![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Kuskinpuolelta kun siivoilee ripustuksen jäänteitä pois, niin on helpoin hetki tehdä samalla tukea simpukan kohdalle, alkaa herkästi murenemaan runko siitä kohdalta.
__________________
Elämässä pitää olla luksusta, hiluksusta. |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Totta, hyvä huomio. Täytyykin jotain tukea sille väsäillä.
Onko kanssaharrastajille tähän jotain hyviä vinkkejä? Jostain paksusta levystä vaan simpukan alle lätkä mikä ulottuu jonkun matkaa simpukan molemmin puolin?
__________________
Helppo 5min homma..... tai sitten ei! |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Amebariikan puodit myy vahvikepaljoa tähän tarkoitukseen, katsot kuvia ja teet sen mukaan. 4-5mm peltiä siivut molemmin puolin tiittävällä pituudella ja simpukan kiinnityspulttien reiät holkitat kunnolla että runko ei puristu kasaan kun kiristät.
|
|
#4
|
||||
|
||||
|
Tarvii kattoo kuvia ja tehä sellanen
__________________
Helppo 5min homma..... tai sitten ei! |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Kaiken näköstä pienempää ja isompaa on tullu viimeaikana tehty mutta en oo muistanu kuvia hirveesti räpsiä. Edistystä on tullut jonkin verran.
Vilkut muuntelin tällasiks ns. jenkkityylisiks parkkien kanssa samaan kupuun, kun en halunnu mitään erillisiä. Katotaan mitä katsuri sanoo, luulis että kelpaa mutta ei sitä ikinä tiiä. Ohjaustehostimen kohalle hitsailin tollaset tuet molemmin puolin niin kun vinkattiin. Toivottavasti nyt kestää paremmin eikä runko murru niin helposti Tänään laitoin akselin alle ja pitihän sitä käyttää renkaat paikallaan että näkee suuntaa millanen siitä tulee ja tolta se näytti nyt renkaillaan. Vähän on keula korkeemmalla kun perä. Toki kun lehdet asettuu niin keula hiukan laskee mutta saattaa olla että peräpäätä täytyy inan korottaa. Takapään iskarit aattelin nostaa akselin päälle ja laittaa vinoon keskellepäin, ilmeisesti toimii paremmin niin, tai niin oon ainakin ymmärtäny? Ja todellisuudessa sen takia käytin renkaankailla että näkee mihin kohtaan iskarin kiinnityslenkit tulee. Hitsailin iskarien lenkit ja niiden tuet paikalleen ja samalla hitsanin pohjaanlyöntikumin vastakappaleen rungon alapuolelle kiinni. Sitten läästin epoxit pintaa. Sitten seuraavaks mustaa maalia pintaan niin saa valkosen epoxin piiloon. Mustan maalin kuivuttua saakin lyödä lehdet edestä kiinni ja alkaa jonkun näköstä puskuria tekemään ja suunnittelemaan kun ei taida tollasenaan mennä läpi katsurilta. Mielessä on jo yhdenlainen puskuri minkä oon täältä palstalta bongannu, sellasta koitetaan jäljitellä mutta saas nähdä millanen siitä lopulta tulee. Ohjaus ja jarrut täytyy laittaa kanssa mahd. pian kuntoon. Syylärikin tarvii vaihtaa kun sen onnistuin puhkasemaan, uus on jo hommattuna että eipä ole iso homma.
__________________
Helppo 5min homma..... tai sitten ei! Viimeksi muokannut mau573 : 06.12.2020 22:28 |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Siinä se nyt on kasassa ja tassuillaan.
Ohjaustehostimen ja jäähdytysjärjestelmän ilmailin viikonloppuna. Perä on kyllä tosiaan selvästi matalammalla että sinne tarvii jotain tehä että saa auton vaateriin. Ainoo mitä puuttuu on puskuri edestä ja etukardaani. Onko siihen etukardaaniin jotain hyviä vinkkejä tai suosituksia millanen kannattaa tehä tai saako jostain pienellä työllä sopivain? Tuo 110 oma etukardaani on liian lyhyt eikä tuplanivel käänny tarpeeksi alas. Mielessä oli että vanhasta 110 etukardaanista ottais tuplanivelen pois ja latikon puolen laipasta ottais haarukan pois ja työstäis sen niin että sinne saa hitsattua pidemmällä haarukalla olevan nivelen ja vaihtais samanlaisen nivelen kardaaniputkee, sitten jatkais kardaaniputkea oikeen mittaseks. Oon lueskellu että tääläkin on porukalla kaedaaneja jossa on yks nivelisiä per pää, että tupla on jätetty poisa. Olis mielenkiintosta kuulla onko se uhka vai mahdollisuus. Ei oikeen toi jenkkien tyyli neliöputkesta tehty kardaani houkuttele.
__________________
Helppo 5min homma..... tai sitten ei! |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Mihis suuntaan sulla pinjoni sojottaa?
Minä kun vaihdoin hj:n akselit omaan niin muuttui kulma ettei tuplanivel toiminut enää. Tuosta sun kuvasta ei oikein varmaks uskalla sanoo. |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Myydään Hilux ln110 "jenkki" kulmaparkit. Uudet. 60€. | mapa | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 26.05.2014 09:42 |
| Ostettu ln110 hilux -91 "ohjausvarsi" | chevy-77 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 24.11.2013 06:50 |
| Ostettu 35",36" tai 37" renkaat 15" reiällä ja 10", vähintään -44 et japsijako vanteet | Dectane | O/M/V Renkaat ja vanteet | 1 | 19.01.2013 15:02 |
| Myyty Hilux ln110 tehostettu"ifs" simpukka | jonas_k | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 29.02.2012 17:04 |
| "nysäakseli" miten virheetön sen tarvii olla?edit, entäs "hubi"? | lacrits68 | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 17.04.2011 17:00 |