|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#26
|
||||
|
||||
Joo onhan niissä pakoissa alimmaisena jäykkä lati mikä ilmeisesti estää kiertymistä. Taka-akselin liikevara 15 cm eli vetokoukku nousee vielä enemmän. Jos on säädettävä pukki niin renkaanvaihto käy ilman tunkkia.
|
#27
|
|||
|
|||
No nyt pitäs saada lista että mitä nuo osat on, hinta ja mistä mä tilaan ne
|
#28
|
||||
|
||||
No ei se tommonen paljoo pitele. Paa ny ees pannat kiinni.
|
#29
|
||||
|
||||
Nuo on projektikuvia eli ei kannata kiinnittämättömiin asioihin takertua. Vääntötilanteessa voiman ottaa alaspäin vain yksi lehti. Pantakiinnikkeen alle tulee latikka joka menee jousen pään yli eli vääntää kolmea lehteä samaan aikaan.
|
#30
|
||||
|
||||
Connect DF 200 8x2. Eli halkaisija 200mm. Sisun trippeliakseliin tarkoitettu. Raskassarja myy ja Porissa Autosale Oy. Hinta satkun paikkeilla kpl. Kaikki muu on omaa tuotantoa ja hiukan tarvii mittailla miten ne sopii. Esim. edessä ottaa helposti ohjausvarteen ja iskariin kiinni
Viimeksi muokannut NRN90 : 08.03.2020 07:37 |
#31
|
||||
|
||||
Auto katsastettu. Katsastajan ainoa kommentti ilmapusseita oli että kai ne pysyy siellä ettei putoa maantielle Jouset pehmeät ajaa noin 2 bar paineilla. Autossa on kovuussäädettävät iskarit eli saa jäykistettyä esim. traileria vetäessä. Jousien komentokeskus kardaanitunnelin päällä. Invertteriä ja kompuraa voi tietysti käyttää muutenkin esim. renkaantäyttöön
|
#32
|
||||
|
||||
6 bar paineessa alkaa ilmajousi jo jäykistyä liikaa. Nollan ja kuuden barin välillä ratin asento kiertyy lähes 90 astetta! Ajossa 1-4 bar toimii hyvin. Kuvissa 0 ja 5 bar.
|
#33
|
||||
|
||||
Vinssin asennusta. Autoon tulee hydrauliikka myös lumiauralle ja taakse meno ja paluu nosturiperävaunulle. Siitä projektista myöhemmin. Ulosottoon tulee hammaspyöräpumppu. Tietääkö joku voimanoton virallista tehonkestoa?
|
#34
|
||||
|
||||
Työvälinerunko kestää isommankin laitteen. Tuppiin sopii 90x90 mm profiili.
|
#35
|
||||
|
||||
Muistelisin olleen jonku 40-45hv?
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" |
#36
|
||||
|
||||
Tuon verran Kilowatteja? Muistaakseni 3000 rpm
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#37
|
|||
|
|||
Ei oo tehoista tietoa, mut joskus aikoinaan maatalousnäyttelyssä pyörittivät HJ61 kenttäsirkkeliä sahaus näytöksessä.
|
#38
|
||||
|
||||
Hydraulipumpun kardaani tehty kahdesta osasta. Ulosoton pää alkuperäinen ja pumpun pää -89 mallisen Isuzu lava-auton etukardaani. Murtosokkana 8 millinen pultti.
|
#39
|
||||
|
||||
Pumpulta menee letku mekaaniselle venttiilille. Sen läpi sähköventtiilille. Eli vinssiä ajetaan vain sähköllä langallisella kaukosäätimellä.
|
#40
|
||||
|
||||
Kakkosvaihteella tyhjäkäynnillä nosturissa hyvä nopeus.
|
#41
|
||||
|
||||
Vara-ajoneuvo mahtuu mukaan.
|
#42
|
||||
|
||||
Nyt on lumiaura hankittu. Nivelaura on eurokiinnikkeellä eli tulee sopimaan muuhunkin ajoneuvoon kuin Landcruiseriin. Nosto mekaanisella venttiilillä. Auran ohjaus vinssiltä pikaliittimillä. Siis sähköohjaus kolmella tai neljällä nappulalla.
|
#43
|
||||
|
||||
Väliseinän asennusta.
|
#44
|
||||
|
||||
Sisävinssin nykyisestä käyttötarkoituksesta tulee kuvia myöhemmin.
|
#45
|
||||
|
||||
Paljon sulla on kantavuutta jäljellä näillä varusteilla?
|
#46
|
||||
|
||||
Eipä noita paljon vaakalla oo näkyny. Kantavuus 600 kg alunperin. Ylöskäännettävö taso tuo kätevyyttä "sisä"kuljetuksiin
|
#47
|
||||
|
||||
Ollut tuota woblausongelmaa. Ohjausiskari siirretty raidetankoon koska vetotangossa ei siitä ole mitään hyötyä. Tuo vetotanko täytyy olla VAAKASUORASSA, muuten aina kun ajaa kuoppaan niin pyörät kääntyy ja woblaus alkaa.
|
#48
|
||||
|
||||
|
#49
|
||||
|
||||
Auttoiko tuo ohjausiskarin siirto raidetankoon? Sitä itsekkin joskus harkinnut kun ollut woblausherkkyyttä. Tai lisäiskaria raidetankoon vetotangon lisäksi. Päättelin itse että se voisi auttaa koska yleensä hydroassistin asennus on poistanut woblaukset pahimmistakin tapauksista ja niissä sylinteri on yleensä asennettu raidetankoon.
|
#50
|
||||
|
||||
Paljon muutoksia tehty. Uudet riiput, uudet tapit ja kovat puslat. woblauksessa tulee myös pystysuuntainen liike eli uudet kaasuiskarit myös. Ohjausgeometriasta johtuen oikean puolen pomppu liikuttaa ohjausta paljon enemmän kuin vasen. Iso rengas joka tuo pyörää kauemmaksi olka-akselilinjasta aiheuttaa sen että käännettäessä rengas liikkuu enemmän eteen-takse suunnassa. Ei ainakaan auta tuohon ongelmaan. Myös lisääntynyt pyörän paino vaikuttaa vatkausmomenttiin.
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Land Cruiser HDJ100 kaikilla varusteilla | Hessu888 | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 14.01.2017 22:46 |
Myydään / Vaihdetaan VW Golf IV TDI -00 244tkm hyvillä varusteilla | WatcheR | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 20.01.2013 12:15 |
Myyty Wäyrys merssu hyvillä varusteilla ja kohtuu km | murkula_ | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 15.12.2011 18:46 |
lj ei käy kaikilla- toimii | Jande | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 20.08.2007 20:49 |
pajero ei vedä kaikilla??? | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 19.11.2006 19:43 |