Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 22.06.2020, 11:02
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.521
Perusasetus

Vähän nasua tonne taipumisenestokehän saumaan, molemmin puolin.Ja sitten 20x15 solukuminauhalla vähän lisätiivistystä ja ei jää paskalle tilaa oleilla tuolla.



Näyttää aika paksulta, mutta litistyy ihan helposti, pehmeää on. Pultit oli vähän hankalampi saada paikalleen muttei paha kun keksi sopivan tekniikan.



Ja taas kasassa. Mikään ei muuttunut ajettavuuden suhteen.


Mutta siinä puuhaillessa löytyi välys molemmin puolin "yläpallosta" eli mikä tässä nyt on se kingpin systeemi. Siihen on osia jo hankinnassa ja se on seuraava testi woblauksen poistossa.

__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate

”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 22.06.2020, 20:01
Hcet:n Avatar
Hcet Hcet ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 08.07.15
Sijainti: Tampere
Viestit: 740
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso Näytä viesti

Ja taas kasassa. Mikään ei muuttunut ajettavuuden suhteen.
Koititko jo ajaa renkaat pyöreiksi?
Olihan kulmat nyt keulassa kunnossa? Haritusta saa olla jonnin verran.
Totuus kuitenkin on että creepyt ei oikein ikinä rullaa tiellä hyvin.

Lainaus:
Samaa kokemusta creepyistä. Kamala woblaus niillä, mutta toisilla renkailla ei.
Vähäksi aikaa autto tire massage, mutta pian olivat taas soikeat.

Eli matalilla paineilla motarille ja ajat renkaan oikeasti lämpöiseksi ja sitten renkaan sallimat täydet paineet sisään ja takas ajoon. On pyöreet taas hetken.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 22.06.2020, 23:23
hiluvitkutin:n Avatar
hiluvitkutin hiluvitkutin ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.07
Sijainti: keitele, Finland.
Viestit: 2.366
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hcet Näytä viesti
Koititko jo ajaa renkaat pyöreiksi?
Olihan kulmat nyt keulassa kunnossa? Haritusta saa olla jonnin verran.
Totuus kuitenkin on että creepyt ei oikein ikinä rullaa tiellä hyvin.
Joo, en minäkään oo saanu oikein hyväksi Dodgessa.
Kokeillu aurauksia vaikka mihin, aina vaan meinaa vedellä. Pienillä paineilla parempi.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 23.06.2020, 07:39
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.521
Perusasetus

Koitin ajaa pyöreäksi 0.5bar paineilla. Parani mutta yrittää humpata.

Haritusta lisäsin vielä, nyt sitä on jo liikaakin. Se tuntuu estävän woblausta, eli nopeusraja woblaukseen nousee. Mutta kumi vinkuu mutkissa ja jarruissa ja varmaan kuluis renkaat ihan hulluna jos ajelis enemmän noin.

Tänään koitan saada remontoitua ne kingpinnit, sitten koeajolle. Haritusta koitan sitten vähentää ja kokeilen vaikka kääntää aurauksen puolellekkin ja lopuksi vaihdan mud trepat alle ja varmistan että toimiiko niillä vai ei. Eli onko auto muuttunut vai renkaat. Mutta on ne creepyt toiminut vuoden -14 alusta ihan ok tähän episodiin asti. Ei ne ihan toivottomat ole.
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate

”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 24.06.2020, 09:22
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.521
Perusasetus

Kingipinnit remontoitu, selvästi oli ne yläpuolen nylonholkit kuluneet. Keulasta tuli jämäkämpi ja pystyi ajamaan 90kmh ilman wolbausta. Paljoa kovempaa ei välttämättä tarviikkaan. Vähensin haritusta, kulki suoraan paremmin ja ajettavuus mutkissa parani, mutta jossain vaiheessa kun mutkissa renkaiden epätasapainot pääs sopivaan rytmiin niin alkoi taas pompottaa keulaa, mutta ei woblannut. Konepelti vaan heilui dorkana. Sitten kun kääntyi taas tie, renkaat oli eri rytmissä keskenään ja tilanne rauhottui. Eli renkaiden epätasapaino varmaan on yksi iso osasyy mistä tota aiheuttaa ja keulan välykset sitten mahdollistaa sen woblauksen.

Tänään tai huomenna kokeillaan vielä jotain, vielä en tiedä mitä! Tasapainotusglygolia vois koittaa lisätä vähän, nythän siellä on noin 3dl / rengas. Ja venttiilinsuojus teräsholkin kohdalle vastapuolelle vois laittaa samanverran liimapainoja testimielessä. Olis ainakin jotain kokeiltavaa. Ja sit ne toiset renkaat on vielä mahdollista testaa.
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate

”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 24.06.2020, 11:06
Hcet:n Avatar
Hcet Hcet ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 08.07.15
Sijainti: Tampere
Viestit: 740
Perusasetus

Tasapainotus vaivan pitäs kyllä tuntua aina vauhdin noustessa. Eikä tuollaista maasturin rengasta ole edes tarve painottaa jos ajellaan 80kmh tietämillä.

Nosta auto ilmaan ja laita vaihdepäälle ja tarkasta onko soikeutta/pystyheittoa. Tuo tekisi äkkiä ja on noille renkaille tyypillistä.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 24.06.2020, 12:19
Sten:n Avatar
Sten Sten ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 13.08.05
Sijainti: Kovjoki, Finland.
Viestit: 544
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hcet Näytä viesti
... ja laita vaihdepäälle ja tarkasta onko soikeutta/pystyheittoa. Tuo tekisi äkkiä ja on noille renkaille tyypillistä.
Ainakin omassa TSLissa on aikamoinen pystyheitto joten kylmänä vatkaa aikalailla mut paranee pari kymmenen kilsan jälkeen
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
blazer 6.2d Tekniikka & Jutustelu 6 27.08.2007 20:24
M/V: Blazer k5 K5 O/M/V Ajoneuvot 1 16.06.2007 20:32
O: BLAZER O/M/V Muut 3 23.01.2005 14:19
M:Blazer 6,2D ari O/M/V Muut 0 16.02.2004 19:26
m blazer k5 O/M/V Muut 0 11.02.2003 16:37


Sivu luotu: 23:36 (GMT +2).