![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() on ajettu ja vähän huollettuTerve! Töissä on pitänyt kiirettä viimisen 8kk ja nehän loppui kuin seinään kolmisen viikkoa sitten, kerenny vähän päivittään autoa taas. 15tkm edellisestä leimasta tullut lisää kilsoja, nyt jotakin 262tkm mittarissa. Tuona aikana vaihdoin öljyt joka paikkaan, siinäpä huollot. Nyt sitten kun aikaa on ollut, vaihdoin jo tovin vittuilleen startin, originelli toyota oli paikallaan ja orkkis toyotan iskin takasin, taas yks 25 vuotta mennään haha.. Leimalla ei ollut muuta sanottavaa kuin alapallonivelet missä oli aika hulppeesti jo väljää, tein sitten reklamaation ja toyotalta tuli uudet veloituksetta, hyvin pelaa tuo homma! Syksyn mettästys reisut oikeestaan ainoat missä on hyvin vähän ryvetty muuten maantietä. En tiiä paljonko näitten pitäis kestää mutta marmorillakin oltiin sitä mieltä että hulppeesti paljon enemmän ku 15tkm. Sitten sain inspiraation viimein laittaa sen nurkissa pyörineen caldinan välijäähdyttimen paikolleen. Paikka löytyi moottorin päältä, jäykillä kiinnikkeillä kannessa kiini, paineputket piti tehdä uusiksi ja imusarjaan laippa, lisäksi tein kinnikkeet kaikille johdoille letkuille ja kaasuvaijerille sillai kun ne olikin, ilmanputsarin ja ahtimen välinen putki piti myös modata ja skuuppi nokkapeltiin, coolerin ja konepellin välinen tiivistys on vielä työn alla. Eilen ruuvattiin syöttöä lisää ja ahdot on nyt 1.3bar, perse tuntumalla ehkä 20-30 hp tuli lisää, pumpussa kyllä olisi vieläkin varaa mutta menee niin savuttimeksi että saa tuo nyt piisata alkuun. Positiivistra oli se että alas tuli lisää kaivattua voimaa, eilen kiskoin hevoskärryäkin kokeeksi ja huomattavasti mukavampi vetojuhta nytten. Seuraavana huoltohommana on etukardaanin ristikoiden vaihto, aikanaan kun auton ostin mukaan tuli toinen etukardaani mukana, tuplaristikossa jo jonkun verran välystä. Kylkipalkit olis myös nyt yritettävä tehdä niin saisi nuo kyljet suojaan kurasuihkulta, ehkä maalaisi auton kesällä sitten. Kuvia.
|
#2
|
|||
|
|||
![]() kuvia
lisää
|
#3
|
|||
|
|||
![]() kuvia
joo
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Äkkiseltään näyttäs aika siistiltä ja harkitulta asennukselta.. Peukku!
__________________
BJ75 SLCK #274 |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#6
|
|||
|
|||
![]() Pallo
Ei oo korotus palikoita, vääntövarsilla nostettu n.10mm keulaa tai sekin lähinnä tuli keulan vaateriin säädöstä, tarkotuksella en nostellut, ihan kunnon poikittais välys oli nivelissä, konttorin nytkykoneessa kun katsottiin ja kun nivelet purin pois, oli sormikopelolla varmaan 2-3mm väljä koko nivel ihan klonksui😬 ja kyllä on painettu prässillä rasvaa. Ekat orkkis osat missä on ollu häikkää..
|
#7
|
|||
|
|||
![]() morjes
Terve.
Kestotestiä moottorin "virittelyjen" jälkeen on ajettu jo melki 10tkm, monta reisua konikärry perässä ja pohjosen linnustusreisu. Moitteetta on pelittänyt. Linnustusreisua varten värkkäsin safarikorin katolle, jossa on tätänykyä myös maastovalot, lisävalot ja varapyörä, 20mm neliöputkesta. Kytkin remppakin alkoi tulla aiheelliseksi aina välillä kärryä vedettäessä se kuulemma luisteli. Oli aikakin vaihtaa levystä oli jo nastatkin alkanu kulua. Uusi kytkin on extreme outback +40% väännöllä, alunperin vissiin 95 lantikkaan tarkoitettu. Asiallinen paketti, kaikki laakerit ja keskitystyökalu löytyi. Samalla tietty vaihtui kampuran stefa. Aikanaan varaosiksi tarkoitettu etuperäkin meni paikolleen 4.57 välityksellä ja takaperä laakeroitiin ja laitettiin sinne samanmoinen 4.57 uusi välitys, kitkalukkoa oli vissiin joku joskus jo huoltanut ku kaikki emmeet oli uutta vastaavia, lukossa ei vaan ollut yhtään shimmiä, vapaana pyörinyt.. nyt on tiukattu, ei toki korvaa oikeeta lukkoa, mutta parempi näin ku tuolla autolla ajelee paljon eri ihmiset ni eipähän särjy sitten suotta. Aiemmin 100kmh ajettaessa mittariin todellinen nopeus oli n.106 ja nyt välitysten vaihdon myötä n.95. Tuntus olevan justaan kohillaan kärryn vetoon. Vinssin huoltoakin tässä oon alkanut suunnitteleen,mekaaniset osat, releboksi ja kaukosäädin tarttee vaihtaa ja tietysti värkätä peti sille autoon, voi olla että koko vinssi vaihtuu uuteen/ehjään, jahka hirvihommat on vaan ohi ni kerkee taas värkkäillä. Huomena vois koittaa laittaa kuvia mitä sitä on tullu puuhattua, vanhassa luurissa melki kaikki. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Laitahan kuvia tulemaan kun vuodetkin vaihtuu! Hienoa työtä olet runnerin kanssa tehnyt. Mun runneriin noin laadukkaat toteukset tapahtuu yleensä vain nukkuessa.
|
#9
|
|||
|
|||
![]() morjes
289tkm on nyt runnerin mittariin rullattu, öljyjen ja suodattimien vaihdolla menty. Lisä ja maastovaloja on päivitetty parempiin, siinäpä kaikki, huoltohommat ja "rakentelut" haha..
Männä viikolla rasvailin kardaaneja ja etupään niveliä ja samalla mittasin paljonko renkaissa on vielä pintaa jäljellä, 6-8mm oli aikalailla keskiarvo. Ravistusta tms ei ole vielä ollenkaan havaittavissa, rengas melu on lisääntynyt. Uudessa kumissa näytti olevan 12mm. Noin 40tkm on nuilla kumeilla nyt rullattu 80% pikitietä ja n.10tkm kärry perässä. Aikasempaa kokemusta ei ole tällasten fillareiden näin pitkäaikaisesta käytöstä, mutta tällä kokemuksella ainakin tähän asti hintansa väärtti. Paras pito on jo tosin häipynyt. 35" at renkaita kokeilin keväällä alle ja sellasethan siihen täytyy seuraavaksi laittaa, mutta kääntöä joutuu rajoittamaan, edessä ottaa apusimpukkaan sisäsyrjä kiinni, 10" -44et vanteella. Pyörän aukkoja taidan silpoa samalla tuuman isommaksi niin ei tulisi sitten 35" mt renkaiden kanssa ongelmaa, koska pitäähän sellasetkin hommata. Mikä se olisi hyvä at rengas kokoluokassa 35/12.5-r15? 80% pikitietä ja ei haittaa että niillä vähän pääsisi vitelikössäkin ilman että kuvio on heti tukossa? nuita dynaproita ei saa 35" kokoisina at modelina. Snorkkelia olen suunnitellut mielessäni ja pitkään, 3" happosesta/rosterista arvelin tigillä sellasen tehdä. Mitenkä nuo käytännössä pelittää. Esim. vesisateessa/lumi/loska myräkässä? Tartteeko se ennen ilman suodatin boksia jonkun veden erotus poiston tms? Onko kokemuksia? Ilman ottoaukon aattelin muotoilla melkein alaspäin ja toisin kuin nuissa kaupasta saatavissa se ilman otto tulisi ikäänkuin poikittain katon ja kattotelineen väliin, niin että edestäpäin kun katsoo ei auton äärilinjojen ulkopuolella ole mitään ylimääräisiä ulokkeita ja ilman otto aukko melkein alaspäin ja jotenkin asiallisesti muotoilla 3" putkesta levittämällä se imusuppilo. Käytännön kokemusta? Uudet puskuritkin pitäisi alkaa tekemään, varsinkin takapuskuri alkaa hapantua käsiin. Tekiskö vakion tyyliset vaiko putkiversiot? Eteen tietty samalla vinssi. Laturikin tarttee sitten samalla päivittää, tarvike 70a on toki pelannu, mutta sitten taitaa ryki loppua kesken. Onko jollakin tuohon jo valmiina jotakin reseptiä, alipainepumppuhan on tässä koneessa erikseen ja isommalle laturille on fyysisestikin hyvin tilaa. Niin ja tietty ne astinlaudat pitäisi ympätä kanssa niin saisi kyljet maalata, nyt etupyörät heittää roiskeläpistä huolimatta helvetin hyvin hiekat kylkeen. Onkos joku inssannut jonkun muun auton kaarilevikkeitä tällaseen, siis isompi aukkoisia? Kattotellingistä joku kyseli, kiskot ja kiinnikkeet on thulen tekeleet, tähän autoon tarkoitettu ja kattoteline on omasta päästä ideoitu. Eli isompaan laturiin valmista tipsiä kellään? Mites tuo snorkkeli homma? Ja mitkä 35" at kumit? |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Mitäs tälle kuuluu?
__________________
- En pidä teistä. |
![]() |
Luokat |
4runner, toyota, toyota 4runner |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 5 (0 jäsentä and 5 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty VW farkku Passat 2.0TDI -06 | Jusap | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 18.03.2018 19:02 |
skodan/VW 2,0tdi vs 1,9tdi | lacrits68 | Chit-Chat | 63 | 07.02.2016 19:31 |
Myyty Golf Plus 2.0TDI DSG -06 | Limite | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 20.06.2013 00:24 |
Ostettu Käyttis autoa toyota Hj,Bj tai nissan patrol, YM | Anfi | O/M/V Ajoneuvot | 5 | 09.12.2010 17:16 |