Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 14.06.2020, 07:56
88 88 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.06
Sijainti: Lappi TL, .
Viestit: 912
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pahtis Näytä viesti
Auttakaa.

Miten olette elvyttäny rangen automaatin vaihekepin vaijerin?? ZF loota kyseessä ja 88 range 3,5 efi

Käykö varmuudella jonkun toisen auton vaijeri tilalle?

Jos ei nyt tää pelastus onnistu niin pittää alkaa kyseleen saako uutta enään mistään.

Eli lämmetessä tulee jäykäks? Mulla oli tätä samaa ongelmaa. Vaijeri irti ja sisäosaa porakoneella pyörittäen samalla lykkien sisään/ulos saa siihen jenkapäähän jäämään jotain muovin kaltaista asiaa. Putsaa se moska siitä jenkaosasta joka kerta kun vedät ulos, ja sitte uudestaan. Vaatii aikapaljon toistoja. Mahdoinkohan vielä vetää millisellä kivellä siihen jenkapäähän pitkittäin uran että leikkais paremmin. Huomioi että vaijeria voi pyörittää vaan yhteen suuntaan kun on semmonen kierretty rakenne.

__________________
Pitikö se sinne nyt ajaa?
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 14.06.2020, 08:32
Racingrabbit:n Avatar
Racingrabbit Racingrabbit ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 27.01.04
Sijainti: Sastamala
Viestit: 4.015
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 88 Näytä viesti
Eli lämmetessä tulee jäykäks? Mulla oli tätä samaa ongelmaa. Vaijeri irti ja sisäosaa porakoneella pyörittäen samalla lykkien sisään/ulos saa siihen jenkapäähän jäämään jotain muovin kaltaista asiaa. Putsaa se moska siitä jenkaosasta joka kerta kun vedät ulos, ja sitte uudestaan. Vaatii aikapaljon toistoja. Mahdoinkohan vielä vetää millisellä kivellä siihen jenkapäähän pitkittäin uran että leikkais paremmin. Huomioi että vaijeria voi pyörittää vaan yhteen suuntaan kun on semmonen kierretty rakenne.
Siellä on vaijerin ja kuoren välissä on muovisukka jonka tarkoitus on poistaa kitkaa ja tehdä siitä liukkaamman.Se alkaa monesti lämpimänä takertelemaan ja joskus menee päästä rypylle.

Yhdestä poistin kokonaan sen muovisukan,mutta siihen tuli sitten aika iso välys,että shifterin asennot/lukitukset ei pitäneet enää paikkaansa.

Joku viitisen vuotta sitten sai Englannin osatoimittajilta vielä uutta vaijeria,mutta hinta oli muistaakseni yli 100€
Löysin siihen tarpeeseen vielä hyvän käytetyn yhdestä purkuautosta.

Edittiä....
Yksi käytetty näköjään löytyi vielä takavarastosta
Nopeimmalle 50€ + postikulut

TÄMÄ *MYYTY*


Viimeksi muokannut Racingrabbit : 22.06.2020 08:46
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 15.06.2020, 10:12
pahtis:n Avatar
pahtis pahtis ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 01.07.12
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 285
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Racingrabbit Näytä viesti
Siellä on vaijerin ja kuoren välissä on muovisukka jonka tarkoitus on poistaa kitkaa ja tehdä siitä liukkaamman.Se alkaa monesti lämpimänä takertelemaan ja joskus menee päästä rypylle.

Yhdestä poistin kokonaan sen muovisukan,mutta siihen tuli sitten aika iso välys,että shifterin asennot/lukitukset ei pitäneet enää paikkaansa.

Joku viitisen vuotta sitten sai Englannin osatoimittajilta vielä uutta vaijeria,mutta hinta oli muistaakseni yli 100€
Löysin siihen tarpeeseen vielä hyvän käytetyn yhdestä purkuautosta.

Edittiä....
Yksi käytetty näköjään löytyi vielä takavarastosta
Nopeimmalle 50€ + postikulut



Mie otan! Laita yvnä

Edit. Ja laitoin yksityisviestiä!
__________________
PRKL!! Ajetaan viat esille!
Toyota landcruiser LJ70 -92 EX.
Range Rover Classic -88 3,5 EFI

Viimeksi muokannut pahtis : 15.06.2020 10:16
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 15.06.2020, 10:26
pahtis:n Avatar
pahtis pahtis ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 01.07.12
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 285
Perusasetus

Joo lämmetessä jummii aivan tosissaan, makia pehemiässä paikassa pakko 1 ja pakin väliä ravata, illalla tietåå että on oltu jumissa..

Ekan kerran kun putsailin vaijerin ja keppiö niin siinä vemputuksessa vääntyi sitten koko keppi alapäästä ja ei tarttenu enään lukitusliipasinta painella ku sai pykölät. Nyt sen korjasin ja yöllä sain vaijerin autoon paikoille ja kippasin melkein 1litraa atffää että jos yön aikana valuis alaspäin, boldexissa uitin 5päivää ja tefloni voiteluainee valui eilen aamusta iltaa.
Tuota porakone hommaa en hoksanu kokkeilla.
Ja ajattelin myös että kuoris sen vaijerin mutta eipä sitä kannata tehä näköjään..

Meneekö se vaijeri piloille ku pakoputken Y haara on siinä kuumentamassa ja tietty mutavelli ja vesi edesauttaa.
__________________
PRKL!! Ajetaan viat esille!
Toyota landcruiser LJ70 -92 EX.
Range Rover Classic -88 3,5 EFI
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hdj:n omistajat tänne. Kratz Tekniikka & Jutustelu 2309 03.09.2025 06:41
4Runnerin omistajat tänne Daddy's Toy Chit-Chat 34 12.10.2022 09:51
Volvon omistajat tänne hoojii Chit-Chat 77 12.12.2014 23:54
Jeepin Omistajat Tänne KössiKenguru Chit-Chat 114 03.10.2012 19:02
SUOMENPYSTYKORVAN Omistajat Tänne. hoojii Chit-Chat 7 28.05.2011 21:46


Sivu luotu: 12:48 (GMT +2).