![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
19 kappaletta nosteltu kiviä pois tiehoitoalueelta lanauksen haitoilta.. Osa oli näemmä vähän isompiakin
![]() ![]() Tällaiseen touhuun oikeinkin kustannustehokas laite kun siirtäminen on niin nopeaa.. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Tervehdys! Siellähän näyttäisi koneet olevan täydessä käytössä... Omaa jamessonia käytetty kuukausi takaperin. Talven nukkui talviunta jonka aikana talven vähäiset lumityöt tuli ulkoistettua toiselle työkoneelle ( valmet 865 ). James odottaa tällä hetkellä starttimoottorin vaihtoa, jarrupääsylinterin kunnostusta, vesipumpun vaihtoa ja jäähdyttäjän vaihtoa. Starttimoottori löytyi IKH : oolta joka on jo noudettu, mutta en ole kerennyt sitä viellä vaihtamaan. Vanha starttimoottori alkuperäinen, jossa solenoidi jumittaa. Meinaa reissu töissä käyminen rajoittaa aikaa harrastuksilta.
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Etukauhan sylintereiden kaulat
Jameksen kanssa touhuttu kaikenlaista. Hyvin toimii. Eilen satuin kiinnittämään huomiota etukauhan nostosylinterin kaulaan. Vähän irti männänvarresta. M8 pultit löysällä. Pienellä voimalla (nostamalla kauhaa) mikään ei tuntunut liikkuvan. Kiristin pultit ja jätin toistaiseksi tolleen.
Onko kukaan purkanut tällaista rakennetta. Onko männänvarressa kierteet? Jos on niin onko tarkoituksena säätö vai pitäisikö olla pohjassa? |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Valmistustekninen juttu veikkaan, ja luulen olevan kierteellä. Pohjassa pitäis olla joka tapauksessa.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Koneen kaikki muut sylinterit on hitsatuilla kauloilla. Miksiköhän nuo etukauhan nostosylinterit olisi sitten erilaisella rakenteella.
Etäisesti mieleen tulee pituuden hienosäätö. Sillä tosin ei mun mielikuvituksella tuossa kohdassa ole merkitystä kun molemmat sylinterit ovat samassa hydraulipiirissä. Pitää joskus askarrella tappi irti ja tutkia rakenne. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Letkujumppaa
No nyt on päästy harjoittelemaan originaali nippojen kanssa painimista. Sattu onneks helppo kohde mihin pääsee käsiksi ilman taiteilua. Vasemman tassun letku petti.
Nämä on niitä koneen pienempiä nippoja. Avainkoot 27 ja 30mm. Heikko asentaja tarvitsi kuitenkin metrin putket avuksi. Vielä ei tarvinnu kokeilla saisko koneen tuleen induktiokuumentimella. Tämä koe jää pahempiin paikkoihin ja lisäksi pitää hommata sopivaa kuuman kestävää käämilankaa minkä voi paikoillaan käämiä nipan ympärille. Aukeshan ne lopulta. ![]() Vasen onnistui hyvin. Sitten sama jumppa oikealle puolelle. Siellä olikin näköjään yksi letku vaihdettu. Olettaen, että nuo Semperit letkut ovat alkuperäiset niin aika hyvin kestäneet. Pinta rikki, kudokset vähän ruosteessa, mutta pitivät vielä paineen. Pitää ruveta keräämään tarmoa etukauhan letkujen vaihtoon. Lisäksi venttiilipöytään tulevat "pääletkut" näyttävät aika huonolta. Saattaa olla, että siitä jumpasta ei selviä irroittamatta kaivinlaitteita ja/tai nostamatta hyttiä. Sattuuko jollakulla olemaan kokemusta tästä? |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 3 (0 jäsentä and 3 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Kokemuksia kaivataan Suzuki grand vitarasta. | GrapL | Chit-Chat | 2 | 28.04.2017 08:32 |
Aga tig neuvoja kaivataan. | Pecos | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 27.03.2007 18:28 |
Kokemuksia Super Swamper LTB:stä kaivataan | okkiM | Tekniikka & Jutustelu | 16 | 07.08.2006 19:08 |
Vinkkejä / kokemuksia kaivataan | ttimonen | Tekniikka & Jutustelu | 71 | 11.09.2005 10:15 |
Kokemuksia offimiehiltä kaivataan : PMR puhelimet! | Hujane | Tekniikka & Jutustelu | 15 | 03.11.2004 20:03 |