![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Teknistä kehitystyötä... pari kertaa pääsi sade yllättämään niin piti keksiä roiskeille joitain.. Helmapalkin ja -putken välistä lentää vettä eturenkaasta tuohon ovessa olevaan laatikkoon josta se roiskuu syliin. Gorillateippiviritys poisti 99% kyseisestä ongelmasta. Kovassa kaatosateessa sitten vettä roiskuu jokatapauksessa, mutta pikku sateessa ja märällä asfaltilla ajelu ei enää kastele. Toki viritys pitää tehdä vähän paremmin jostain alumiinilevystä tai pellistä. Samoin helmapalkin ja lokariputken kulmaan vois tehdä pienen kolmiomaisen palasen vähentämään roiskumista. Sit käytiin vähän ajaa kulmakorvessa, nyt pysy ohjauksen liemien lämmöt kurissa ihan täysin ja muutenkin kalusto pelas täysin. Hauskaa oli. Ohessa pari fiilistelykuvaa reissusta ja näkyy siinä kaverinkin blazeri kuvissa. Kohta pitää varmaan laittaa taas katto ja talviovet paikalleen. Toisaalta ehkä kyl pikkuhiljaa pitäis ruveta tekniikan kimppuun, joten mitäpä sillä katolla ja ovilla vielä tekee, se voi kevät olla taas äkkiä ennenkuin on auto valmis. vielä kuva tulevan nokan spekseistä. Kovasti on jo mehusteltu miten se kura sitten lentää kun noi kaikki romut saa paikalleen!
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Minkä takia hydy rolleri? Toki LS vierasta.
Mutta eikös ole ollut compillakin paljon laatuongelmia nuissa nostajissa. Vai käytätkö vakioita,jos LS sellaset sisällään pitää. Yhessä BBC koneessa missä raju nokka ja mekaaninen rolleri. Comp yms. Valmistajien nostajat ei kestäny. Sit tuli staubilta nostajat ja ongelmat loppu siihen.
__________________
alumiini ja erikoishitsaukset palstalaisille edullisesti. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Miten on noiden renkaiden suhteen jota sulla on tossa alla ollut, kummat valitsisit jos nyt pitäisi vaan yhdet valita, Creepy 14,5 levee vai Mud trepa 12,5 levee? Pitäis itselle saada saman kokoluokan renkaat ja trepa kyllä kiinnostaa kuvion vuoksi ja oon kuullut että trepa on ihan asiallinen tielläkin. Kuitenkin ottaisin oikeastaan mielummin leveämmän renkaan kun sattuu olemaan leveet vanteet valmiina.
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Väittäisin että mud trepa on ollut kovaa ääntä lukuunottamatta parempi ajaa kadulla, ainakin kun creepy on jo kovin kulunut ja vanha. Maastossa on kiva suditellla creepyllä kun ei sureta yhtään vaikka savu nousee..!
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Päivitetääs tätäkin välillä... eli nyt talvella ei ole juurikaan rakenneltu mitään, ajeltu vaan ja nautittu.
Kulmakorvessa: Lunta oli kyllä aika hyvin! Kunnes startti rupes kiukuttelemaan pakkasella, naksahti vaan muttei pyörinyt. Kuumailmapuhelimen avulla sai kuitenkin startin toimimaan. Pari kertaa jaksoin leikkiä startin lämmitystä, sitten vaihdoin startin. Onneksi oli varastartti kontissa. Vanhan purin, yllättävän puhdas oli sisältä. Ei oikein suoraa syytä löytynyt miksei toimisi pakkasella. Pitää laittaa pakastimeen se ja testata pyöriikö! Sitten oli ihan älyttömän kauan lykätty homma, työpöydän siivous. Ei oo varmaan kahteen vuoteen näkyny tota pöytälevyä! Sitten pääs ajamaan punkallekkin kun startti oli vaihdettu, kerran se uusikin startti vaati kuumailmapuhallinta, mutta sen jälkeen on pelannut ilmankin. ihme vehkeitä. Lunta piisasi täälläkin, pehmeän pinnan alla oli vaan tosi kivasti vastaan pistävä hanki.. Pari jumitusta tuli ennenkuin oppi missä vaiheessa pakitetaan. renkaisin ilmaa ja takas kotiin. Hyvin pelaa kyllä talvellakin nuo mud trepadorit. Pito on hyvä. Seuraava homma on säädettävät rancho 9000 iskarit eteen, vähän meinas pompottaa hangessa tota keulaa, mutta sielläpä taitaakin olla molemmat iskarit rikki, ainakin ne vuotaa öljyä pihalle! Uudet on senverran pidemmät että yläkorvat menee uusiksi, mutta siellä pitäis olla riittävästi tilaa.
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
#7
|
||||
|
||||
![]()
80x80x3 palkista lähti muotuotumaan yläkorvakkeet. Noin 10v säilytellyt tuota palkkia, tiesin että joskus mä vielä sitä tarvitsen..
![]() Pitänee lyhentää tuota korvaketta noin 10-15cm alapäästä ja pultata runkopalkin kylkeen. Ehkäpä jo sunnuntaina hytkytkään menemään uusien iskarien tahdissa.
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Itsekkin ihmettelin mihin ne tunnit vain katosi. ![]() Ainoa työvaihekuva mikä tuli napattua..! :-) No iskarit kuitenkin on nyt paikallaan ja ero aikaisempiin on iso. No se oli varmaan arvattavissa. Säätöä ei kyllä ehtinyt testailemaan, olivat pehmeimmällä asetuksella. Sitten renkaiden kimppuun, noin viikossa tippui paineet vasemman puoleisissa kumeissa melkein nollaan. Oikeanpuoleiset ei vuotanu yhtään. Ei keppejä kumin ja vanteen välissä ja ruuvit kireällä. Ei ollut energiaa ruveta irrottelee kumeja vanteilta, niin kokeilin laittaa maastofillareista tuttua tiivistyslitkua paikkaamaan vuotoa. 0,5l laitoin molempiin ja toistaiseksi näyttää pitävän. Fatbikessähän tuo on toiminut loistavasti paikaten useamman millin kokoiset reijät. Tässä "valmiina" kotiinlähtöön sunnuntaina joskus 22:30...! vanteissa pientä tuninkia, jolla on itseasiassa ihan tarkoituskin.. Kukas arvaa mitä tuolla haettiin? ![]() ps. Satoi muuten alijäähtynyttä vettä koko kotimatkan, ihmeen hyvin riitti pito ja ikkunat sulana. Kotona sitten huomas miten oli jääkuorrutus lokareissa ja ovenkahvoissa yms.
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso Viimeksi muokannut veijon-esso : 24.02.2021 09:33 |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
On vaan satanu niin hulluna ettei oo tullu ajettua ollenkaan, mutta eiköhän noi suojaa senverran ku ajattelinkin, ettei roiskuta sisään ku ajaa märällä assulla tai lammikosta.
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Nyt on ajeltu pimeässä ja pakkasella, kivasti on auto pelannut. Tulis vaan lunta oikein kunnolla. Nyt voi kyllä jo kehua noita mud trepadoreja myös talvioffirenkaana, oikein hyvin pitää!
Kuvat kulmakorvesta ja padasjoelta. Kun ei muuta homma muka ollut, niin asentelin nämä merkit jotka ostelin jo vuosia sitten. Piti vähän taivuttaa propellin muotoon niitä mutta ihan kohtuudella ne lopulta taipui. Vähä lämpöä ja rautasahaa yms perintesiä merkin asennus kikkoja ja siihen ne istahti. Jos nyt ei ihan niin usein tulis kysymystä mistä autosta on kyse! ![]() .
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#13
|
||||
|
||||
![]()
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen. |
#14
|
||||
|
||||
![]() ![]() ![]() ![]() Melkein. Tilasin takaloksuihin vielä pyöreät cheyenne (alkup.varustetaso) merkit. Sit on valmis! hah! Autoa pestessä huomasin jotain tulevia mätäpaikkauksia, käsijarruprojektikin on kesken jne. Syylärikin tihkui hieman, korjaantui paikkausaineella, mutta on siis jo jatkoajalla..(orkkis syyläri muuten, jounille tiedoksi ![]() Äkkiseltään ihan valmis! ![]()
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
#15
|
||||
|
||||
![]()
Nyt se on taas valmiimpi!
Alunperin noi merkit on olleet valon korkeudella suunnilleen, mutta ylempänä ne on paremmin suojassa eikä tätä nyt ihan pilkuntarkasti entisöidä! ![]()
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
#16
|
||||
|
||||
![]()
Se on melkeen ku piste iin päällä.
![]()
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! https://roverfriends.fi/palsta/ ![]() 3 Amigos-never travel alone |
#17
|
|||
|
|||
![]()
Mitä, eikö tämä menekään museorekisteriin?
![]()
__________________
Salon Seudun Offroad Ry |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
blazer 6.2d | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 27.08.2007 20:24 | |
M/V: Blazer k5 | K5 | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 16.06.2007 20:32 |
O: BLAZER | O/M/V Muut | 3 | 23.01.2005 14:19 | |
M:Blazer 6,2D | ari | O/M/V Muut | 0 | 16.02.2004 19:26 |
m blazer k5 | O/M/V Muut | 0 | 11.02.2003 16:37 |