~~~~~~~~~~~~~~~ Suzuki 4x4 Club Finland ~~~~~~~~~~~~~~~~ Offiblogi: Tarinoita tosia Suzukeista Suzuki tarinoita: Pääosassa SJ413 avo Suzuki sivut: Paljon juttuja ja vielä enemmän kuvia |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Italian joulupukki kävi ja toi ennen joulua mutkalle vääntyneen kardaanin korviketta
![]() Uusi takakardaani vedetty ihan huulille ja vertailuna alkuperäinen huulilla, intiankardaani samaan mittaan vedetty, kuin uusi. Taakse asentui ilman sen suurempaa draamaa Eteen meinaa käydä ahtaaksi. Uusi on ehkä sentin verran pidempi, kuin alkuperäinen, pitänee siirtää jakolaatikkoa taaksepäin, tai hiipisikö etuakseli sentin-kaksi eteenpäin. Ehkä pitänee tutkia, saisiko tuosta liukua lyhennettyä ![]() No valmiina seuraavaan seikkailuun, taas vähän paremmalla valmiudella kuin eilen ![]()
__________________
~~~~~~~~~~~~~~~~ Finnish Jeep Drivers' Club ~~~~~~~~~~~~~~~~ Suzuki 4x4 Club Finland ~~~~~~~~~~~~~~~~ Offiblogi: Tarinoita tosia Suzukeista Suzuki tarinoita: Pääosassa SJ413 avo Suzuki sivut: Paljon juttuja ja vielä enemmän kuvia Viimeksi muokannut J0hannes : 18.01.2021 00:44 |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Ostettu PICK UP SUZUKI SJ | Repe71 | O/M/V Ajoneuvot | 7 | 07.09.2016 21:02 |
| Myyty Suzuki SJ pick up | Maajussi | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 23.03.2012 10:25 |
| O:Suzuki carry pick up tai Daihatsu hi jet pick up | hena | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 14.02.2008 19:56 |
| M: Suzuki Pick up. | Peto | O/M/V Ajoneuvot | 7 | 24.01.2008 17:56 |
| m suzuki 82 pick-up x 2 | O/M/V Muut | 0 | 07.08.2003 10:28 | |