Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 23.11.2020, 13:01
Hulivili Hulivili ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.10.18
Sijainti: somero
Viestit: 62
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Voisi kuvitella että peräöljyjen vaihto on yleensäkin auton huolto-ohjelman mukainen rutiinitoimenpide
Niin minäkin joskus kuvittelin, kunnes kalliimman kautta sain kokea että VAGittimiin pitää erikseen pyytää voimansiirron öljyjen vaihto/huolto. Ei edes sen surullisen DSG-vaihteiston liemien vaihto kuuluu ”normaali toimenpiteisiin” vaan on ”erityistoimepide”
Lisäksi selvisi että Amarokissa on ikiset öljyt niin perissä, jakolaatikossa kuin (8 pykäläinen ZF) vaihdelaatikossa. Eli niitä ei suositella vaihdettavaksi tai edes tarkistettavaksi jollei ole vuotoa havaittavissa.
No ajattelin kuitenkin tuohon kaikki vaihdattaa kun 100K raja kohta ylitetään, ehkä ennemminkin iän, kuin kilsojen vuoksi.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 23.11.2020, 15:22
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Ok... olen elänyt uskossa että nuo ikiöljyhölmöilyt koskee lähinnä eurooppalaisten autojen (automaatti)vaihdelaatikoita, mutta näköjään se idioottimaisuus on levinnyt laajemmallekin
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 28.12.2020, 12:18
Finderi:n Avatar
Finderi Finderi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 09.09.08
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 303
Perusasetus

[QUOTE=Hulivili;1439601]Niin minäkin joskus kuvittelin, kunnes kalliimman kautta sain kokea että VAGittimiin pitää erikseen pyytää voimansiirron öljyjen vaihto/huolto. Ei edes sen surullisen DSG-vaihteiston liemien vaihto kuuluu ”normaali toimenpiteisiin” vaan on ”erityistoimepide”

Minkähän ikäisellä VAGittimella huristelet menemään, ainakin vm. 2008 Passatissa vaihteistoöljyn vaihto DSG:ssä tehdään vakiosti 90 tkm välein ihan ohjekirjan mukaan! Ehkä erikoisempi homma, kun hoidetaan imuzydeemillä. Eka taksiomistaja oli kans sitä mieltä, että loota on surullisen huono, mutta 180 tkm:ssä takuuseen vaihdattamani mekatroniikkaboksin jälkeen loota on toiminut kuin unelma, seuraava ölppävaihto tehdään kohtapuoleen 450 tkm kohdilla. Toiseenkaan murheenkryyniin, BMR-koneeseen, ei ole tarvinnut edes kurkata ja apulaitteetkin alkuperäisiä. Kuten tuolla ylempänä vihjaistaan, edes pieni mietintä riittää näiden kanssa!
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Defender 1999 4x4jimny O/M/V Ajoneuvot 0 02.11.2016 02:09
Vaiheloota ujeltaa tieros Tekniikka & Jutustelu 1 18.11.2012 12:06
Ujeltaa Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 1 04.03.2009 20:44
Rangen jakis ujeltaa..... Tekniikka & Jutustelu 7 13.06.2005 03:14
Vaihteisto ujeltaa? Tekniikka & Jutustelu 5 15.01.2005 09:20


Sivu luotu: 12:08 (GMT +2).