![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Tutkitaan kunhan olen taas kotona kirjojen äärellä.
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Ohjauksen oasnumeroita
Skannasin sivut mitä kirjasta löyty. Näyttäisi olevan samat numerot vuosimallista riippumatta. Tämän osan kohdalla hyvä tuuri kun kirja antaa suoraan MF:n osanumeron.
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Kiitos näistä!
Oman koneen remontit laajeni hieman. Nyt tehtyä: jarrusylkyt, käsijarrunvaijeri, tasauspyörästönlukon vaijeri, led-työvalot,ohjaussylkyn päätysilmä, muutamia letkuja ohjaukseen, majakan fixaus, termari, etuakselin öljyt, vaihteistoöljyt+suodatin, lämppärinkennon letkut, raitisilmasuodatin, tankin ja siirtopumpunvälinen letku. Osia odottaa: RT-päät (vanha oli niin väljä, että putosi läpi omiaan kun oli rengas ilmassa), jäähdytin. Kaikki muut kun tehty niin vielä moottoriöljyn vaihto ja pesuaineen läpiajo. Nämä tehdään nyt. Nyt uskoisin että pitkään jatkuneet lämpöongelmat ovat historiaa vuotoja löytyi hytin alta lämppärin letkusta ja syyläristä. Vuodot ovat olleet niin pieniä ettei niitä ole onnistunut paikantamaan ennen kuin nyt kun on joka paikka pestynä. Myös jäähdytysjärjestelmää on tullut huuhdottua niin, että kaikki moska on tullut pihalle. Myöhemmin tehtäväksi jää orbitroolin tiivisteiden vaihto ja olkalaakerit pitäisi varmaan kattoa jossain välissä. Muuten perus tappi jumppaa. Lisäilen syylärin ja rt-päiden osanumerot jahka osat on oikeiksi todettu. Viimeksi muokannut _Metal_ : 28.09.2020 13:21 |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Tervehdys! Olisin kiinnostunut mistä Käyttäjä _Metal_ löysi tasauspyörästön vaijerin? Tein omaan jamekseen pääsylinterien vaihdot nyt viikonlopun aikana ja tuli huomattua vaijerin olevan rispautunut ja muutenkin huonossa kunnossa. Itselläni kanssa lämpöongelmia jameksessa ja edellämainitut osien vaihdot tehty syyläriä ja vesipumpumppua lukuun ottamatta... Olen ohimennen etsinyt uutta syyläriä kirjan varaosa numeroilla tuloksetta joten innolla jään odottamaan tietoa mistä löysit sopivan syylärin ja varaosanumeron
|
#5
|
|||
|
|||
![]() James jarruremontti
Tuli tehtyä jamekseen nestejarrujen täydellinen remontti sisältäen jarrupääsylinterit, työsylinterit, jarrunestesäiliö sekä pääsylinterien ja jarrunestesäiliön välinen hydrauli letku jonka teetin liikkessä vanhaa mallina käyttäen.
Pääsylinterien vaihto onnistui ohjaamosta purkamalla lattian paneeli jonka jälkeen pääsi käsiksi järrupääsylintereihin. Ihan helppoa ei ollut jarrupääsylinterien vaihto, koska tilaa ei juuri ole ja kädessä toivoisi olevan tätä varten muutama nivel lisää. Uusia jarrupääsylintereitä joutui hiukan muokkaamaan ottamalla uusiin jarrupääsylintereihin vanhoista työtagot joissa kierteet olivat erikokoiset uusiin verrattuna. Alunperin tarkoitus oli laittaa korjaussarjat vanhoihin jarrupääsylintereihin, mutta toimitusaika IKH: oolla olisi ollut melkein 2kk joten aikaa ei ollut odotella niitä saapuvaksi. Työsylinterien vaihdon onnistuin tekemään ilman pohjapanssarin alas laskulla joka täällä oli aijemmin vinkkinä annettu, tosin jouduin oikealtapuolelta irroittamaan takaa renkaan jossa valmet 865 avusti suuresti trukkipiikeillä takanostolaitteissa. Uusien jarruosien ilmaus asennuksen jälkeen osottautui työlääksi operaatioksi kaikkien jarruosien ollessa kuivat jarrunesteestä. Yksin en onnistunut jarruja ilmaamaan paineilmakäyttöisella imuvaihtajalla jolla aijemmin olen yksin onnistunut autoista ilmaamaan jarrut remonttien yhteydessä. Jouduin pyytämään kaveria avuksi jarrujen ilmaukseen jossa melkein 7 desiä taisia kulua hukkaan nestettä ennenkuin kaikki ilma oli saatu pois usean ilmauskerran jälkeen. Aijemmin lännen tehtaalta on saanut korjaussarjoja jarrujentyösylintereihin ja näitä korjaussarjoja kyselin myös IKH: oolta mutta niitä ei ole valikoimassa. Työsylintereiden varaosa numero oli täällä aijemmin mainittu... Tässä jarrunestesäiliö jolla korvasin vanhan joka on valmetin osa: https://www.ikh.fi/fi/jarrunestesail...t-813140-t5001 Tässä jarrupääsylinterit jotka löytyivätkin valmetin varaosista eikä MF (Jotka myös vaativat muokkausta vanhoilla osilla. Liitämässäni kuvassa on jarrupääsylinterit jossa ylempi jo muokattuna ja alempi tehdas uutena sekä tehdas uuden alapuolella vanhasta pääsylinteristä työtanko jotka vaihdoin uusiin jarrupääsylintereihin vanhoista jarrupääsylintereistä): https://www.ikh.fi/fi/jarrun-paasyli...30294610-t5225 |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Aijemmin tuli vaihdettua starttimoottori jamesiin joka löytyi IKH: oon valikoimasta :https://www.ikh.fi/fi/startti-mf-1860093m2-mf1322
Laitan tähän viellä laturin liittimen joka itsellä odottaa vaihtoa huonon kunnon vuoksi, joka olisin jameksen korjaushitsauksen yhteydessä suositeltavaa irroittaa laturista niinkuin myös kaapelit akusta samassa yhteydessä. https://www.ikh.fi/fi/liitinsarja-acr-st0025 Aijemmin tuli myös tehtyä jamekseen luiskakauha mekaanisella kallistuksella vanhasta metallilevystä joka löytyi omasta varastosta käyttämättä jääneenä. Valmista suunnitelmaa eikä mitoitusta ollut kauhasta vaan omasta päästä päätin mitat. Leveyttä tuli vain 900mm ja lähtökohta oli tehdä kauhasta sen verran kevyt että pintamaiden tasaus / pieni kaivuu onnistuu ilman tukijalkoja. Levyt leikkasin happi asetyleeni polttimella käsivaralta ja köyhänä harrastajana kokoon hitsaus oli tuttu prosessi 111 eli puikko hitsaus. Lisäainetta kului noin 12kg eikä kauha ollut valmis ihan päivässä eikä kahdessa... Ikävintä oli tehdä jamesin sovite harrastaja metallintyöstö välineilla, mielessä kävi monta kertaa vaihtaa jamesin kiinnike s40 kiinnikkeeseen jonka hyvänä puolena on kauhojen ja työvälineiden kiinnittäminen molemmin päin ehkä se kiinnike joskus vaihtuu viellä joku päivä. Käsittääkseni kauhojen leikkeitäkin saa kohtuulliseen hintaa jos itsellä onnistuu kokoon hitsaus. Näin harrastajan näkökulmasta valmiit kauhatkin ilman sovitteita yllättävän hinnakkaita. Kuvissa kauha viellä työn alla ja viimeistelemättä sekä maalaamatta. Töitäkin sillä jo ehditty tehdä, mutta jäänyt kuva ottamatta käytössä ja jamesin kaivuulaitteessa kiinni ollessa. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Syyläri oli tämä:https://www.ikh.fi/fi/jaahdytin-mf-885579m93-v8276
sopivuus tällä oli n.85%=kiinnityspultit heitti jonkun millin ja tuulitunnelia piti leikata yläreunasta pikkusen. Lukon vaijerin teetin mittojen mukaan vaijerifirmassa (Erlatek Oy Hyvinkää, myös Raksihares Oy olisi tehnyt tuon) RT-päät tuli Farmilaitteen kautta numeroilla 3475538M91 ja 3475543M91. Ajanut en ole vielä syylärinvaihdon jälkeen kun hommat lisääntyi. Nyt työn alla pääpuomin alapääntappi puslineen. Nämä löytyi LännenTractorsilta kaikki hintaan 300€. Samalla löytyi todella iso halkeama kaivuulaitteen nostosylinterin alakorvakon alapuolelta. Tästä laitan kuvia kun aloitan korjauksen. Kuvassa toisenpuolen pusla saatu paikoilleen. Toinen vielä tekemättä. Viimeksi muokannut _Metal_ : 13.10.2020 17:02 |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Itse luultavasti vaihdan tuon kauhankiinnikkeen muutaman vuoden sisään luultavasti S45 malliin. On tuo alkuperäinen sen verran väljä lonksuja.
|
#9
|
||||
|
||||
![]()
Tänään ratkeaman korjaus:
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Kokemuksia kaivataan Suzuki grand vitarasta. | GrapL | Chit-Chat | 2 | 28.04.2017 08:32 |
Aga tig neuvoja kaivataan. | Pecos | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 27.03.2007 18:28 |
Kokemuksia Super Swamper LTB:stä kaivataan | okkiM | Tekniikka & Jutustelu | 16 | 07.08.2006 19:08 |
Vinkkejä / kokemuksia kaivataan | ttimonen | Tekniikka & Jutustelu | 71 | 11.09.2005 10:15 |
Kokemuksia offimiehiltä kaivataan : PMR puhelimet! | Hujane | Tekniikka & Jutustelu | 15 | 03.11.2004 20:03 |