Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 03.08.2020, 18:05
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.566
Perusasetus

hieman ollut hiljaiseloa tämän kanssa kun meni kuskilta/mekaanikolta polvi vähän rikki noin kuukausi sitten.

No hiirikäsi toimii kuitenkin niin sain tilattua peltisarjat. Rosteria, 1-3/4" primäärit, 3" kollektori. V-band liitokset tulee kollektoreihin ja kait se loppuputkisto menee kokonaan uusiks 3" rööreillä ja änkkäreillä. Nyt on ollut 2.5" putkisto.






Saapa nähdä milloin ehtii asentelemaan. Alunperin meinasin tehdä kaikki muutokset kerralla, mutta nyt tuli mieleen laittaa sarjat ensin ja kattoo huomaako eroa, sitten nokka-akseli ja imusarja talvella kun käyttää koneen pois keulilta. Mutta suunnitelmat elää ton koiven tahdissa.

__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate

”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 17.08.2020, 21:08
jukkan jukkan ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.07.09
Sijainti: Lpr
Viestit: 121
Perusasetus

on niin kauniit putket, että raaskiiko noita autoon laittaa ?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 17.08.2020, 22:01
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.566
Perusasetus

Kait se on raaskittava. Voi olla että kuravelliä ja liejua ynnämuuta suoherskaa kun aikansa paistaa noiden pintaan niin pahin kiilto lähtee?
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate

”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 24.08.2020, 08:42
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.566
Perusasetus

Sadepäivän kunniaksi piti päästä vähän askartelemaan sisälle...

Haasteena oli tehostajan liemien kuumeneminen kun hellepäivänä ajettiin offia koko päivä. Laite ei kummemmin ongelmoinut vielä, mutta ehkä poljintuntuma muuttui enempi ja ohjauskin oli vähän laiskempi. Heti kun pääsi paluumatkalle kohti kotia, niin pienen siirtymän jälkeen ne tuntui taas normaalilta. Voi olla että hydroboosti omalta osaltaan lisää systeemin lämpökuormaa.

Mutta luulen että tämä uusi säiliö on osasyyllinen.

Se kun on heti syylärin takana, niin tommoinen peltipönttöhän ottaa lämpöä vastaan aika hyvin. Vaikka keulalla on jäähdytin noille öljyille, niin sitten kuumalla ilmalla puhalletaan päin tuota pönttöä jossa pinta-alaa riittää ja lämpö siirtyy... väärään suuntaan eli ilmasta nesteeseen. Vakiopönttöhän on muovia, joten se eristää paremmin.


Eli rupesin eristämään säiliötä. Alumiiniteippiä pintaan.


Sit mä ajattelin ettei toi vielä riitä, joten otin telttapatjaa, jonka ulkopinnan vuorasin vielä aluteipillä. Triplaeristys!



Eli tommonen hattu tai mikä lie.


Hattu se on!



Tuossa eristeet paikallaan. Ja paisuntasäiliö vielä tehtynä. Toki pitäis laittaa vielä pidempi letku pohjalle asti.


Vähä retkeilyjuomaa messiin:


Ja yleiskuvaa vielä.
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate

”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 24.08.2020, 18:21
OnOff:n Avatar
OnOff OnOff ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 18.03.11
Sijainti: Tuusula
Viestit: 350
Perusasetus

Vähän kun vielä tuunaat tota hattua niin sähän näytät ihan tältä:

https://upload.wikimedia.org/wikiped...x-Knightni.jpg

https://en.wikipedia.org/wiki/Knights_Who_Say_%22Ni!%22

Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 24.08.2020, 19:52
Catrik:n Avatar
Catrik Catrik ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 22.07.13
Sijainti: Oulu
Viestit: 817
Perusasetus

Mikäs toi vaijeri on oven alaputken seudulla?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 26.04.2021, 08:48
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.566
Perusasetus

Taas ollaan pelti auki kelatiellä.


Irrottelin pakoputket ja pakosarjat.
Ja otin pakosarjoista tälläsen kaverikuvan. Uutta ja vanhaa.



Ihan hyvin oli tilaa puuhata, apparin puoli piti laittaa paikalleen yläkautta, toinen meni alakautta.


Startille menevien sähköjen muutos on ehkä isoin muutosta vaativa juttu tähän mennessä mitä huomasin. Eikä se ole kovin iso homma se.

Tulpanjohtoja en kyllä sovitellut paikalleen vielä, saa nähä vaatiiko jotkus spesiaalit vai sopiiko uudet vakiot jollaiset multa löytyykin jo.


Kollektorit ei roiku eikä ota mihinkään kiinni. Tuossa apukuskin puolella pitänee riipukkeen yläpulttia vähän hieroa, siinä on vaan pari milliä rakoa. Ja siellä puolella on jakolaatikon tukirauta liian lähellä kollektoria, pitää vähän lyhentää kollektoria ja hitsata V-band siihen valmiiksi vähän vinoon niin selviää pienemmillä mutkilla sen ohi.


Tuosta on hyvä jatkaa 3" putkilla ja änkkäreillä, niitä onkin tallilla jo muutamat aihiot mitä voi kokeilla ennenkuin lähtee ostelee. Saapa nähä tai kuulla millanen tulee. Toivottavasti jo vappuna jytisee.


Edit. nyt siis tehdään koneosaston muutokset vaiheittain, eli ensin pakosarjat, sitten imusarja (ehkä) ja sitten talvella nokka ja kansien kairaus niin näkee mikä vaikuttaa kuinkakin paljon. Jokainen muutos pitäisi olla havaittavissa perstuntumalla, mutta saapa nähä.
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate

”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso

Viimeksi muokannut veijon-esso : 26.04.2021 09:27
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 04.05.2021, 12:11
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.566
Perusasetus

Pikkuhiljaa edennyt sarjojen asennus ja putkien tekeminen. Varsinkin tuossa kuskinpuoleisessa (kuvassa lähempänä) on ollut kova homma... Apukuskin puoleisessa pitääkin vähän muokata tuota taaempaa mutkaa niin pääsee tökkimään änkkäreitä paikalleen. Pari eri vaihtoehtoa löytyi tallita vanhoista projekteista, isot biltema versiot ja pienet simonssit. Ehkä paras tulee laittamalla molemmat.



Monessa autossa putket vaatii sen sata mutkaa ja vinkkeliä, näissä tuntuu pääsevän helpommalla toistaiseksi. Ja kaikki romut on runkopalkkien yläpuolella. Kyl tää vielä jotenkin kostautuu.
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate

”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 04.05.2021, 16:08
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.479
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso Näytä viesti
Kyl tää vielä jotenkin kostautuu.
Tulee putki niin lähelle lattiaa että sandaalit sulaa
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 21.05.2021, 14:45
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.566
Perusasetus

No nuin, sehän olis taas liki ajamista vaille valmis! Vähä vielä pohjapanssaria paikallee yms. siivoilua.






Melko rauhalliset sävelet oli tallissa kokeiltuna, mutta koeajollahan se selviää sitten millaset on kun kone saa vähän kuormaa.
Ja sitten tunnustellaan haitari tarkkana onko vääntöä tullut lisää tms..!



Saa nähä miten nämä kestää offiajoa vai lähteekö villat lentoon. Monta vuotta kestivät kyllä katuvolvossa. Mutta offissa ei oo ajoviimaa jäähyttämässä.
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate

”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
blazer 6.2d Tekniikka & Jutustelu 6 27.08.2007 20:24
M/V: Blazer k5 K5 O/M/V Ajoneuvot 1 16.06.2007 20:32
O: BLAZER O/M/V Muut 3 23.01.2005 14:19
M:Blazer 6,2D ari O/M/V Muut 0 16.02.2004 19:26
m blazer k5 O/M/V Muut 0 11.02.2003 16:37


Sivu luotu: 01:01 (GMT +2).