![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
HmmVai pitäisikö kerralla vaan lykätä 4" jouset mitähän kaikkea muutosta se vaatii. Onko kellään omakohtaista tietoa
|
|
#2
|
|||
|
|||
|
Enpä ostanut mag1 kun löysin periin nurkista teboilin 80w-90 hypoid LS gl5 öljyy. Luulis kelpaavan jeeppii ko isompiiki työkoneisii suositellaa tuota. Lisäainetta ostin kumminki ourkin mitä saa lorauttaa sekaa varmuude varalta.
Aloin irrottaa kardaanin pultteja (kireeltä tuntuu! Mutta ei toistaseks katlennu ole) niin tuli mielee että onko näis jeepin pulttikooissa jotain logiikkaa, onko kaikki tuumasia vai onko täälä millisiäkin sekasin? Laadukas tuuma avain ja hylsysarja tarvinnee ensimmäisenä investoida.. |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Ja ylipäätään 4" korotuksella lyhyillä tukivarsilla tukivarsien kulma on aivan hanurista, joten alustakaan ei toimi ihan siten kuin pitäisi. Lainaus:
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Joo siltä näyttikin, kardaanin pultit oli ainoat joissa piti tuumakokoja käyttää, muut nippelit menikin millisillä. Mitä ammattilaiset sanoo, kun tuo vaihtoakseli vielä mulla on lattialla irtonaisena, kannattaako siihen hitsata vahvike latta syrjälleen sen akselin päälle? Tämänhetkinen paikallaan oleva akseli on vahvistettu sillälailla, en nyt kuvaa huomannut napata mutta helppo se vaihtoakselikin olisi vahvistaa vielä kun irtonainen on.
Onko jotain erikoista tuossa välityssarjojen vaihossa? Oon antanu itteni ymmärtänää että se sujuu huomena nopsaan kun saa ruuvvata molemmat akselit pöydällä. Niin ja myös arbin lukkokin pitää siirtää uuteen akseliin Viimeksi muokannut könpiä : 10.10.2020 21:55 |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Jatkokysymyksenä tohon trunssin hitsaamiseen, onko porukka hitsannu vahvikkeita toho c-kehän vsrsiin? Näemmä jenkkilässä tykätää d30 vahvistaa niitäki trunssin hitsauksen lisäksi, ja tuo c-kaari tästäkin oli antautunu..
Olen kyllä itte vähä luopunu kummankaan hitsaamisesta, uskos menevän vakioakselillaki ko aika köykästä normi ajoo mulla |
|
#6
|
||||
|
||||
|
En tiedä mitä tarkoitat vahvikelatalla, mutta trussi (ei trunssi) on enemmänkin U- palkki.. Ei mitenkään välttämätön normikäytössä, toki vahvistaa jos tekee sen oikein. Ideana on estää akseliputkia taipumasta ja banjon elämistä rasituksessa.
D30:n C:t on periaatteessa heikot, ne saa taipumaan esim. jos yrittää vaihtaa pallonivelet lekalla sen sijaan että prässäisi ne oikealla tavalla irti korva kerrallaan. Samoin isommilla pompuilla ne kyllä saa taipumaan. Se että laittaako C:lle vahvikkeet vai ei on ihan oma asia. Itsellä ei ole, en ole niitä myöskään saanut vääntymään. Minulla tulee HP D44- pohjaiseen etuakseliin hitusen orkkista järeämmät C:t:
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Joo trussia tarkoitin ja typo tuli. Tuossa nykysessä akselissa oli trussi tehty latalla mutta googlettelemalla tulikin hyviä trussin kuvia. Jätän nyt trussaukset ja c-vahvikkeet tekemättä. Tehdään sitte jos vääntyilee tai laitetaan heti se D44, eikös se ole ihan yhteensopiva tuon D30 tukivarsiin.
Onko tuo vääntynyt c-kaari ihan roskis kamaa vai saako sen väännettyä takaisin linjaansa? Tai siis saahan sen väännettyä sitä en epäile mutta tarkoitan että onko se niin tarkka paikka ettei oikaisemalla saa hyvää enää |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
D44:ää on ollut etuakselina useammassa kymmenessä eri automallissa vuosikymmenien ajan, ainoa suoraan yhteensopiva on TJ- mallin Wrangler Rubiconin LP D44 missä ulkopäät on samat kuin XJ/ZJ/TJ D30:ssa (ja siinäkin on eri välitys kuin ZJ:ssä orkkiksena). Kaikki muut D44:t on leikkaa- ja liimaa- tyyppisiä ratkaisuja. Lainaus:
Ei nuo nyt kuitenkaan ihan tinasta ole tehty, eli normikäytössä kestää yleensä kohtalaisen hyvin. Ei kannata kauheasti hyppiä tuon akselin kanssa, välttää raskainta kaasujalkaa paikoissa missä akselille tulee reilumpaa rasitusta. Jos on kytkettävä lukko, tiheämmät välitykset, ~33"-> renkaat ja koneessa ruutia niin voi toki tulla tuhoa ihan väännölläkin. Ei kande laittaa cromovetareita vaan pitää orkkikset, niin jää se helpoin ja halvin paikka sulakkeeksi.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Myydään / Vaihdetaan Jeep Grand Cherokee 4.0 | Jeeep | O/M/V Ajoneuvot | 6 | 02.02.2012 21:06 |
| M: JEEP GRAND CHEROKEE 5,2 -95 | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 08.03.2008 13:40 | |
| Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet | O/M/V Muut | 5 | 16.12.2005 21:50 | |
| M: Jeep Grand Cherokee | O/M/V Muut | 1 | 01.11.2005 19:27 | |