Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #2  
Vanha 26.10.2020, 11:38
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Jos korotat ja käyttä on pääasiassa tiellä niin pidä se korotusmäärä siellä 50mm hujakoilla. Uudet jouset ja hyvät kaasuiskarit niin pysyy tieominaisuudet kunnossa. Kärryä varten suosittelisin jotain HD- jousia taakse, OME:lla kait on nykyäänkin isommalle kuormalle tarkoitettuja vietereitä.
Pienellä korotuksella alkuperäisen mittaiset tukivarret menee ihan hyvin, toki metsäkäyttöä ajatellen ainakin alatukivarret ihan hyvä vaihtaa järeämpiin koska ne ei kestä juuri mitään.

Siinä vaiheessa kun korotusta on 3" tai enemmän, niin saat uusia kaikki kahdeksan tukivartta joista vähintään alemmat tai ylemmät (mieluiten kaikki) on säädettävät, säädettävät etu- ja takapanhardit, yms. muuta mukavaa.
Jotkut kyllä korottaneet näitä yli 3" verrankin orkkistukivarsilla - ja sitten samalla ihmettelevät kun auto on ihan paska ajaa eikä saa säädettyä kulmia kunnolla kohdalleen
Jos vaihdat tukivarsia, niin katso että ne EI ole uretaanipuslilla. Joko kumipuslat molemmissa päissä, tai sitten kumipusla + flex joint, tai molemmissa päissä flex joint. PU- puslilla olevat tapaa olla tukivarren kiinnikkeille aika häijyt, ja lisäksi ne tuo värinitä ja melua kajuuttaan ihan eri tavalla kuin kumipuslat tai laadukkaat flex jointit.


Sinällään nämä menee metsässä varsin hyvin pienelläkin laitolla, ihan vain korotusblokit + pidemmät iskarit, etuvakaaja auki ja karkeampaa kumia alle niin on melkoisia menemään.
Ainoa ongelma on tuo mainitsemasi cv- tyyppinen etukardaani, se ei kestä typerän rakenteensa takia korotusta ja/ tai vakaaja auki ajamista juuri yhtään.
Noi mitä olet vaihtamassa tilalle saattaa käydä suoraan, tai sitten ei. Se ihan oikeasti selviää vain laittamalla palikat kiinni ja kokeilemalla.


Tehtaan korjauskirjan (FSM. factory service manual) saa ladattua esim. www.jeepslimited.com (vaatii rekisteröitymisen). En muista onko siellä '96 malliin, '98 ainakin löytyy ja se on '96 kanssa hyvin lähelle oikein. Jotain pieniä eroja on siellä ja täällä, mutta ei isompaa.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Jeep XJ kysymyksiä ja vastauksia -ketju Superlon Tekniikka & Jutustelu 2594 22.11.2023 21:52
24v kysymyksiä vilenius Tekniikka & Jutustelu 7 29.08.2012 10:12
Taasen jeep xj kysymyksiä NORT Tekniikka & Jutustelu 2 11.12.2009 09:09
Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 6 13.09.2008 11:40
Jeep Wrangler kysymyksiä Tepa Tekniikka & Jutustelu 8 12.01.2004 14:13


Sivu luotu: 02:45 (GMT +2).