![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Levykässärikin meni leimasta läpi vaikka pelko oli suuri. Sateenvarjokahvalla ei vaan meinaa saada tarpeeksi voimaa vetoon. Pitäisi porata kiinnitysreikä vipuun vielä alemmas mutta riittääkö sitten enää voima vetämään kun vipuvarsi lyhenee. 2019 rumpukässäri vs 2020 levykässäri. Teho on pienempi, hauska sinänsä että kardaanikässärille saadaa eri tulos O/V, ei kovin luotettavia laitteita vai kiusaako välykset perässä?
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Mikä järki on testata kardaanikässäriä Dynossa? (Varsinkin vielä silloin, jos on kiinteä neliveto)
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! https://roverfriends.fi/palsta/ ![]() 3 Amigos-never travel alone Viimeksi muokannut Kaitsu67 : 13.11.2020 11:39 |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Joo en tiedä. Aina ovat testanneet vaikka sanonut että kardaanikäsijarru.
|
#4
|
|||
|
|||
![]() Mikä ongelma? Toki kiinteällä nelikolla eriasia (ihan vetotavan takia jarrujen testaus yleensäkin dynossa) mutta takavetoisessa / keskitasauspyörästöllisessä / osa-aikaisessa nelikossa ihan normaali homma. Itellä -57 jenkki jossa kardaanikäkkäri ja on se viimiset 30vuotta katsastuksessa normaalisti testattu. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Niin, voisikohan siinä mättää vaikkapa vain se peränvälitys. Ja ei sekään nyt aivan loogista että känkältä vaaditaan samat lukemat renkailla: Molemmin puolin känkät käyttöjarruun vaikuttavana Vs. pieni känkkä kardaanilla. Vaikka jälkinmäiselläkin ajokki todellisuudessa pysyy paikoillaan mäessä niin kau`an kun liukuu nahkoineen...
__________________
On epäoptimaalista yrittää elää optimaalisesti epäoptimaalisessa maailmassa. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Dynon rullissa on erilainen kitka, yleensä toinen lukkiutuu ennen toista ja viisarit jää vähän eri asentoon siitä syystä. Ja jos perässä tiukka kitkalukko niin toiselle puolelle jää tavallaan laahausta (vaikka siis ei ole) koska rullat lähtee eri aikaan päälle.
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
Ex-työkaverilla oli 90-luvulla katukiihdyttely isolohko dart. Jossain vaiheessa hän teki perään spoolin, eli aina ja joka tilanteessa 100% lukko.
Katsastusmies ihasteli, kuinka tasan siinä ottaa käyttö- ja käsijarru. ![]()
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 9 (0 jäsentä and 9 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty BJ-40 Projekti | mss | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 05.06.2016 20:17 |
Myydään Bj-40 projekti | kares | O/M/V Ajoneuvot | 16 | 19.03.2014 23:04 |
Bj 40 projekti | _JT_ | Maasturiprojektit | 277 | 28.02.2013 22:09 |
M: TOYOTA BJ-40 projekti | tepa78 | O/M/V Ajoneuvot | 12 | 15.03.2008 15:47 |
Bj 40 -76 projekti | elhapero | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 04.03.2008 23:00 |