|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
CAV DPS jakajapumppuPalstalla on varmasti joku joka tietää kyseisestä pumpusta jotakin. Suurin kysymysmerkki on tällä hetkellä kuvan osoittaman putken kohdalla. Olisiko ajatuksia mikä putki on ja mikä on sen merkitys? Putki lähtee pumpun kannesta, kuvassa oikealla.
|
#2
|
||||
|
||||
Eikö tuosta tule ihan polttoaine sinne pumppuun?
Kuva lienee 90 astetta pielessä.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#3
|
||||
|
||||
Putki numero 7 on se jonka merkitys ei ole selvillä. Putki menee paluulinjaan.
Polttoaine tulee syöttöpumpulle suodattimilta putkesta nro 8. |
#4
|
|||
|
|||
Pumpun paluulinja tankkiin, tai tuossa tapauksessa paluu on tehty takaisin suodattimelle.
Siellä kaikenjärjen mukaan pitää olla pumpun päässä myös paineventtiili että pumpun sisällä pysyy tarvittava "siirtopaine" Viimeksi muokannut Mika_T : 26.08.2020 17:59 |
#5
|
||||
|
||||
No nyt alkaa selviämään... Menee just niinkuin Mika jo kertoi. Suodattimen päällä on silmukka nro 5, josta menee paluuletku tankkiin.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#6
|
||||
|
||||
Onko ymmärrettävä niin että osassa nro1 on oltava erittäin pieni reikä paluulinjaan päin jotta siirtopumpun paine ei karkaa suoraan paluulinjaan?
Ongelma on että kone on täysin "kunnossa" mutta siinä on erikoisia ominaisuuksia. Mm kehno ilmattavuus suodattimista, tuntuu puuttuvan vähän tehoa, ilmauksessa kone ilmaantuu avaamatta ensimmäistäkään roppua, kestää ajaa polttoaineen imuputki suljettuna. Tässä pääpiirteet. Epäillään että siirtopumpun paine karkaa paluulinjaan, ja sen vuoksi lisättiin sulku osan nro5 jälkeen. Osa oireista tuntui poistuvan. Tuo "pumpun paluu" ihmetyttää että miten sen kuuluisi olla putkitettu? Suoraan paluulinjaan? Suuttimilta tulee paluu normaalista suoraan paluuputkeen. |
#7
|
|||
|
|||
Paluulinjan banjopultti pitäisi olla sellainen, että siellä on jousi ja helmi sisällä.
Omaa Massikkaa keväällä rassasin, ja kun kokosin polttoaineputkien junttureita paikalleen (vähän kuin banjopultti, mutta toimii kumisten helmien kanssa), niin siinä huomasin yhden juntturin olevan juuri tuollaisen jousella ja helmellä varustettu "paineventtiili", joka pitää tietyn paineen järjestelmässä. Eli suodatinpaketilta tankille palaavan lähdön liittimestä on kyse. Jos näitä liittimiä on joku joskus irroitellut useampia kerralla, niin asennusvaiheessa menee tietämättömällä liittimet väärään lähtöön. Tankilta tulevan putken banjoliittimessä on usein pieni suodatin sisällä ja muut banjopultit on sisältä auki. Tämäkin saattaa sujahtaa väärään lähtöön.
__________________
Musta vyö romujen rassaamisesta... |
#8
|
||||
|
||||
Paluuputken onteloruuvi ei tarvitse olla jousi ja kuula tyyppinen. Kotimaisissa dieselmoottoreissa, silloin kuin niissä oli mekaaniset polttoainepumput, käytettiin pienireikäistä onteloruuvia. Reikä oli noin milli, saattoi olla jopa alle.
Kaaviokuvan putkitus on aivan toimiva. Tuossa systeemissä polttoainesuodattimet ilmaantuu itsestään. Pumpun paluu voi mennä toisellakin tavalla tankille, suuttimien ylivuotoputki menee paluulinjaan tietysti myös. Jos sinulla on hengettömyyttä ja muita vaivoja, niin missä kunnossa on mekaaninen siirtopumppu? Jos kalvo on venynyt, niin siirtopumpun teho on huonompi.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#9
|
||||
|
||||
Kyllä tämä näillä alkaa hahmottumaan. Testaillaan ja mietitään, lopullinen selvyys tulee ehkä vasta keväällä kun kurkitaan liitoksia tarkemmin. Kiitoksia tässä vaiheessa.
|
#10
|
||||
|
||||
Sen verran on tullut palautetta että kun laitettiin sulku suodattimilta lähtevään paluuputkeen, ja se on kiinni kokoajan, homma tuntuu parantuvan suurelta osin. Päättelimme että joku kuristus on nyt kateissa ja syöttöpumpun täyttömäärä ei kestä oikeana. Loppusyksy menee kuulemma sulku kiinni, ja keväällä tutkitaan banjoliitokset.
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
LJ:n jakajapumppu vuotaa | Ykä | Tekniikka & Jutustelu | 55 | 18.08.2015 16:37 |
Myyty CAV DPA jakajapumppu LR Series III | hanes | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 21.01.2015 21:02 |
Gr jakajapumppu? | Kala92 | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 05.02.2014 23:06 |
VW Jakajapumppu rikki? | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 20.12.2007 07:38 | |
jakajapumppu ongelma? | ramo79 | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 01.03.2005 20:13 |