Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 16.07.2020, 11:15
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.069
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HMO Näytä viesti
Myös minun ymmärtääkseni autovero lasketaan auton olemassaolevasta verotusarvosta. Ei siis ostohetken autoveron mukaan.
Näin on. Yks tapaus oli että tuotu 5-paikkainen Hiluxi maahan ja otettu takapenkki pois. Alennetun veron pakuna kilpiin ja 4000€ veroa. Sit ajeli vuoden ja laittoi takapenkin, verotusarvo olikin pompannut 23000 -> 28000€, Trafin silmissä oli siis kalliimpi vuoden ajettuna. Toki 5-paikkaisena pyynnit isompia. Toi 4000€ meni kankkulan kaivoon ja veroa sai maksaa uudestaan nyt n. 8000€. Jos olisit tuonut vuotta aiemmin suoraan 5-paikkaisena niin olisit ainakin ton 4000€ rikkaampi.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 08.08.2020, 21:35
miksi miksi ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.10.13
Sijainti: Nastola
Viestit: 79
Perusasetus

Vanhan lavaportterin 92 vuosimallisen, muutin kun oli pitkähyttinen 6 paikkaiseksi pakettiautoksi. Tuli monikäyttöajoneuvo ja verolappu 450e.
Oliskohan pitänyt kilsat laittaa sinne 800tkm kohdalle suunnilleen että olis vero tippunu. Verottaja arvioi 2500e arvoiseksi auton, halpa se on silti verrattuna brittien hintoihin noista autoista. Siellä ja saksassa tosin saapi kuorma-autoksi katsastettua muttei täällä.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 09.08.2020, 15:45
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.069
Perusasetus

Kaksikäyttöauto. Tollasta monikäyttöö olekaan.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 25.08.2020, 07:08
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Eli jos ostaa kaivoksesta poistoon menevän pickupin ja kilvittää sen, niin verolappu heilahtaa isompana pienten kilsojen mukaan, eikä sitä huomioida ollenkaan, että se on liki rusinaksi pieksetty tunnelissa?
Vai onko sillä mitään väliä, ettei sitä ole suomessa missään vaiheessa aiemmin kilvitetty? Vastaako kaivoskäyttö ulkomailla käyttöä?
Autoon saa toki mukaan osoituksen käyttöönotosta aikanaan otetun liikennevakuutustodistuksen muodossa.

Viimeksi muokannut Viipo : 25.08.2020 07:11
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 05.09.2020, 19:53
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Mites näissä kannattaako autoa käyttää vaikka ruottissa hagertin nimissä ja tuonti autona tuoda?
__________________
Positiivinen rasismi?

Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 05.09.2020, 22:19
MetAxi MetAxi ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 08.03.09
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 514
Perusasetus

Niin, noissa kaivosvehkeissä on puolensa.

Kilometrejä ei ole välttämättä paljonkaan, mutta käyttötunteja on uskomaton määrä. 5000 tuntia/vuosi vastaa noin 200 tkm ajoa. Eikä ole mikään ihme, autot käyvät 24/7 yleensä.

Pientä ja isompaa lommoa riittää, ruostetta on ajopinnan vuoksi ja alusta on kovilla pohjaan kertyvän "kaivospaskan" vuoksi.

"Soijaa" saattaa olla auton pohjassa satoja kiloja.

Kivipölyä on sitten joka paikassa, johtaa sähköä ja aiheuttaa korroosiota ja näin esim. hihnankiristimien, laturien ja starttien kulumisen. Johtosarjoista löytyy katkeamista ja hapettumista jne.

Ottakaapa joku ja kilvittäkää tuommoinen suomalaisella kaivoksella ollut auto.

Sitten tietoa tänne, kiitos.

Itse olen käsityksessä, että ei todellakaan kannata.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 05.09.2020, 23:11
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.444
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja MetAxi Näytä viesti
Ottakaapa joku ja kilvittäkää tuommoinen suomalaisella kaivoksella ollut auto.

Sitten tietoa tänne, kiitos.

Itse olen käsityksessä, että ei todellakaan kannata.
En epäile käsitystäsi ollenkaan. Ne kaivoksilla olleet autot joutaisi yleensä paaliin ihan suoraan. Vähän sama kuin satamissa käytössä olevat autot, ympäristö ja käyttötyyli (lyhyttä ajoa ja paljon tyhjäkäyntiä, järjettömän paljon suolausta talvella) ei oikein ole autoille suotuisia.. Kaivoksilla toki rasitus vielä ihan toista luokkaa kuin meillä.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 08.09.2020, 22:32
Hessu888:n Avatar
Hessu888 Hessu888 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.10.07
Sijainti: Finland
Viestit: 2.946
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja MetAxi Näytä viesti
Niin, noissa kaivosvehkeissä on puolensa.

Kilometrejä ei ole välttämättä paljonkaan, mutta käyttötunteja on uskomaton määrä. 5000 tuntia/vuosi vastaa noin 200 tkm ajoa. Eikä ole mikään ihme, autot käyvät 24/7 yleensä.

Pientä ja isompaa lommoa riittää, ruostetta on ajopinnan vuoksi ja alusta on kovilla pohjaan kertyvän "kaivospaskan" vuoksi.

"Soijaa" saattaa olla auton pohjassa satoja kiloja.

Kivipölyä on sitten joka paikassa, johtaa sähköä ja aiheuttaa korroosiota ja näin esim. hihnankiristimien, laturien ja starttien kulumisen. Johtosarjoista löytyy katkeamista ja hapettumista jne.

Ottakaapa joku ja kilvittäkää tuommoinen suomalaisella kaivoksella ollut auto.

Sitten tietoa tänne, kiitos.

Itse olen käsityksessä, että ei todellakaan kannata.
Jos ureavehkeet esim. Hzj79:iin maksaa 10k€ ja veroja menee 20k€, niin eihän se kilvitys ole missään mielessä järkevää. Järkevämpää ostaa ehjä auto ulkomailta.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 09.09.2020, 06:52
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja MetAxi Näytä viesti
Niin, noissa kaivosvehkeissä on puolensa.

Kilometrejä ei ole välttämättä paljonkaan, mutta käyttötunteja on uskomaton määrä. 5000 tuntia/vuosi vastaa noin 200 tkm ajoa. Eikä ole mikään ihme, autot käyvät 24/7 yleensä.

Pientä ja isompaa lommoa riittää, ruostetta on ajopinnan vuoksi ja alusta on kovilla pohjaan kertyvän "kaivospaskan" vuoksi.

"Soijaa" saattaa olla auton pohjassa satoja kiloja.

Kivipölyä on sitten joka paikassa, johtaa sähköä ja aiheuttaa korroosiota ja näin esim. hihnankiristimien, laturien ja starttien kulumisen. Johtosarjoista löytyy katkeamista ja hapettumista jne.

Ottakaapa joku ja kilvittäkää tuommoinen suomalaisella kaivoksella ollut auto.

Sitten tietoa tänne, kiitos.

Itse olen käsityksessä, että ei todellakaan kannata.
Tämäpä juuri mielestäni pitäisi pudottaa myös veroperusteet aika alas, mutta jos tosiaan verot määrätään pelkän vuosimallin ja kilometrien mukaan, niin ei tunnu kovin reilulta verokohtelulta.
Pitäisi vissiin ensirekisteröidä ensin johonkin toiseen autoverottomaan EU-maahan ja sitten tuoda käytettynä, että sais kunnon mukaisuuden perusteluihin.

Viimeksi muokannut Viipo : 09.09.2020 06:55
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostettu Lava-auton, tms. kori kivinen O/M/V Muut 7 30.03.2021 07:04
Ostetaan Lava-auton yöpymiskoppero Ara O/M/V Muut 1 22.08.2016 07:46
Lava-auton lava t0ny Tekniikka & Jutustelu 53 25.01.2015 10:46
Kysymys lava-auton työvaloista MakeG Tekniikka & Jutustelu 5 23.10.2010 20:25
Lava-auton korinkorotus KC Erion Tekniikka & Jutustelu 16 10.09.2007 09:11


Sivu luotu: 14:57 (GMT +2).