Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 05.11.2020, 15:25
KYLÄHULLU KYLÄHULLU ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 31.07.09
Sijainti: Kemiö
Viestit: 107
Perusasetus

Voi ne pirut kyll välillä jämähtää yllättävän kovin kiinni vanteeseen, mutta onneksi väkivalta on keksitty

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 05.11.2020, 17:04
Ponssekuski:n Avatar
Ponssekuski Ponssekuski ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 06.01.11
Sijainti: Siilinjärvi
Viestit: 720
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja KYLÄHULLU Näytä viesti
Voi ne pirut kyll välillä jämähtää yllättävän kovin kiinni vanteeseen, mutta onneksi väkivalta on keksitty
Juu nii näytti ruoste tartuttavan Piti hitsata toisee vanteepuoliskoon tartunta lähelle ulkoreunaa jot sai vedon passelista kohtaa.
Ja näis on nähtävästi eri mallisia "sisäkuminsuojia". Eturenkais oli muoviset rinkulat, tää on rautane ja saranalla. Vois olla ikävä ottaa pois kumin sisältä ilman tota saranaa.
Teknik sano itänaapuri
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	IMG_6822.jpg‎
Views:	531
Size:	270,8 Kt
ID:	97560  
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 06.11.2020, 19:21
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.334
Perusasetus

Joskus taistelin ZIL-131 pyörien kanssa. ZILin halkaistavassa vanteessa on neljä osaa: Varsinainen vanne, ulkokehä, vanteen ja renkaan väliin menevä kiristysrengas, ja tuo sisäpuolinen bedlock mallia saranoitu renkula.

Vein pyörät ulkokehä irroitettuna paikalliselle kummisuutarille. Pari hän sai raskaan kaluston rengaskoneella irti, mutta yhtä ei. Ei kuulemma uskaltanut painaa kovempaa, kun käytössä oleva kone oli jo myyty eteenpäin... Aloin sitten itse tussaroimaan viimeistä rengasta irti. Työ vaati verta, hikeä ja keskikaljaa.

Kiristysrengas, ihan niinkuin lattaraudasta pyöräytetty, oli todella kireässä. Annoin kosanilla lämpöäkin, niin paljon kuin pysty, ettei rengas ala palamaan. Oheisessa kuvassa kaivelen sitä pois. Kiristysrenkaassa on yläreunassa koloja, joista pystyy vääntämään sitä ylöspäin. Yhdessä pyörässä se oli laitettu väärinpäin, ei muutakuin hitsaamaan kaikenlaista koukkua kiinni...

GAZin pyörää en ole purkanut, onko siinä samanlaiset osaset?
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	pic00379.jpg‎
Views:	542
Size:	405,2 Kt
ID:	97565  
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 06.11.2020, 21:45
Ponssekuski:n Avatar
Ponssekuski Ponssekuski ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 06.01.11
Sijainti: Siilinjärvi
Viestit: 720
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti
Joskus taistelin ZIL-131 pyörien kanssa. ZILin halkaistavassa vanteessa on neljä osaa: Varsinainen vanne, ulkokehä, vanteen ja renkaan väliin menevä kiristysrengas, ja tuo sisäpuolinen bedlock mallia saranoitu renkula.

Vein pyörät ulkokehä irroitettuna paikalliselle kummisuutarille. Pari hän sai raskaan kaluston rengaskoneella irti, mutta yhtä ei. Ei kuulemma uskaltanut painaa kovempaa, kun käytössä oleva kone oli jo myyty eteenpäin... Aloin sitten itse tussaroimaan viimeistä rengasta irti. Työ vaati verta, hikeä ja keskikaljaa.

Kiristysrengas, ihan niinkuin lattaraudasta pyöräytetty, oli todella kireässä. Annoin kosanilla lämpöäkin, niin paljon kuin pysty, ettei rengas ala palamaan. Oheisessa kuvassa kaivelen sitä pois. Kiristysrenkaassa on yläreunassa koloja, joista pystyy vääntämään sitä ylöspäin. Yhdessä pyörässä se oli laitettu väärinpäin, ei muutakuin hitsaamaan kaikenlaista koukkua kiinni...

GAZin pyörää en ole purkanut, onko siinä samanlaiset osaset?

Tälläkertaa ei veri lentäny, mut hiki ja kalja senkii eestä
Tänää purin vararenkaan mallia lukko.. aikasa ku lotras wd-40:sen kaa ja anto moskaa ja hiiopin tukkikouraa yms. ni irtos lukkorengas kehinee, vaa kovempi operaattio oli kumin saamine vanteelta.
kyllä siinä naapurin ukon kaa hetki ihmeteltii ja kirottii
Kaikki irtos loppuusa toisistaa ilman et kukaa kuol ni täähä luetaa sillo voitoks..
Täs lukkovantees oli kumine vannenauha ja nois perus halkastavis on muoviset tahi tuo metalline saranoitu sisäpuoline petlokki..
Tästä juolahti mielee, et onkoha suurempaa harmia vaik jättäs ton metallisen petlokin, tai kumisen "nauhan" kokonaa pois?? Ei kait sisuskumi sitä tartte ku laittaa venttiilin ympärille jonkun kumisen lätkän suojaks.
"hätä"päissää roiskasin vähä maaliaki halkastavien vanteitte pintaan. Kelpaa siihe sisuskumin sit ihtiää hangata.
Ja vastaus kysymykseen.. Kuvista ja tarinoista päätellen ei oo samanlaiset vanteet.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	IMG_6823.jpg‎
Views:	554
Size:	275,4 Kt
ID:	97566   Click image for larger version

Name:	IMG_6824.jpg‎
Views:	541
Size:	264,0 Kt
ID:	97567  
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 07.11.2020, 18:42
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.334
Perusasetus

Sisäpuolinen bedlock pitää renkaan vanteella, vaikka unohtaa pyöristä hanat auki, ja seisottaa painavaa kuorma-autoa liian pitkään...

Ilman noita edellisiä asioita sitä ei tarvitse.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 07.11.2020, 19:09
Ponssekuski:n Avatar
Ponssekuski Ponssekuski ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 06.01.11
Sijainti: Siilinjärvi
Viestit: 720
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti
Sisäpuolinen bedlock pitää renkaan vanteella, vaikka unohtaa pyöristä hanat auki, ja seisottaa painavaa kuorma-autoa liian pitkään...

Ilman noita edellisiä asioita sitä ei tarvitse.
Juu tuskin tarttee ajon aikana noita petlokkeja. Painetta tulee olemaa kuitekii jonnii verra renkais ja sisuskumi pitää huolen ettei pääse ilmat karkaamaa.
Meinasin jättää renkaantäyttösysteemin kokonaa pois. Tällä laitoksella ku ei soille oo mitää asiaa näil renkail
Tänää purin taas yhen renkaa ja siel ei ollu muuta ku sisuskumi.. aika vaihtelevasti kaikkee yhes autos ollu renkaitte sisäl
Tää oli taas sellane vanne mikä purkautu oikeestaa iha iheksee
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 14.11.2020, 19:05
Ponssekuski:n Avatar
Ponssekuski Ponssekuski ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 06.01.11
Sijainti: Siilinjärvi
Viestit: 720
Perusasetus

Ei sitte millää meinaa saaha motivaatiota tän rakenteluu.... MUTTA.. jotai sentää saanu aikaseks.
Takapään pomppukeppien korvakkeet heppailtu paikoillee ja koukkuvaaka tuli kotiovelle. Nii ja teinhä mie vanhasta lukkovantee keskiöstä tollase nostimen.. helppo viskata navan ympärille ku ruvetaa ristijoustoja mittailee..
Tää mittailu taas tapahtuu maanantaina jos kelit suosii.. myös puntarointi
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	IMG_6832.jpg‎
Views:	562
Size:	281,1 Kt
ID:	97648   Click image for larger version

Name:	IMG_6830.jpg‎
Views:	578
Size:	268,0 Kt
ID:	97649   Click image for larger version

Name:	IMG_6829.jpg‎
Views:	552
Size:	215,1 Kt
ID:	97650   Click image for larger version

Name:	IMG_6828.jpg‎
Views:	565
Size:	209,6 Kt
ID:	97651   Click image for larger version

Name:	IMG_6826.jpg‎
Views:	640
Size:	258,3 Kt
ID:	97652  

Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Rojekt Bj 42 Soft Top Exo Cage Kauttu Maasturiprojektit 230 01.12.2018 21:43


Sivu luotu: 20:31 (GMT +2).