![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Mulla samanlainen mutta vähän lyhyempänä. Laitoin samanlaisen korosarjanki. Vuoden verran ajellu ongelmitta mutta nyt ilmeisesti venttiilistä pala pois ku ei pidä paineita 3 ja ,4 pytyssä.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Tuohon saa 1din radiolle kehyksen ja sen lokeron ihan suzukiltakin. Muistelin että olisi ollut radio ylempänä alkuperäisessä toteutuksessa, mutta en varmaksi lupaa kun muistiin ei voi luottaa
![]() |
#3
|
|||
|
|||
![]()
https://partsouq.com/en/catalog/genu...1&uid=28515&q=
Muistin oikein, eli orkkis osina radio tulee ylempään reikään ja lokero alle. Tuolta katot nuo varaosanumerot vaan ja vaikka ulkomailta tilaten. Osa 4 on se kehys, ja osa 17 on lokero. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Lainaus:
Mittailin tuossa myös uusiksi nuo palikoiden tuomat korotukset. Edessä on nousua 4cm alkuperäiseen ja takana vain 2cm. Takapään surkea korotus johtuu niistä alkuperäisistä jousista mitkä siellä on. Koska ne on väärät jouset. Edellinen omistaja uusinut ne viime syksynä ja mitä niiden tilauskoodia katselin niin ne on perus 5-ovisen mallin, eikä xl-7 mallin jouset. Joten ei ihme jos ne ei kanna tuota xl-7 mallin lisäkiloja mitä perään on tullut. Hyvin monessa paikkaa tarjotaan xl-7 malliin perus gv takajousia. Mut eipä mitään. Tilasin siihen Ironmanin +30mm korottavat jouset. Otetaan noita korotuspalikoita pois sitten jos tarve vaatii. Nuo Ironmanin jouset oli hieman kalliimmat mitä xl-7 omat jouset taakse. Mutta siinä setissä tulee samalla eteen ja taakse uudet jouset. Minkä myötä ne oli halvemmat. Lisäksi ihmettelen suuresti miten tuohon samaan jousipakettiin saadaan suomessa n.200e enemmän hintaa. Mitään järkeä tilata yhtään mitään suomesta. Eikä postikulutkaan ole kuin 20e puolasta suomeen. Siitäkään ei tarvi veroja maksella. Rengastusta katselin kanssa. Taidan tilaa siihen 265/70-16 koossa olevat AT renkaat. Ihan vaan siksi, että varmaan 95% ajosta on kaupungissa asvaltilla. Loput 5% on ehkä sitten maastoa. Pitää vielä odotella hetki, että saa hillot renkuloihin. Nuo nykyiset kesänakit on kyllä onneton esitys. Kunhan kulmat saa säädettyä niin vaihdan nuo 18" renkaat alle. Minkä myötä ajettavuus varmasti paranee. Puolasta löytyi hieno kauppa https://radzikone.pl. Melko edukasta osaa suikkeliin. Tuolta voisi sitten tilaa syylärin + moottorin + vaihteiston panssaroinnin. Sekä vinssille paikan keulille. Uskon tuon möhkäleen kaipaavan vinssia. Varmaan yhtä paska eteneen maastossa kuin joku land-cruiser. Kiitos tuon valtavan akselivälin + valtavan perän ylityksen ja sen massan mitä tuo kuljettaa mukanaan. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Dodiih. Nyt on Ironmanin jouset viritetty alle. Melkoinen ero oli alkuperäisissä takapään jousissa ja ironmanin jousissa. Nuo alkuperäiset jousethan eivät olleet XL-7 mallin jouset vaan perus 5-ovisen Grand Vitaran. Nyt on huomattavasti mukavampi ajella Ironmanin jousilla. Ennen tuo takapään jousitus pohjasi todella helposti. Nyt ironmanin jousilla se on pehmeämpi ajella, eikä se pohjaa. Iskareille en tehnyt mitään. Ne on alkuperäiset ja niissä on 5cm korokepalat. Ne oli sen verran hyvässä kunnossa edessä ja takana, että ihan turhaan niitä lähtisi vaihteleen. Mitä taas tulee Ironmanin jousiin niin hieman kyllä ihmettelen viimeistelyn laatua noissa. Maalaus ei ole tasainen. Osasta kohtaa paistaa rauta. Sitten siinä on sellaisia kummallisia metalliklönttejä. Aivan kuin joku olisi hitsannut niihin jotain pistehitsejä. Meinasin jos olisi vetässyt kutistesukan jousien päälle ennen asennusta. Ei ruostuisi niin helpolla. Noi on varmaan vuoden kuluttua aivan karmeen näköiset.
Ja kyllähän tuo näyttääkin ihan hyvälle. Vertailuksi vielä alkuperäinen tilanne. Korotus on myös nyt rekisteriotteessa. M1G merkintää en saanut otteeseen. En koskaan saanut maahantuojalta mäennousu kyvystä todistusta. Toisaalta aika sama. Ei tuota tarvi tuota enempää korotella. Alkaa tuleen jo nyt rajat vastaan. Keulassa vetarin kulmat on vielä ok. Mutta jos sitä tuosta vielä korottaa niin etuperää laskettava. Perässä myös jarruletku on vielä ok, mutta lisäkorotuksella tarvii perään pidemmän jarruletkun. Panhardi menee vielä myös tuollaisena, mutta jos korottaisi lisää niin sekin pitäisi korottaa. Epäilen myös vahvasti ettei tuossa tule toimimaan tuota nykyistä suuremmat renkaat. Kuvassa näkyvät renkaat on kokoa 235/60-18. Sit pitäisi keulassa alkaa modaamaan muoveja ja todennäköisesti perässä myös. Nyt niille ei tarvi tehdä mitään. Ironmanin jousien myötä keulassa on myös mielenkiintoinen ominaisuus. Kun kääntää rattia ääripäähän ja takaisin suoraan niin renkaat on V-mallissa. Mutta kun ajaa hieman eteenpäin tai peruuttaa niin renkaat on suorassa. Tilasin vielä yhdet camber pultit niin saa renkaita enemmän A-malliseksi ja sitä myötä pienennettyä tuota V-mallin rengasasentoa. Ei varmasti tee kovin hyvää renkaille. Kulmat on kuitenkin tällä hetkellä suikan ilmoittamien arvojen sisäpuolella. Kokeilin myös vetää autotraileria. Uusilla jousilla vetäminen sujuu myös erittäin mallikkaasti. Perä kun ei enää pohjaa. Eikä se myöskään heilu enää puolelta toiselle, kuten teki vanhoilla jousilla. Alkaa tuo suikan jousijumppa olemaan niin helppoa, että ei tuossa kauaa mennyt kun Ironmanin setti oli alla. Kolmisen tuntia siinä meni niin alkuperäiset jouset oli vaihdettu Ironmanin jousiin. Ilmastoinninkin sain toimimaan. Edellinen omistaja sanoi, että kompura on rikki. No ei ollut. Se vaati vain täytön. Mutta siinä ehkä saattaa olla vuoto. Ensimmäinen testi väitti siellä olevan vuodon. Mutta se imi kuitenkin 450g tavaraa pois sieltä. Mikä taas viittaisi, ettei siellä ole vuotoa, koska edellinen omistaja sanoi 4v ajaneensa ilman ilmastointia kun se ei toiminut. Toinen testi väitti ettei vuotoa ole. Kolmas kerta väitti myös ettei vuotoa ole. Mutta auton alla kun katselee niin jakolaatikon kohdalla perään menee ilmastoinnin putket. Siinä kohtaa on hieman ilmastoinnin vihreää väriä. Eli vuoto varmaan on siinä kohtaa jos se on jossain. Toistaiseksi ilmastointi on toiminut ok. Toimii muuten suikan automaatti ilmastointi yllättävän hyvin. Se on ainakin tehokkaampi kuin Dusterin ilmastointi oli. Viimeksi muokannut Nerd-O : 22.05.2020 21:02 |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Tälläsiä on kiva lukea. Mukavasti sait tuota ryhdikkäämpään kuntoon noiden muutosten myötä.
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
Onnistuko korotuksen leimaus ongelmitta? Meinaan vaan että itte vitaraan laitoin 4cm korotussarjan iskarit ja jouset niin tökkäs katsurilla siihe kun ei ollut esittää jousien massoja...
![]() ![]() |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Veikkaan, että olet väärällä asemalla. Käsittääkseni se homma menee niin, että myyjä sanoo sulle niiden käyvän sun autoon ja se on sillä selvä. Todisteena vaikka se myyjän ilmoitus. Kyllä 4cm pitäs vielä helposti onnistua, koska edelliseen suikkaan tuli se melkein 15cm korotus jousilla 😃
|
#9
|
|||
|
|||
![]()
Kyllä sain valmistajalta laput että tuote on tehty kyseiselle autolle (grand vitara).
Pitkään katsuri raapi päätä ja löysi sellase kohdan missä mainittiin että korotus sarja täytyy soveltua auton massoille. En nyt muista sanatarkkaan voin sen kaivaa jossai vaiheessa tänne kun kerkeän. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Grand Vitara -04 | Nerd-O | Maasturiprojektit | 51 | 04.01.2019 09:56 |
Grand Vitara | Nerd-O | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 28.02.2018 09:16 |
Myydään / Vaihdetaan Grand vitara 1,9 | stigu64 | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 11.07.2017 11:20 |
Grand Vitara -08 | tjoki | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 03.08.2013 08:47 |
M: Suzuki vitara/grand vitara "levikkeet" | rocky4x4 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 14.04.2007 18:07 |