Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli
|
No juuh, vähän hedelmätöntä keskustelu toisinaan kun toinen hölöttää faktat fiktioksi (
https://fi.wikipedia.org/wiki/Kuvitelma ) ja välillä toisin päin. Tai viittaa historiallisille tosiasiolle (
https://fi.wikipedia.org/wiki/Tosiasia ) kintaalla.
Kuten vaikkapa nyt tässä hänen itsensä aloittamassa autonosturi keskustelussa: Kuusi vuotta vanhasta (Vm. 2014) nosturista siis kyse:
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja uteiN_H
Koskakohan tohonkin rekkulaan on viimesin 10v tarkastus tehty joka maksaa????
|
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja uteiN_H
Sama värkki ollut tos rannas vuosikymmenet pilkki ylhäällä.
|
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76
tuo "ukkosen tuuli/ilmavirta" kieputti tuota nosturin 150m korkeaa puomia niin paljon, että (tuon katkenneen nostosylinterin nostovoima) vaihtui vedoksi, ja tuosta puomi nitkahti?
ja tuo nostosylinterin ja puomin väliset voimat lasketaan todella tarkkaa, kun kyse on nostamisesta.
Mutta kun "tuuli-" vie puomia yli liikeradan (puristuskuormitus vaihtuu vetämiseen), niin tilanne on kirjaimellisesti köydellä tms. työntämistä.
-> Nostamiseen tarkoitetut rakenteet on yleensä mitoitettu nostamiseen EI painamiseen, ja se, että "ukkonen" aiheuttaa tuulenpuuskia, jotka "vääntää-" tyvi puomia "pystyyn"....
|
Sangen loogiselta kuullostavaa. Mikäli siellä vaijerin päässä olisi ollut enemmän painoa tahi puomi enemmän vaaterissa aiheuttaen vipuvartta itsessään ja painoa tyvisylkälle näin lienee ei olisi käynyt. Paha sitä pullotunkillakaan yrittää mitään puristaa mikäli sitä ei käännä (joo, paska vertaus). Mene ja tiedä.
Onko nimimerkki "Rohmo" palstan nosturi spesialisti kuulolla? Hällä voisi olla näkemystä aiheesta.