![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Sai kyllä, mut tuo 0,6 mm laikka uppoaa yllättävän hyvin ja saa helpohkosti alle millin tarkkuudella leikattua. Rungon kuumasinkityksestä sovin alustavasti Kuopion kuumasinkityksen kanssa. Jos kenellä aiheesta vinkkejä ja kokemuksia niin kuulolla olen..
__________________
BJ75 SLCK #274 |
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Juuri viime viikolla hain 61 rungon kyseisestä paikasta, luulis nyt kestävän. ![]() Ih8Mudin puolella on joku kuvakin aiheesta 60 sarjan puolella projekti threadissa. Viskaa YV jos on kyssäreitä. Lisätään nyt samaan hengenvetoon että on kyllä foorumin yksi parhaista projekteista mielestäni. Ei voi kun hattua nostaa! Ihan hiukan aina herättää mielihaluja rueta omaa 75 rakentamaan kun käy täältä uusimmat päivitykset lukemassa. No, 61 jälkeen sitten. ![]()
__________________
HJ61 -90 Käyttis HJ61 -88 Projekti HDJ80 -93 Käyttis BJ75 -86 Projektijonossa HJ60 -88 Varaosa HJ60/61 -88 -myyty |
#3
|
|||
|
|||
![]()
aikanaan mikklelissä yksi hiluxin runko kävi sinkissä, kuopiossa olen yhden rungon käyttänyt ja kaverille toinen. myös muutamia peräkärryn runkoja olen käyttänyt kuopiossa.
kerrot että olet tekemässä huippuhuienoa autoa, pyydät tekemään sinkityksen huolellisesti että pinnasta tulisi asiallinen. parhaimmillaan pinnalaatu on todella hyvä ja pahimmillaan siitä voi tulla aivan karmea. sillä kuinka runko kastetaan ja valutellaan on todella suuri merkitys lopputulokseen. maaleja ja ym. kemikaaleja pinnassa ei saa olla, jopa paksut tussijäljet saattaa näkyä selkeästi sinkityssä pinnassa. rälläköidyt hitsisaumat nousee esiin vaikka olisi liipattu aivan sileäksi. kierrereiät olen jälkeenpäin käynyt tapilla läpi. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
BJ75 SLCK #274 |
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Lainaus:
Joo hyviä vinkkejä.. Mulle sanoi hinnaksi Kuopiossa 2 € + alv, partsouqin kataloogin mukaan runko painaa 177 kg, sillä laskettuna hinnaksi jäisi vajaat 450 euroa. Liekkö yrittänyt hölmöä höynäyttää.. ![]() Pitää puhaltaa vielä mahollisimman tarkasti sisältäkin tuo runko, tosin joka paikkaan ei ulotu millään..
__________________
BJ75 SLCK #274 Viimeksi muokannut Jull : 07.12.2020 20:52 |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ite sain putsattua sisältä maalinpoistoaineen kanssa mielestäni kaiken vanhan maalin ja BJ:n rungossa isot reiät joista pääsi sisälle puhaltamaan. BJ:n runko oli 136 kg. Punnitushan tapahtuu käsittääkseni sinkityksen jälkeen, josta kilohintakin sitten määräytyy. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Tunti-pari viikossa vaan on tuota vaimennusta kerinnyt paikoilleen hieromaan. Homma on huomattavasti hitaampaa lattiassa ja tulipellissä, missä tasaista kohtaa ei oikeastaan ole, toisin kuin katossa ja kyljissä. Noh, tuo homma alkaa olla kuskin jalkatilaa vaille valmis.
Joo ja sisustuksen osiakin saanut jo vähitellen puhdisteltua ja sipisteltyä, turvavyöt pesin tahranpoistoaineelle kahteen kertaan ja aurinkolipat hinkkasin "ihmesienellä". Katon lopulliseksi (sisä- ![]() Runkopalkkiin löytyy vähitellen muotoa.. Tässä vaiheessa oon vielä saanut pidettyä mittaheitot käytännössä nollissa, mut miten nuo saumat lopullisesti kannattaa hitsata että vääntelyt olisi mahdollisimman vähissä? Paikallisen metallifirman pomon kanssa aiheesta tarinoin, sanoi hänkin, että "aina se vähän johonkin suuntaan vetää, prässillä sitten hienosäätö".. Ammattilaiset, jakakaahan tietämystä! Huom. prässi löytyy kyllä ![]()
__________________
BJ75 SLCK #274 Viimeksi muokannut Jull : 11.12.2020 11:30 |
#8
|
|||
|
|||
![]()
En ole ammattilainen, mutta itse lähtisin hitsailemaan esim. 5cm saumaa ja jäähdytys. Näyttää olevan sen verran matkaa että odotellessa toiselta puolen runkoa sama homma
|
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Suosittelen lämpimästi sinkitystä. Haittapuolena vaan et kierteitä saa kaiveskella esille, kuuman kestävällä silikonilla saa tosin aika hyvin tulpattua ainakin niin että kierretappi löytää aluilleen. Ja saattaa siihen rungon kylkeen tulla vähän ylimääräistä kuviota jos menevät lähmimään rähmiä pois ylösnostaessa. Kannattais nyt puhallella noista ”huoltoluukuista” rungon sisusta puhtaaksi, kylkirei’istä ei oikein puhalluspistooli käänny sisään. Rungon maalasin sitten Tiksin RM40 epoksilla mustaksi. Samensin pintaa fosforihapolla, hyvin vaahtos heti, pari minsaa ja huolellinen pesu päälle niin tuli hyvä. Ei ole mistään maali pomppinut irti vaikka viime talven loju kosteassa ulkona. |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Onko kilpailu kiristynyt ja hinnat tullut alaspäin? Reilu kymmenen vuotta sitten puhtaan pikku venetraikun rungon KuSi dippaaminen olisi ollut uudellamaalla edukkaimmillaan noin tonni € pintaan... :O
__________________
On epäoptimaalista yrittää elää optimaalisesti epäoptimaalisessa maailmassa. |
#11
|
|||
|
|||
![]()
kyllä tuo Matin laittama hinta on ihan normaali, näitä main ne täällä sawossakin olleet runkojen ja kärrien sinkkaukset. ne ei ole halunneet sinkata sun traileria ja siksi sanoneet tuollaisen hinnan.
|
#12
|
|||
|
|||
![]()
Joskus kuitenkin €uroaikaan kyselin reilua euroa kilo pyysivät, jossain Savossa oli ja toinen paikka jossain pääkaupunkiseudulla. Kuitenkin kumpaankin tuli matkaa sen verran että maalattiin traileri
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Bj75 pakettiauton "kovat" takapenkit | Erion | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 12.06.2018 08:51 |
Nopeusmittarin vaijeriin "" T-kappale"" Hodarin automaatin päivitykseen | BJ-40/76 | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 26.04.2015 22:05 |
Ostettu 35",36" tai 37" renkaat 15" reiällä ja 10", vähintään -44 et japsijako vanteet | Dectane | O/M/V Renkaat ja vanteet | 1 | 19.01.2013 15:02 |
"nysäakseli" miten virheetön sen tarvii olla?edit, entäs "hubi"? | lacrits68 | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 17.04.2011 17:00 |