![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Ajattelin tuossa sunnuntaina että nyt ois aika viimein tehdä kuntoon etusisälokasuojaan rungon ja lokarin väliin roiskekumi. Jonnekki oli puolet alkuperäisestä kadonnut niin lentää kaikki sonta aina flektille ja sitä myöten pitkin koko konehuonetta. Samalla tuli konetta pestyä ulkoa kun käryää öljy pitemmässä matkassa. Ei oikeen saanu selvää mistä se tippasee kun niin vähäisesti ettei maahan putoa paikallaan. Hommahan alkoi tietysti näin: En tiiä mitä tässä nyt tapahtunu kun 2kpl pinnapulteista tuli kierteet mukana ja yks napsahti poikki Ja eikun purkamaan:Eli paljastu myös semmonen seikka että jos jättää napalukonrungon kiinni sormitiukkuuteen on se hyvin laakerin vesivoiteluun käypä toimenpide. En sis koskaan ollu ite tätä purkanut. Välystä en juuri tuntenut mutta ilman jarrusatulaa tuntui selkeää karheutta. Samaan settiin siis laakerit ja pinnapultit tähän nurkkaan uusiksi. Jostain kumman syystä "rengasmeteli" puolittui ja 80 pinnassa jyrinä hävisi..
|
|
#2
|
|||
|
|||
|
minulla oli kc-89 samanlaisilla napalukkoilla sai kiristää monesti ennenkuin pysyivät kiinni.olisko sovitus sellainen että pitää sijautua.
|
|
#3
|
|||
|
|||
|
Etulokarin sisäilmatorvi asennettu. Toistaiseksi ei tosiaan oo kun koriste kunnes keksii loput osat snorkkelin ja ilmansutimen väliin.. passaiskohan purunimuputki 🤔 |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Mitä nyt on puruputkia tullut käsissä pyöriteltyä, niin vois kuvitella, että äkkiä tärinästä yms. elämisestä menee rikki klemmarin kohdilta.
_Voin tosin täysin väärässäkin olla._ _Itse_ valitsisin jonkin silikoniletkun, saahan niitä ainakin 60mm ja 90mm kokosina, ja varmaan siltä väliltäkin? Ja eipä kai näillä citymaastureilla tarvi/pääse niin syvällä vedessä ajaa, että olis oikeasti tarve snorkkellille. Itsellä kyllä Jeepissä snorkkeli, ja tuli vedestä poistuttua, kun ovien tiivisteiden läpi rupes vettä tuleen. Ei kuitenkaan niin syvällä ollut, ettei normi ilmanotolla ois pärjännyt. Koristeena minullakin ihan jepa, niinkuin mutarenkaatkin(97% ajosta siellä, missä pärjää ilman nelivetoa) |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Joo koriste tosiaan tälläkin. Pittääpä muuten silikoonitkin ottaa huomioon, mikshä ei tullu ekana mieleen . Ois vaan jees saada horimaan ilmaa torven kautta. Sj413 oli aikanaan melkoiset imuhorinat kun Bilteman pönttövapaartaussuotimen läpi ja snorkkelista imutti ilmaa :
|
|
#6
|
||||
|
||||
|
Eipä kait snorkkeleita ainoastaan/pelkästään kahlaamista varten laiteta.
__________________
On epäoptimaalista yrittää elää optimaalisesti epäoptimaalisessa maailmassa. |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Vallitsevan ukkosilman ja aamupirteyden vuoksi aloin kirjoittamaan tämmöistä esittelyä.
Olikohan 2012 syksyä kun perheen yhteisprojektiksi valikoitui melkosen märäntynyt 410suzuki. Isäukko pitkälti hitsaustyöt suoritti ja me pojat siinä pikkusen aina autettiin mitä kerettiin. Talli jossa työt tehtiin oli kuitenkin sen verran pieni että autonkorin "kaato" suoritettiin aina ulkona jne. 2013 peltityöt olivatkin siinä vaiheessa että saatiin korinostaa hiekkapuhalletulle ja raskaskalusto värein maalatulle rungolle. Jarrulinjat läpeensä uusittuna toki ja kaikki alustan osat tarkistettuna. Palkkihelmaa, isoapyöräkoteloa jne tietenkin samantien tehtiin.Auto sai maalit ylleen ja näytti valmistuessaan hyvinpitkälti tältä. (telamaalattu) ![]() Mutta kuinka ollakkaan. Vaihtelevan aktiivisen käytön tuomat ruvet alkoivat näin 7vuoden jälkeen olemaan jo pakko alkaa ottamaan kiinni. Ruosteen piru puri taas sen verran että pienenmuotoista putsaus ja käsittely työtä oli taas tehtävä. Myös huoltotoimen piteitä oli listalla. Alkuperäisestä omistaja kokoonpanosta ostettiin jossain välissä yksi pois niin sekin vaikutti inspiraatioon lähtee tekemään asioita. Homma alkoikin peräpäästä. Molemmat takapyöränlaakerit oli vesivoitelun vuoksi melko karheat. Samalla jarrukengät menivät uusiki kun jarrupinnat olivat karanneet irti.. Himppa tutkittiin siinä korjaamisen ohessa ja voi peerklee lehtijouset alkanut pettää vähän jokapuolelta. Yhdessä päälehti notkahtanut, toisessa hankautunut puoliksi poikki.. summarum uutta alustaa ettimään. 4x4parts sitten toimittikin raptor hd 3" jouset ja 75mm pitemmät iskarit kera uusien 13mm u-pulttien (alkuperäset 10mm). Olihan nuo tyyriit auton arvoon nähden. Mutta rautaan rakastuminen on liian syvää joten eipä siinä pitkään tilaus nappia painamista arvottu. Alusta asennus meni suhteellisen kivutta.. mitä nyt jarruletkut tietysti jää lyhyeksi ja taas u-pultit näyttää olevan lyhennettävät ja vuosia sitten tehdyt riipukkeet todennäköisesti menevät uusiksi sillä jostain syystä keula jäi napsun korkeammalle..![]() Ruostehommat pitkin koria sai tietysti aikaan ajatuksen värinvaihdosta. Metsästys käytössä kun on tää ollut niin metsäinen vihreä arveltiin olevan hyvä väritys tälle. Viellä pohdinnan alla tuleeko tästä camo vai pelkästään tämä pohjaväritys eli ral-6007 ![]() palataan kun homma edistyy..
|
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Käyttöpeli HJ61 joka muuttui harrastepeliksi | Toyota HJ | Maasturiprojektit | 65 | 11.02.2019 18:45 |
| Myydään / Vaihdetaan M/V: E34 525 TDSA farmari. 11kk ajoaikaa. Loistava käyttöpeli | EnKerro | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 10.10.2011 16:20 |
| M: Toyota corolla vm,94 hyvä käyttöpeli | db880 | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 28.04.2008 20:58 |
| Tästäkö käyttöpeli | Ex_inkkari | Chit-Chat | 103 | 09.05.2007 16:27 |