Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 18.04.2020, 17:37
riude riude ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 16.04.06
Sijainti: SLN, .
Viestit: 954
Perusasetus

https://www.stahlwerk-schweissgeraet...-CUT-70-P-IGBT

Mie ostin tuollaisen taannoin, hyvin vähän sitä olen kyllä käyttänyt mutta ihan asiallisen oloinen peli. Siis näin ummikolle. Vaikken ollut aiemmin plasmalla leikannut ei vielä ole tarvinnut kulutusosia vaihtaa. MUTTA siis ehkä n. 10m on leikattukin vaan.

7v takuu... Mitähän korvaa 6v päästä, MUTTA sen verran tutkailin netistä etukäteen että takuu kyllä toimii ihan jees. Lähetyskulut pitää itse maksaa, mutta silti...Itselleni tuo käänsi vaakakupin tälle.

Ja alvit saa pois, kun muistaa mainita ja kertoo y tunnuksen.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 18.04.2020, 19:31
tjl:n Avatar
tjl tjl ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 22.07.06
Sijainti: riihimäki, .
Viestit: 1.888
Perusasetus

Itse en muuta huolisi kun ns.kontakti plasman missä suutin pidetään kappaleessa kiinni.
Noi muut omasta mielestä ihan perseestä.
Mut mä oonki ronkeli.
__________________
alumiini ja erikoishitsaukset palstalaisille edullisesti.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 18.04.2020, 20:28
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.358
Perusasetus

No nyt on mielenkiintoinen aihe. Olen kaipaillut plasmaa jo jonkin aikaa. Tänään viimeksi tinkasin isolla rälläkällä 5-8 mm rautaa poikki puolentoista laikan verran...

Kaitsu ja Rabbit, minkä hintaisia (noin) teidän plasmat olivat, ja paljonko niille tuli käyttöä ennenkuin hajosivat?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 19.04.2020, 06:39
Racingrabbit:n Avatar
Racingrabbit Racingrabbit ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 27.01.04
Sijainti: Sastamala
Viestit: 4.019
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti
Kaitsu ja Rabbit, minkä hintaisia (noin) teidän plasmat olivat, ja paljonko niille tuli käyttöä ennenkuin hajosivat?
Oman ostin varmaan 5-7 vuotta sitten Porlan Pajalta ja maksoi varmaan jossain 300-350€ huiteissa.
Aika vähillä käytöillä se minulla oli,olisko elektrodeja mennyt reilu kymmenen.

Viime kesänä oli kaverilla lainassa ison paljuksi menossa olleen rosteripytyn leikkauksessa ja sieltä tultuaan otin ensimmäistä kertaa omaan käyttöön kun tuli toimintasavut pihalle.
En tiedä oliko saanut kipeää lainassa ollessaan,mutta vahvistui taas se toteama,että eipä nuo laitteet lainassa ainakaan parane.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 19.04.2020, 08:32
Technics Technics ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.07.19
Sijainti: Kontiolahti
Viestit: 81
Perusasetus

Täältä löytyy tuommonen
https://www.nettimyynti.fi/tuote/pla...6438152086940/

En tiiäkään miten vanha, ostin vuosia sitten käytettynä mutta vielähän tuo suhisee. Ainakin 12 mm menee vielä ok, varmasti paksumpikin mutta en muistaakseni oo tainnu kokeilla. 20 mm näkyy lupaavan tuolla linkin kaupassa... Vaikea vertailla kun ei oo muita ollu mutta tuohon oon ollu tyytyväinen. Kulutusosia tuohon löytyy Puuilon hyllystä.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 19.04.2020, 09:31
Kaitsu67:n Avatar
Kaitsu67 Kaitsu67 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 08.07.04
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 5.482
Blog Entries: 5
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti
Kaitsu ja Rabbit, minkä hintaisia (noin) teidän plasmat olivat, ja paljonko niille tuli käyttöä ennenkuin hajosivat?
Omani ostin palstalaiselta 6 vuotta sitten, oli kuulemma alle 10 kertaa käytetty, iästä ei tietoa. Itse käyttänyt kans varmaan ton max 10 kertaa eli tosi harvoin.

Omasta pulitin 250€.

EDIT: niin ja tää oli 40A valovirtavehje.
__________________
----------------------------------------
If it works, tear it apart and find out why!
https://roverfriends.fi/palsta/


3 Amigos-never travel alone

Viimeksi muokannut Kaitsu67 : 19.04.2020 09:44
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 19.04.2020, 10:08
kivinen:n Avatar
kivinen kivinen ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 13.01.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Viestit: 3.748
Perusasetus

No on teillä ollut melko huonoja nuo plasmat? Toivottavasti ne pystyy edes korjaamaan.

Jos en nyt ihan väärin muista, niin tuo Cebora maksoi noin vuonna 2007 noin 1500-1700€ verollisena. Luulisi, että näidenkin hinnat olisi pudonnut vuosien mittaan, niinkuin kaikkien muidenkin sähkölaitteiden.

Italian ihme on jaksanut poltella useita kymmeniä elektrodeja, ollaan ehkä jo toisella sadalla. Viimeisimmässä (kesken olevassa) leikkuuprojektissa pääsin n. 15-17m 5mm levyä yhdellä elektrodilla. Paksua sulatellessa elektrodin kulutus on tietysti ihan eri luokkaa.

Olen ihan varma, että tarjolla on tätä parempiakin laitteita hinta/laatu suhteeltaan, mutta jos laskee leikatut metrit tai elektrodit, niin mikä on halpa?
__________________
www.alanmiehet.com #1
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 21.04.2020, 22:04
landrove landrove ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.02.17
Sijainti: jyväskylä
Viestit: 34
Perusasetus

Everlast plasma on hyvä
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 01.01.2022, 18:24
JanneBlomgren JanneBlomgren ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 13.01.03
Sijainti: Sipoo
Viestit: 996
Perusasetus

Onko uusia kokemuksia?
__________________
http://jangren.fi/

Tänään tehdään pönttö!

Kyllä jenkki on jees!
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään plasma jiba O/M/V Muut 5 23.09.2015 13:51
Myyty plasma ventora O/M/V Muut 3 17.05.2011 18:36
Ostetaan plasma Lalli bj40 O/M/V Muut 2 31.03.2011 16:24
OLKILUOTO 3 - hyvä pojat, hyvä Suomi! Urbancityboy Chit-Chat 32 21.05.2010 23:23
plasma & lcd Rekisteröimätön Chit-Chat 2 17.12.2008 18:35


Sivu luotu: 23:30 (GMT +2).