Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 30.09.2020, 01:31
romunkerays romunkerays ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 18.06.15
Sijainti: Riihimäki
Viestit: 119
Thumbs up

upeaa jälkeä tehty kyllä auton kunnostuksessa

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 30.09.2020, 09:01
Samppahj:n Avatar
Samppahj Samppahj ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 06.10.15
Sijainti: Vähäkyrö
Viestit: 607
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ZAU Näytä viesti
Hienoa jälkeä 👍👍
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja romunkerays Näytä viesti
upeaa jälkeä tehty kyllä auton kunnostuksessa
Kiitos kehuista.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja wikke Näytä viesti
No on, ja aika HC:tä ruveta restauroimaan vanhaa putkea tuossa määrin perusteena vain: "mielenlaatuuni sopivampi, ku tarvikeputki.".

Toisaalta tuohon kokonaisuuteen verrattuna lie aika pikku juttu tuo...
Joo ei tuo pahin rasti ollu. Lähtökohtakin oli niin hyvä, että kannatti alkaa.
__________________
SLCK #552

HJ60 -88
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 04.12.2020, 17:23
Samppahj:n Avatar
Samppahj Samppahj ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 06.10.15
Sijainti: Vähäkyrö
Viestit: 607
Perusasetus

Pieni välipäivitys taas. Saattaa myös olla tän vuoden viimeinen.

Oven kanssa oli ongelmaa, kuten aiemmin jo tullu mainittua. Kiire pilas senki, ettei ehtiny sovitella ovia ennen maalarille vientiä. Pelkääjän etuovi oli kolariovi, ettei voi syyttää ku itteään, ettei tullu katteltua tarkemmin. Sen istuvuus oli melko kehno. Kaiken muun paitsi etu ylänurkan sai tosin korjattua.




Tämmöstä tilalle.


Aiemmasta ovesta alareuna.


Ja valmiina maalarille.



Saman puolen takaovessa oli sisäreuna saanu kans ihteensä sen verran, ettei menny kunnolla kiinni. Se oikes ilman ongelmia ja pientä paikkamaalausta sillekkin tiedossa.

Sitten ku on ollu luppoaikaa, niin on tullu tehtyä muuta. Sisustan osia peseskelly lisää ja ne alkaa olemaan melkolailla pestynä.

Myös syylärin verho on saanu osansa huomiosta. Totesin, että käytettynä ei taida löytyä hyväkuntosia osia, niin piti soveltaa. Kaikki alko vaijerin päistä. Leikkuutin niitä kasan rosterista.


Sitte taivuttelua.


Seuraavaksi TIGillä rosteriputki kiinni. Muoto on vähä lennokas, ku alunperin suunnittelin taittavani siivekkeet vaijerin ympärille.


Sitten muotoon hionta ja kiillotus.


Sitte ite rullan päät. Kauheesti vaivas se, että kiinteän pään akselintumppi jäis ruosteiseks. Sehän on valettu alumiinin sisälle. Yhden irrotinkin, mutta se meni hukkaan sinkissä. Pari päätyä rikottuani päätin muokata liikkuvan pään päädyn toiselle puolen. Eli alumiinistä keskelle koroke ja se M8 kierteellä päätyyn kiinni ja sitten erillinen akselintumppi M5 kierteellä korokkeeseen. Oli mukavaa tuhota vanhoja pultteja ja harjotella sorvausta. Nyt osaa perusteet siitäkin.


Sen jälkeen saikin kasata. Verhoilija ompeli uuden rätin, osat kävi sinkissä jne. Päätyihin tein vielä M3 kierteet ja korvasin alkuperäiset yleisruuvit kierreversioilla. Vaijerin päätyihin porasin putkeen 2,5mm reiän ja ujutin sisään haponkestävän 2mm vaijerin ja vasaralla linttaan. Verhon tangot molempiin päihin korvasin rosterisilla. Ja valmis tuote on tässä.





Rätin kans samalla verhoilija pyöräytti käsijarrun pussinki.


Löyty myös hyväkuntonen pyyhkijänmoottori. Sille riitti vaan perusteellinen puhdistus. Takapuolelle suihkasin maalin. Niin ja tietysti keltaset passivoitiin uusiks.



Sitte pesunestesäiliöt. Takapesurin pusseja oli hyllyssä erilaisia. Piti oikeen kuvista kattoa millanen kuulu olla. Sellanen sitte pesten mahdollisimman hyvin. Ja tollanen siitä tuli. Kokeilin liuotinta ja höyryä ja kaikkea ei saanu pois. Ripustusrinkuloille piti näyttää Dremeliä, että sai kiillon takas.


Tuulilasin- lampunpesimien pytyt sai kans liukkaripesua ja pahimpiin paikkoihin soodapuhallusta. Pumput sai kunnon pesun ja valojen pumppu maalia, puhallusta ja uutta pintaa. Lopuks uudet läpiviennin tiivisteet ja korkit.




Seuraava päivitys sitte varmaan, ku ovi on taas värissä ja paikallaan ja pääsee oikeen tekemäänki jotain.
__________________
SLCK #552

HJ60 -88
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 16.01.2021, 12:49
Samppahj:n Avatar
Samppahj Samppahj ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 06.10.15
Sijainti: Vähäkyrö
Viestit: 607
Perusasetus

Vuoden eka päivitys. Ovi on värissä, mutta ei paikallaan. Ovet vein heti vuoden vaihteen jälkeen maalarille, mutten pääse niitä nyt pariin viikkoon hakemaan. Mutta laitellaan ny jotain kuvia muista touhuista näytille.

Kojelaudan päällinen putsailtu. Pesu Surfex HD:lla ja päälle 303 Aerospace Protectant. Tuttuja aineita aiemmista pesuista. Aivan virheetön tuo auton oma päällinen, onneks kaikki reiät oli porailtu mittariston ympärysmuoviin.


Sitte tarran sovittelua releen kuoreen.


Joululahjaks saapu taas yhdet etukaiuttimet. Nyt on yhet käyttöön ja yhet varalle sekä eteen, että taakse. Ja muutama varaosaradiokin.



Sitte tuli kauhee hinku päästä liimaamaan tunkin tarra. Eli tunkki käsittelyyn. Puhallus ja pulveria päälle. Pääs testaamaan "uuden" puhalluskaapinki. Sen verran kylmä oli tallissa maalailla ja osat kylmiä, että kesti kauan ennen ku uunissa lämpesivät ja väri alko sulamaan. Mutta hyvät tuli.




Sitte liimailin sumuvalonkehykset kasaan. Liima oli jotain todella kallista superliimaa, mutta melko ailahtelevaa. Ekat liimaukset ei kovettunu, toisella yrittämällä kovettu. Seuraavan päivän liimauksista ykskään ei kovettunu. Mutta tarttu lujaan kyllä nuo mitkä onnistu.




Sitte ajovalonkehykset. Jokunen vuos sitte tilasin Saudeista uudet. Ei saanu kehitysmaaversioita vaan piti ottaa äveriäämmän alueen kehykset. Niissä on enemmän paljasta kromia ja valonpesurit puuttuu. Eli resuista suuttimen kaulus irti.




Uusissa oli näköjään niiden paikka näkyvissä.


Rinkula liimalla kiinni.


Dremelillä reikä auki.


Viilalla viimeistelyä ja siihen istuu suutin.


Nyt onki kaikki kotona tehtävät tehty. Eka viikko kolmen viikon karanteenista takana, eli nyt vaan sitte pitää odotella, että pääsee liikkumaan.
__________________
SLCK #552

HJ60 -88
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 05.04.2021, 17:24
Samppahj:n Avatar
Samppahj Samppahj ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 06.10.15
Sijainti: Vähäkyrö
Viestit: 607
Perusasetus

Noniin. Tauti sairastettu ja motivaatiopulaa podettu sen jälkeen. Jotain kuitenkin saatu aikaan.

Kaikenmoista pikkunäpräystä tehty. Releen tarra meni vielä uusiks. Kirkas pohja ei toiminu mustan kuoren päällä. Läpi näky ilmakuplaa ja punanen teksti ei erottunu kunnolla. Joten uusi yritys mustalla pohjalla.


Käytin releet myös palasina, että pääs putsaamaan kunnolla ja vaihtelin vähä osia parempiin.


Ja valmiina odottelemaan asennusta.


Myös tällanen rakennussarja tuli teetettyä. Meinasin aluks ostaa alkuperäset takakaiuttimien kiinnikkeet, mutta huomasin kuvista, että ne ei toimi kiinnitysten puolesta, ku alkuperäisten kaiuttimien kans. Joten piirtelin uudet alkuperäsiä mukaillen, mutta selaset että niihin saa Fujitsu Tenit kiinni.


Keltapassivointi osille, popniiteillä kasaan ja niittimutterit kiinnitykseen. Sitten koesovitus.



Vaimon kans käytiin minilomalla Rovaniemellä, niin samalla reissulla kävin Roi-Osa purkaamolla hakemassa lasinpesurin suuttimet ja ilmanputsarikotelon. Suuttimista tuli hyvät pienellä putsilla.


Ne paikalleen. Samoin uusi tyyppikilpi ja ite tehty tarra. Kilpi ei ole sellanen, ku oisin halunnu kaiverrusten paikotuksen osalta, mutta tuntu olevan ranskalaisille mahdottomuus kaivertaa mallikuvan mukaan. No ei oikeen muuallakaan saanu teetettyä, nii mennään tolla.


Salosta löyty pari sarjaa Toyotan kumimattoja. Niille pesu ja aineet pintaan. Etumatoissa on sävyeroa. Katotaan häiritteekö sitte ku on paikallaan.



Löysin myös vahingossa muuta etsiessäni siistin olosen pesunestepussin. Ikävästi hitsikipinä menny läpi. Mutta kunnon putsin ja massatäpän jälkeen siitä tuli oikein hyvä.





Ovet sain haettua maalarilta karanteenien jälkeen. Tiivisteet kävin läpi hammasharjan kans ja putsailin lukot ja laittelin paikalleen.


Hetken näytti taas autolta, ku säädeltiin ovet kohilleen. Niin ja tuulilasikin meni paikalleen muutaman tunnin kiroilun jälkeen.


Sitte ovet pois. Saranoiden ympärille massat. Ruuvit ja massat maaliin ja ovet takasin paikalleen.



Pyyhkijänvarsia maalailin ruosteputsin jälkeen.


Seuraavaksi sitte varret ja moottori paikalleen. Myös muuta pikkuhommaa konehuoneessa ja sen jälkeen lokarit kiinni, nii päsee ruuvailemaan keulaa kasaan. Nyt on taas motivaatio palannu, nii jospa se tästä etenis vauhdikkaammin.
__________________
SLCK #552

HJ60 -88
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 05.04.2021, 17:50
ZAU:n Avatar
ZAU ZAU ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.11.05
Sijainti: vaasa
Viestit: 2.957
Perusasetus

Iso peukku työnjäljelle,hieno tulee.
__________________
Uaz/Gaz/Zil varaosia-> UAZ Osia.

zau(ät)offipalsta.com

Nolnelnol-7181850
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 05.04.2021, 20:08
HJ60_Jussi HJ60_Jussi ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 05.01.06
Sijainti: Haukipudas
Viestit: 845
Perusasetus

Pyyhkijän moottorin ja sen ekan varren välinen nivel on tyyppivikana väljä paska joka pettää ensimmäisen tiukan pyyhkäisyn jälkeen. Totesin että Ford cougarin 1999 pyyhkijän varressa on oikean kokoinen nivelen vastapuoli. Ei oo sen jälkeen irronnut ittestään.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 4 (0 jäsentä and 4 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Takapihan löytö????? H_Nietu Chit-Chat 15 24.11.2011 18:43
Vuokrata halutaan Talli,tallipaikka,katos, navetan takunen Rekisteröimätön O/M/V Muut 0 28.11.2010 22:30
hj 60 -86 johto, mittaritaulun takaa, kiire! -roadwarrior- O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 25.02.2008 16:47
"Löytö tavaraa" Tojo4wd Chit-Chat 4 18.09.2007 08:06
M: Hj-60 -82 3 hlö ex-jollapaku + Hj-60 kori MakeO O/M/V Muut 16 02.07.2006 01:40


Sivu luotu: 21:12 (GMT +2).