Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 08.06.2020, 23:45
ajelija:n Avatar
ajelija ajelija ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 21.04.10
Sijainti: Kuopio
Viestit: 1.242
Perusasetus

Okei


Eli B-kortti oikeuttaa 3500kg henkilö/pakettiauto ja 750kg peräkärry yhteensä 4250kg ja mikäli se jarruton on 825kg niin silloin tuo jää vetoauto maksimi 2675kg eihän tässä ole järjen hiventäkään. Joku firma ajaa pakulla ja ostaa uuden peräkärryn niin menee heti laittomaksi B-kortilla

Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	Screenshot_20200609-003855.jpg‎
Views:	151
Size:	141,9 Kt
ID:	96109  
__________________
-82 Vihreä camo patrol
-82 Hopea 2+3 projekti patrol
-82 Varaosa tekniikanluovuttaja patrol
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 09.06.2020, 06:24
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ajelija Näytä viesti
Eli B-kortti oikeuttaa 3500kg henkilö/pakettiauto ja 750kg peräkärry yhteensä 4250kg ja mikäli se jarruton on 825kg niin silloin tuo jää vetoauto maksimi 2675kg eihän tässä ole järjen hiventäkään. Joku firma ajaa pakulla ja ostaa uuden peräkärryn niin menee heti laittomaksi B-kortilla
Näin se vain menee, lainsäädäntö on vähän jäänyt asiassa jälkeen koska ei tässä tilanteessa ole järjen hiventäkään.

Yksinkertaisinta olisi että B- kortilla saa ajaa maksimissaan 3500kg ajoneuvoa tai ajoneuvoyhdistelmää, ja BE- kortilla max. 3500kg + 3500kg.
Tuo välimallin B/96 on vähän diipadaapakortti muutenkin, aiheuttaa helposti vain sekaannusta.
BE- kortin hankinnan ainoa huono puoli on, että sen ajaakseen täytyy löytyä riittävän raskas vetoauto sekä O2- luokan perävaunu jotta ajokoe on suoritettavissa hyväksytysti. Itse kortti ja ajokoe on halpa, ja ajokoe todella helppo jos on yhtään kärryn peruutuksesta kokemusta.
Siinä en näe järkeä että pelkällä B- kortilla saisi vetää mitä vain 3500kg+3500kg asti, koska jo kevytperävaunuilla näkee sellaisia kuningassuorituksia ettei mitään järkeä.


Minulla on pari vuotta vanha 825kg kokonaismassainen O1- perävaunu, ote nyt vaan ei ole käsillä niin en muista miten merkitty. Muistikuva että kokonaismassana kuitenkin on se 825kg, ja maininta 750kg akselille ja 75kg aisalle. Pitää tarkistaa jos muistan.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 09.06.2020, 07:34
JMO JMO ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 12.01.20
Sijainti: Savukoski
Viestit: 11
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Näin se vain menee, lainsäädäntö on vähän jäänyt asiassa jälkeen koska ei tässä tilanteessa ole järjen hiventäkään.

Yksinkertaisinta olisi että B- kortilla saa ajaa maksimissaan 3500kg ajoneuvoa tai ajoneuvoyhdistelmää, ja BE- kortilla max. 3500kg + 3500kg.
Tuo välimallin B/96 on vähän diipadaapakortti muutenkin, aiheuttaa helposti vain sekaannusta.
BE- kortin hankinnan ainoa huono puoli on, että sen ajaakseen täytyy löytyä riittävän raskas vetoauto sekä O2- luokan perävaunu jotta ajokoe on suoritettavissa hyväksytysti. Itse kortti ja ajokoe on halpa, ja ajokoe todella helppo jos on yhtään kärryn peruutuksesta kokemusta.
Siinä en näe järkeä että pelkällä B- kortilla saisi vetää mitä vain 3500kg+3500kg asti, koska jo kevytperävaunuilla näkee sellaisia kuningassuorituksia ettei mitään järkeä.


Minulla on pari vuotta vanha 825kg kokonaismassainen O1- perävaunu, ote nyt vaan ei ole käsillä niin en muista miten merkitty. Muistikuva että kokonaismassana kuitenkin on se 825kg, ja maininta 750kg akselille ja 75kg aisalle. Pitää tarkistaa jos muistan.
Ite kyllä mieluummin pitäisin tämän nykysen säännön, ainaki tuon 750kg kärryn suhteen, että 3500kg auton perään sais vielä tuon 01 (750kg)..sais meinaan pakun ja vaikkapa ruiserin peräänki sen kärryn laittaa pelkällä b kortilla (menee muuten yli 3500kg yhdistelmä, tulee sama tilanne ku 825kg kärryn kans) vaikkakaan itelle ei niin justiin, ku kortin kirjaimet riittää enempäänki..
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 09.06.2020, 08:17
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JMO Näytä viesti
Ite kyllä mieluummin pitäisin tämän nykysen säännön, ainaki tuon 750kg kärryn suhteen, että 3500kg auton perään sais vielä tuon 01 (750kg)..sais meinaan pakun ja vaikkapa ruiserin peräänki sen kärryn laittaa pelkällä b kortilla (menee muuten yli 3500kg yhdistelmä, tulee sama tilanne ku 825kg kärryn kans) vaikkakaan itelle ei niin justiin, ku kortin kirjaimet riittää enempäänki..
Juu, toinen vaihtoehto toki olisi että B- kortilla saisi vetää O1- luokan perävaunua maksimissaan 3500kg kokonaismassaiseen aina tuohon 825kg kärryyn asti. Nykytilanne on hölmö.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 09.06.2020, 09:05
Ippe69 Ippe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.07
Sijainti: Muonio
Viestit: 1.080
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Juu, toinen vaihtoehto toki olisi että B- kortilla saisi vetää O1- luokan perävaunua maksimissaan 3500kg kokonaismassaiseen aina tuohon 825kg kärryyn asti. Nykytilanne on hölmö.
Minusta loogisinta ja oikeudenmukaisinta olisi jos ajokrttilaki(kin) perustuisi todellisiin massoihin, eikä otteen massoihin.

Kuten mainitsitkin, BE-kortin ajaminen on halpaa sinänsä. Emännällä on nyt työn alla se ja isoin ongelma on löytää sopivan kokoinen veturi manuaalina! Nykyään meinaa sen kokoluokan autot olla kaikki automaatteja.

Sinänsä tuntuu hullulta kuinka noiden kärryjen vetämisestä on tehty vaikeaa kun BECE-kortin voi saada vetämättä metriäkään täysperää!

Viimeksi muokannut Ippe69 : 09.06.2020 09:07
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 09.06.2020, 09:22
Catrik:n Avatar
Catrik Catrik ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 22.07.13
Sijainti: Oulu
Viestit: 817
Perusasetus

Miksi veturin pitää olla manuaali, eikai tämä(kin) asia voi olla niin järjeton että jos ajat BE-kokeen automaatilla niin et saa vetää kärryä kuin automaatilla?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 09.06.2020, 09:30
Ippe69 Ippe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.07
Sijainti: Muonio
Viestit: 1.080
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Catrik Näytä viesti
Miksi veturin pitää olla manuaali, eikai tämä(kin) asia voi olla niin järjeton että jos ajat BE-kokeen automaatilla niin et saa vetää kärryä kuin automaatilla?
Kyllä se niin on.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 09.06.2020, 14:35
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Catrik Näytä viesti
Miksi veturin pitää olla manuaali, eikai tämä(kin) asia voi olla niin järjeton että jos ajat BE-kokeen automaatilla niin et saa vetää kärryä kuin automaatilla?
Kuten ylläkin jo todettiin, se on juuri noin idioottimainen. Minulla oli ollut ajokortti n. 10 vuotta kun korotin BE- luokkaan, jos olisin ajanut BE- inssin Jeepilläni mikä on automaatti, olisi korttiin tullut maininta automaattivaihteisesta BE- yhdistelmää kuskatessa. Eikä ole siitä muuttunut mihinkään.

Suomi todellakin on byrokraattien luvattu maa
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty Toyota 4runner 3.0 bensa/Projekti uusi vuosi uusi hinta 950€ jyväjemmari O/M/V Ajoneuvot 2 01.01.2017 19:50
Myyty Acer aspire 5560G, win7 lisenssi, uusi akku, uusi 120gt ssd, hdmi nyt 150€ Vilkutin O/M/V Muut 8 06.04.2016 05:41
Myyty 1kpl UUSI 33x12.5 bogger+uusi 8"vanne make-lj O/M/V Renkaat ja vanteet 4 05.11.2008 16:36
m: uusi rullakita super-winssin ja vaijeri uusi. toyota4x4 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 4 05.06.2008 11:55
Tieliikennelaki? jansku Tekniikka & Jutustelu 24 19.07.2005 10:53


Sivu luotu: 07:24 (GMT +2).