Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 13.06.2020, 20:30
kelervotti:n Avatar
kelervotti kelervotti ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 09.01.13
Sijainti: Imatra "enso jääsken pitäjä"
Viestit: 278
Perusasetus

Minkä version pääsylinteri siul on käytössä? Pitäs itelleen hommata visiin isompi epäilen et loppuu vakio Blazerin sylinteristä tilavuus noilla isommilla jarruilla.

__________________
Ei tarvia taitoa kun on tuuria

WUOKSI OFF ROAD
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 14.06.2020, 07:01
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.521
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kelervotti Näytä viesti
Minkä version pääsylinteri siul on käytössä? Pitäs itelleen hommata visiin isompi epäilen et loppuu vakio Blazerin sylinteristä tilavuus noilla isommilla jarruilla.
Rockauto tilaushistorian perusteella 2002 silverado 1500. Mutta osanumeroa en löytänyt ja versioita näyttää olevan monta.

Valitsin tuon sillä perusteella että kyseisessä autossa levyt myös takana ja poraus oli isompi kuin K5 vakiossa. Edit: "Hommasin sitten uudemmman 4 x levyillä varustetun silveraadon pääsylinterin, jossa oli poraus 34mm, kun vanha oli n.28mm." Tommonen tieto 2009 vuodelta, tästä samasta topicista! :-)

Säiliö on aika korkea, ei meinaa pelti mahtua kiinni.. Näppärä kaverihan tekee uuden säiliön jossei pelti ärvötä takareunasta 10cm niinku mulla...!

Rockauton sivuilla on muuten eri pääsylinterit mainittu jos on alipainetehostin tai hydraulinen. En tiedä mitä eroa niillä on, jos pitäis veikata niin hydraulisessa voi olla isompi poraus.

Mustassa blazerissa tallilla on K30 pickupin pääsylinteri + alkup alipainetehostin + samat jarrutkamppeet akseleilla ja se tuntuu toimivan myös hyvin. Se olisi ehkä helpoin valinta. Ainoa syy miksi en valinnut sellaista on että K30 on rumpujarrut takana ja halusin levy-levy pääsylkän. Mutta näyttää se toimivan. Takapiirin nestesäiliö on pienehkö, eli palojen kuluessa pitänee nestettä lisätä aiemmin kuin levy-levy versiossa.

Sitten viikonlopun puuhailuihin. Hydroboosti vaikuttaa toimivan hienosti ja tehoa on renkaiden koko huomioden ihan saaketin hyvin. No siitä innostuneenna vaihdoin tosiaan kesäovet ja katto irti.. Keli kohallaan ja intoa täynnä kuin ilmapallo. Ei ollut alkuun edes kiire niin tein lisää tämmöisiä voitelu-uralla varustettuja saranapultteja. Työkaluina jokaisen tallikoneistajan ykköskamppeet, eli akkupora ja rälläkkä!



Sitten ajateltiin tehä vähä pidempi koeajo 100km suuntaansa lahnajärvi kruisinkiin, mutta noin 200m tallilta alko tekee deathwobblee ja sit pari kertaa vielä uudestaan, eiku takas tallille ja kakkosvaihtoehdolla kruisaamaan. Mikäs siinä, aina se auringonlasku kuminkäryssä toimii vaikka vanhalla volvolla sitä menis kattelee.



Sen verran vitutti se woblaus että hyvä kun pystyi nukkumaan, nyt heti talllile tutkii ja yrittää korjaa. Leimalla ei löydetty mitään väljää mistään, mut onhan siellä joku voinut pettää tai kulua silti. Kaiken pitäisi olla jämäkämpää talven remonttien jäljiltä, mutta lehdet liikkuu herkemmin ja apparin etuiskari näyttää alkaneen vuotaa, joten se voi pahentaa.

Auraus näyttää olevan nollissa, aiemmin ollut aina haritusta joten lisää haritusta on ensimmäinen koe.

Ja se on jännää että woblaus on kova noilla creepyillä, siis ajokelvoton tällä hetkellä, mutta mud trepadorit ei tee mitään. Ei yhtään mitään.
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate

”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso

Viimeksi muokannut veijon-esso : 14.06.2020 07:09
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 14.06.2020, 07:53
Sten:n Avatar
Sten Sten ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 13.08.05
Sijainti: Kovjoki, Finland.
Viestit: 544
Perusasetus

No mulla oli sama ongelma oman pirssin kans. Katsurit ei löytänyt mitään eikä minäkään vaikka oli apuri avuksi. Etuakseli pukille ja sit ongelma ilmeni, kaikki ohjaussimpukan pultit olikin löusät. Mutta siinä Dodgessa sen verran painoa että se vääntyi simpukan jotenki kiinni. Joskus kaikki tuntuu oleva kunnossa mutteioo läheskään😁. No kyllä kaikki löytyy kun etsii tavalla tai toisella. Minäkin hankin hydroboost joka pitää asentaa joskus mutta mietin sitä pääsykky itsekin. Varmaan olisi paras hankkia samanlainen. Tätä projekti on kyllä iloa seurata 👍
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 14.06.2020, 09:10
Hcet:n Avatar
Hcet Hcet ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 08.07.15
Sijainti: Tampere
Viestit: 740
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso Näytä viesti

Ja se on jännää että woblaus on kova noilla creepyillä, siis ajokelvoton tällä hetkellä, mutta mud trepadorit ei tee mitään. Ei yhtään mitään.
Samaa kokemusta creepyistä. Kamala woblaus niillä, mutta toisilla renkailla ei.
Vähäksi aikaa autto tire massage, mutta pian olivat taas soikeat.

Eli matalilla paineilla motarille ja ajat renkaan oikeasti lämpöiseksi ja sitten renkaan sallimat täydet paineet sisään ja takas ajoon. On pyöreet taas hetken.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 15.06.2020, 07:26
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.521
Perusasetus

No juu, päivä meni taas tallilla leppoisissa merkeissä ja hieman tuli edistystä woblauksen suhteen. Simpukka oli vähän löysällä, pikkusen pultit kiristyi. En tiedä onko se elänyt siitä välistä. Mitään muuta löysää ei löytynyt.

Koeajolla pääs jo vähän tuulettaa kainaloita:




Ja vähän grillausta niin jaksaa ruuvvata!


Auraus oli käytännössä suorassa, lisäsin haritusta yhden kierroksen kuskin puolen pallosta, koeajo ja ehkä hieman auttoi, sitten lisäsin toisen kierroksen ja ehkä vähän parempi mutta silti se yritti woblaa jossain 60kmh vauhdissa.

Laitoin auton pukeille ja vaihde päälle, kaikki renkaat pyörii yllättävän suoraan, ihan muutaman millin heitto pystysuunnassa ja sivusuunnassa ei oikeestaan mitään. Vanteet on ihan suorat.

Sitten tuli mieleen että ehkäpä apusylinterissä on ilmaa, sehän on tilanpuutteen takia asennettu nipat alaspäin, joten sieltä ei ilma kulje pois ja järjestelmähän oli päässyt remonttien aikana valumaan ositttain tyhjäksi.

Joten ei muuta ku sylinteri irti ja ilmaamaan, säiliöön tulikin kuplia tässä vaiheessa.



Nyt loppui woblaus koska se ei oikein pysty siihen, sylinteri pistää niin paljon hanttiin kun ei ole ilmaa siellä joustamassa. Mutta silti noi renkaat haluaa sitä tehdä.. Kyllä sen tuntee kuinka se yrittää alottaa sen. Se syy pitäis saada pois eikä vaan korjata oiretta. Mikä hitto sen vispauksen aiheuttaa / alottaa?

No lopuksi laskin rengaspaineet maastopaineille, olipahan pehmee ajella ja ei ravistanut yhtään. En tosin ajanut isolla tiellä kovaa. Renkaat tietty muokkaantuu ja lämpenee siinä, ehkä toi oli vaan käytön puutetta? Ehkä paineet pitää olla niin alhaiset että rengas ottaa maahan koko leveydeltä?

Ja sitten aina muodikas maastoauton hyötykäyttö. Joku munapää oli kaatanut levyleikkurin takapihalla, ehkä ajatellut varastaa sen mutta liian painava nostettavaksi joten punkenut sen nurin.



No vinssasin sen pystyyn ja kääntelin takas paikalleen.



Pitänee hitsata koneet kiinni noihin tassuihin ja sitten jollain neliöpalkilla hitsata kiinni toisiinsa, niin eipähän ihan helpolla kaadeta eikä pöllitä.

__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate

”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 15.06.2020, 08:22
Sten:n Avatar
Sten Sten ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 13.08.05
Sijainti: Kovjoki, Finland.
Viestit: 544
Perusasetus

Miten on ootko tarkistanut jos caster vinkkeli on lähellä oikea. Voi kyllä lisätä vobblaus.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 15.06.2020, 08:56
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.521
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sten Näytä viesti
Miten on ootko tarkistanut jos caster vinkkeli on lähellä oikea. Voi kyllä lisätä vobblaus.
En ole mitannut casteria. Sen voisi tarkastaa kyllä heti seuraavaksi ja tarvittaessa kiilapaloilla säätää. Mutta casterinkaan ei pitäisi olla muuttunnut mihinkään remonttien yhteydessä, kaikki korvakkeet ja muut on samoilla paikoillaan.

Katoin jo uusia renkaitakin… 16" koko on vähän haastava, tietty jos laittais vaan uudet creepyt ja toivois parasta.

Toinen vaihtoehto on siirtyä 17" vanteeseen, mutta juuri kun sai tehtyä nuo kivat rosteriset BL:t niin ei viittis..
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate

”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 16.06.2020, 08:06
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.521
Perusasetus

Caster mitattu, liki 10 astetta. Pitäis olla tarpeeksi. Kaikkien kiristelyjen ja ilmauksen jälkeen jämäkämpi kuin koskaan… mutta silti haluaa vemputttaa…! Maastopaineilla alle 60 vauhdit tosin onnistuu, joten lähiseutumatkailu on turvattuna.

Mutta yhtäkkiä aamuyöstä välähti, entäpä jos tuo beadlok tukikehän ja kumin väli on sopivasti puolillaan paskaa ja hiekkaa…



Nimittäin punkalla käynnin jälkeen kun fiksailin yhtä vuotavaa rengas/vanne yhdistelmää, siellä oli pesun jälkeen kahvikupillinen hiekkaa. Pienestä raostahan se hiekka ja lika menee. Ja noita muitahan mä en ole avannut vielä. Siellähän voisi hyvinkin olla yksi ravistuksen aiheuttaja. Ja toinen muuttuja on tuo venttiilin suojaputki, pitää punnita paljonko semmonen painaa ja tällätä liimapainoja samanverran vastapuolelle ihan testimielessä.


Eli seuraava operaatio on sitten avata nuo loput ja putsata ja sit tiivistää tuo väli. Sikafleksiä saumaan mol puolin ja sit ehkä vielä solukuminauhaa etrasta niin että se täyttää koko välin, ei jää tilaa paskalle. Rako on aika lailla 17x13mm, niin jos 20x15 solukuminauhaa laittais sinne niin jää mukavan tiiviiks. Siinähän se juhannus meneekin pajalla!
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate

”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
blazer 6.2d Tekniikka & Jutustelu 6 27.08.2007 20:24
M/V: Blazer k5 K5 O/M/V Ajoneuvot 1 16.06.2007 20:32
O: BLAZER O/M/V Muut 3 23.01.2005 14:19
M:Blazer 6,2D ari O/M/V Muut 0 16.02.2004 19:26
m blazer k5 O/M/V Muut 0 11.02.2003 16:37


Sivu luotu: 11:07 (GMT +2).