![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Mikä ongelma? Toki kiinteällä nelikolla eriasia (ihan vetotavan takia jarrujen testaus yleensäkin dynossa) mutta takavetoisessa / keskitasauspyörästöllisessä / osa-aikaisessa nelikossa ihan normaali homma. Itellä -57 jenkki jossa kardaanikäkkäri ja on se viimiset 30vuotta katsastuksessa normaalisti testattu.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Niin, voisikohan siinä mättää vaikkapa vain se peränvälitys. Ja ei sekään nyt aivan loogista että känkältä vaaditaan samat lukemat renkailla: Molemmin puolin känkät käyttöjarruun vaikuttavana Vs. pieni känkkä kardaanilla. Vaikka jälkinmäiselläkin ajokki todellisuudessa pysyy paikoillaan mäessä niin kau`an kun liukuu nahkoineen...
__________________
On epäoptimaalista yrittää elää optimaalisesti epäoptimaalisessa maailmassa. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Dynon rullissa on erilainen kitka, yleensä toinen lukkiutuu ennen toista ja viisarit jää vähän eri asentoon siitä syystä. Ja jos perässä tiukka kitkalukko niin toiselle puolelle jää tavallaan laahausta (vaikka siis ei ole) koska rullat lähtee eri aikaan päälle.
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Ex-työkaverilla oli 90-luvulla katukiihdyttely isolohko dart. Jossain vaiheessa hän teki perään spoolin, eli aina ja joka tilanteessa 100% lukko.
Katsastusmies ihasteli, kuinka tasan siinä ottaa käyttö- ja käsijarru. ![]()
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#6
|
|||
|
|||
![]()
yksi viri escort mk2. narahti heti penkissä kun oli kemppi.no se olikin oikein normiliikenteessä aika pässi ajaa.
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
SLCK pikkujoulusafarilla tuli testattua ensi kerran uutta laatikkopakettia maastossa ja toimiihan se. Tiheämmän välityksen kyllä huomaa.
Jotain outoutta on kun mielestäni maantieajossa lämmöt nousee turhan ylös. En muista mitä aikaisemmin on ollut koska bertalla ei ole ajettu melkein vuoteen kun pieniä lenkkejä. Mittari näyttää helposti sataa ja yli jos innostuu kaahaamaan. Pitää ensin tarkistaa bilteman sähköisen mittarin paikaansapitävyys tai vaihtaa mekaaniseen mittariin. Onko kokemusta niiden halppisten toiminnasta? Varmuudeksi huuhtelin jäähdytysjärjestelmän ja tsekkasin termarin. Nurkassa odottaisi myös alusyyläri mutta se vaatii jo enemmän aikaa asentaa koska coilovereiden poikittaistukea pitää muokata Bj42 mallin syylärille sopivaksi. Tätä edelsi sellainen episodi että vaihdoin risan moottorin kumityynyn uuteen joka oli 10mm matalampi kuin vanha. Ajelin kaksi päivää töihin ja ihmettelin että mittari menee 120 C yli reilusti ja epäilin anturivikaa. Toisena päivänä jo tutkin ongelmaa, konepellin avatessa paisariin tuli jo "kuravettä" ja hetken päästä paisarissa keitti. Ajoin heti rantsuun ja vesipumpulla kylmää vettä syylariin, lohkon proppu auki ja huuhtelu. Ruosteista vettä tuli reilusti. Termari pois ja huuhtelin niin kauan että tuli vain kirkasta, sitten konetiskiaineet sisään ja ajelin seuraavan päivän ne sisällä ilman termaria. Seuraavana päivänä uusi huuhtelu. Vasta ensimmäisessä huuhteluoperaatiossa huomasin että moottorin kumityynyt takia ropeli otti kiinni tuulitunneliin eikä pyörinyt ollenkaan. Korjasin vian alkuun tuulitunnelia taivuttamalla ja lopulta laitoin kumityynyn alle 10mm prikkoja. Olin ajellut kahtena päivänä noin 2 x 13 km matkan niin että ropeli ei pyöri, voiko visko vahingoittua? Tästä siis johtui se yletön ylikuumeneminen. Bilteman sähkömittari oli tosiaan ihan pohjassa eli reilusti yli 120 C. Tämä ei herätä luottoa luvuille koska keitti paisariin vasta kun olin pysähtynyt ja kun ropeli pyörii ei ole muuta ongelmaa kuin että mittari näyttää korkeita 100-110 lukemia maantienopeuksissa. Ei kuitenkaan keitä vaan vaikuttaa aika "normaalilta", mutta kuumahan tuo moottori on aina. Tuosta jälkiahdetun dieselin ylikuumenemisesta kuulisin mielellään teorioita mistä johtuu. Pitää käydä putsari, polttoaineen suodatin, ahtoputket, visko jne. läpi. Tässähän on pumpun kyljestä irroitettu kokonaan syötön rajoitinruuvi muutta voiko liiallinen aine kuumentaa vai jäähdyttääkö se? Viimeksi muokannut mikjus : 17.11.2020 16:34 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty BJ-40 Projekti | mss | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 05.06.2016 20:17 |
Myydään Bj-40 projekti | kares | O/M/V Ajoneuvot | 16 | 19.03.2014 23:04 |
Bj 40 projekti | _JT_ | Maasturiprojektit | 277 | 28.02.2013 22:09 |
M: TOYOTA BJ-40 projekti | tepa78 | O/M/V Ajoneuvot | 12 | 15.03.2008 15:47 |
Bj 40 -76 projekti | elhapero | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 04.03.2008 23:00 |