Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 28.08.2020, 17:19
Toyonder Toyonder ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.04.15
Sijainti: Ruovesi
Viestit: 115
Perusasetus

Juu, puolista aloitettiin. Puolat ja tulpat laitettiin uusiksi, ei vaikutusta.


Viimeksi muokannut Toyonder : 28.08.2020 17:31
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 28.08.2020, 22:02
james_III:n Avatar
james_III james_III ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 11.11.03
Sijainti: Finland.
Viestit: 1.197
Perusasetus

Eri moottori mutta renuu ny kuitenki (1.4 16V), jos puola/tulppa kortti käytetty, seuraavaksi siirtysin kohtaan suuttimet/bensapumppu/bensapumpunrele. Kun kerran osaa sanoa että missä sylintereissä, niin menisin suoraan suuttimien kimppuun. Asento anturi kuulemma aiheuttaa totaalista velttoutta käynnistymiseen. Matorasia vika sitte, jos ajoneuvo murtosuojautuu omatoimisesti. En kerro mistä tiiän
__________________
Offi videoita: klik
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 30.08.2020, 09:33
Toyonder Toyonder ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.04.15
Sijainti: Ruovesi
Viestit: 115
Perusasetus

Kiitos james_III näkemyksestä problematiikkaan.
Tilailen suuttimen tai pari ja katsotaan, mikä vaikutus noilla on tähän tautiin.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 30.08.2020, 11:16
liero:n Avatar
liero liero ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 01.01.05
Sijainti: jämsä finland
Viestit: 870
Perusasetus

Melkeinpä seuraavana vaihtaisin suuttimet paikasta toiseen ja katsoisin siirtyykö vika mukana.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 30.08.2020, 14:15
uteiN_H uteiN_H ei ole kirjautuneena
Banned
 
Rekisteröitynyt: 03.09.17
Sijainti: Oahu, Honolulu. USA
Viestit: 834
Perusasetus

Sähkökuva kouraan....


K.O merkistä ja mallista. Ja tieto mitkä signaalit vaikuttaa toimintaan.
Mun villi veikkaus.....
Joku tokkinyt keulalta puolelta toiselle menevän johtosarjan ranskanpatongista virtakynän terävällä piikillä...... Johtimista kuori rikki.....noin 20v. suolaa kupariin......
Tietyt signaalit boxille ei enää osu kohilleen......
Omakohtasii kokemuksii samanikäisest kaverin Lagunast joka piti saada tulille.
Näyttäis olleen maahantuojan sähkömiehiähil teräväkärkiset testlamput.
Tuolt löyty mun tapaukses sylttytehdas. Eli johtosarjan korjuu.
Suola ja muu paska ehtii jo tohon ikään paskoo kuparit mennen tullen jos eristees on reikä mistä se pääsee sisään.
Mun tapaukses laite oli kokonaan kuollut.

Viimeksi muokannut uteiN_H : 30.08.2020 14:17
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 30.08.2020, 14:25
JasuT:n Avatar
JasuT JasuT ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.10.17
Sijainti: Korpilahti
Viestit: 553
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Toyonder Näytä viesti
Tilailen suuttimen tai pari ja katsotaan, mikä vaikutus noilla on tähän tautiin.
Sitenkin voi vikapaikkaa hakea, jos suuttimia epäilee, että vaihtaa vierekkäisten suuttimien piuhat ristiin. Jos vika siirtyy pytystä toiseen tuolla tempulla, niin sitten on vähän helpompaa hakea sitä syypäätä. Toinen tapa, irrottaa suuttimen piuhan käydessä, ja se minkä irrotus vaikuttaa vähiten tai ei mitenkään, niin siinä on suuttimen kanssa ongelmaa...

Se vikakoodien mukaan tulkitessa kannattaa pitää mielessä, että osassa Ranskalaisia on ollut ilmeisesti epäselvää moottorinohjauksen toimittajan kanssa, miten sylinterit numeroidaan. Bosch on tietyissä numeroinut suuttimet syttyjärjestyksen mukaan, ja vielä huomioimatta sitä että auton valmistaja numeroi kytkimen suunnasta aloittaen joka on taas seurausta historiasta jolloin numerointi aloitettiin keulasta päin ja tällä valmistajalla olikin vaihteisto moottorin etupuolella...
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 01.09.2020, 16:59
MetAxi MetAxi ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 08.03.09
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 514
Perusasetus

Viime vuonna taisteltiin 1.6 16V Meganen kanssa, toki siinä oli ongelma kierroksilla (tehottomuus) ja päästöt pielessä + moottorin häiriövalo.

Erinäisten korjausten jälkeen öljynpainetta VVT-pyörälle ohjaava solenoidi ratkaisi ongelman.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 01.09.2020, 20:23
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 4.234
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja MetAxi Näytä viesti
Viime vuonna taisteltiin 1.6 16V Meganen kanssa, toki siinä oli ongelma kierroksilla (tehottomuus) ja päästöt pielessä + moottorin häiriövalo.

Erinäisten korjausten jälkeen öljynpainetta VVT-pyörälle ohjaava solenoidi ratkaisi ongelman.
Tuosta solenoidista tullut yleensä ihan oma vikakoodinsa ?
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 01.09.2020, 22:55
Toyonder Toyonder ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.04.15
Sijainti: Ruovesi
Viestit: 115
Perusasetus

Tässä tuo VVT-ratas ja sitä ohjaava solenoidi tuntuvat toimivan, eli jossain 3500 kierroksen yläpuolella selvästi tuntuu, että nokkien ajoitus muuttuu ja voimaa riittää.

Tilasin yhden polttoainesuuttimen. Kun se tulee, niin mittailen vanhat suuttimet jos niissä olisi jossain esim. muista poikkeava vastusarvo.
Nuo suuttimethan saa näköjään melko helposti käteen. Tämä kun on käyttis, niin en silti lähde purkamaan ennen kuin uusi osa on paikalla.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
HDJ:n käyntiongelma Daniel Tekniikka & Jutustelu 62 30.11.2012 00:27
HJ:n Käyntiongelma. välijäähdytin Tekniikka & Jutustelu 2 19.02.2010 17:40
SJ-413:n käyntiongelma JC Tekniikka & Jutustelu 3 15.11.2008 23:44
XJ:n käyntiongelma Killman Tekniikka & Jutustelu 0 25.11.2005 00:55
Uaz käyntiongelma -MAKE- Tekniikka & Jutustelu 18 01.06.2005 20:49


Sivu luotu: 18:49 (GMT +2).