![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Ihan hepreaa.......On nuo vanteiden ET:eet, enkä niistä ET-olioistakaan ymmärrä senkään vertaa... ![]()
__________________
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti. ![]() Jeep Grand Cherokee 4L suora-6. vm-95. Oldsmobile 98 Luxury Sedan V8 425cid super rocket. vm-66 Honda CB 750 F2 Seven Fifty. vm-98 MYYTÄVÄNÄ: https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912 |
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Jos verrataan 0ET:hen, negatiivisella ET:llä vanteen kiinnityspinta on kohti vanteen sisäkehää (ts. raideleveyttä kasvattava), positiivisella ET:llä kiinnityspinta on lähempänä vanteen ulkokehää (raideleveyttä kaventava). Lähes poikkeuksetta vakiovanteet on positiivisella ET:llä, ja kun haluaa renkaita lähemmäs lokarin reunaa niin täytyy mennä lähemmäs nollaa tai negatiiviseksi. Sinällään jenkkien käyttämä backspacing on helvetin paljon simppelimpi ja parempi, koska se kertoo suoraan paljonko vanteen kiinnityspinnasta on vanteen sisäreunaan. Esim. 7" vanteella, 8" vanteella ja 10" vanteella 4" backspacing -> kaikissa sisäreuna on samassa linjassa. ET- arvossa vanteen leveys vaikuttaa laskelmiin, eli esim. 0ET:llä 7" vanteessa, 8" vanteessa ja 10" vanteessa kiinnityspinnasta sisä- ja ulkoreunaan on kaikissa eri etäisyys.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Edelleen tajuton...
Kiitos selostuksesta mutta ei mene tyhmälle jakeluun...
![]() -Negatiivinen kasvattaa.. -Positiivinen vähentää raideleveyttä.... Eikö sen pitäisi olla toisin päin...? ![]() Jos haluan vanteet jotka tulevat autosta ulospäin ja näyttävät leveämmiltä, onko ne sitten negatiivisia ja siten kaventavat raideleveyttä...? ![]()
__________________
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti. ![]() Jeep Grand Cherokee 4L suora-6. vm-95. Oldsmobile 98 Luxury Sedan V8 425cid super rocket. vm-66 Honda CB 750 F2 Seven Fifty. vm-98 MYYTÄVÄNÄ: https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912 |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Joo,katsoin trafin sivuilta että raidevälin muutos 30mm per akseli ulospäin paitsi akselinvaihdossa 100mm,näin ymmärsin.
Eli onko tuossa Matin laittamassa kuvassakin puolet liikaa? Mitä tekee maasturiharrastaja levikkeillä kun ei saa levittää renkaita ulospäin kun ei saa raideleveyttä kasvattaa? eikös tuo ajoneuvon leventäminenkin muuttunut jossain vaiheessa 50mm per puoli sataan milliin.. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Lainaus:
On ollu 4,5 vuotta max. 200 mm eli 100 mm/puoli. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Leveneehän se uloskinpäin kun laitetaan leveää vannetta ja rengasta. Esimerkiksi 6" leveästä vanteesta kun vaihtaa 10" joka levittää offsettiä sallitun 15mm ja päälle 12.5 leveät kumit niin alkaa kaipaamaan levikkeitä.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
SOAN hylkäys muutoskatsastuksessa | tth | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 07.11.2016 13:27 |
Auton liikennekelpoisuuden arviointi muutoskatsastuksessa | Temutin | Chit-Chat | 12 | 09.01.2015 08:07 |
hj 61 ongelmia | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 01.04.2007 17:00 | |
2L ja 2LT ongelmia?? | las-c | Tekniikka & Jutustelu | 34 | 11.12.2006 21:52 |
KJ-Jeepin vaihdelaatikko/kytkin ongelmia? | KJ-Wilho97 | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 23.11.2005 12:41 |