Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 20.03.2020, 16:11
wikke:n Avatar
wikke wikke ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.04.07
Sijainti: Kupolin alla.
Viestit: 4.048
Perusasetus

Sivusta seuranneena perus pessimistinä, tulee mieleen että kannattaisikohan sopivassa raossa käydä kuitenkin kaikki uudestaan läpi ettei vaikkapa vain nirhauma/hapettuma piuhassa/liittimessä uusia ennen kuin taasen vituttaa urakalla? Toisinaan aikansa rupatessa esitetyn kaltaiset taasen hetken toimii kun kaikkea vähän ravisteltu, oireillakseen sitten kohta uudestaan.

__________________
On epäoptimaalista yrittää elää optimaalisesti epäoptimaalisessa maailmassa.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 20.03.2020, 18:31
AnttiJuhani AnttiJuhani ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.08.16
Sijainti: Sirkka
Viestit: 71
Perusasetus

Olet ihan oikeassa ja kyllä tuo pitoauto on eli siitä fiksataan kunnolla kaikki mikä vikaantuu.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 21.03.2020, 00:08
Kaitsu67:n Avatar
Kaitsu67 Kaitsu67 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 08.07.04
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 5.398
Blog Entries: 5
Perusasetus

Varsinkin se alkupäässä ketjua mainitsemani maapiste E3, ottaa siitä kaikki siihen tulevat irti ja putsaa hyvin ne liittimet sekä korista sen itse maapisteen ja akunnaparasvan kanssa sitten kasaan - jollei jo tehty.
__________________
----------------------------------------
If it works, tear it apart and find out why!
https://roverfriends.fi/palsta/


3 Amigos-never travel alone
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 21.03.2020, 09:26
AnttiJuhani AnttiJuhani ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.08.16
Sijainti: Sirkka
Viestit: 71
Perusasetus

Kaikki liittimet mitkä on sattunut silmiin on kontaktisprayllä suhuuteltu ja tarkistettu pintapuolisesti johdot niiltä. Ei ole yhtään haperoa johtoa tai hapettunutta kosketuspintaa löytynyt, oikeastaan auton sisällä kaikki on kuin tehtaan jäljiltä mutta konehuoneessa toki hieman likaista, mutta ehjää. Ajattelin vetää uuden virtapiuhan pumpulle jos saan sitä seurattua koko matkan. Kaitsulla ilmeisesti on jotain kaaviota ollut niin onko sulla heittää kuvaa että miten tuo johto kulkee ja vaihtuuko värit missään?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 21.03.2020, 16:30
Kaitsu67:n Avatar
Kaitsu67 Kaitsu67 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 08.07.04
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 5.398
Blog Entries: 5
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja AnttiJuhani Näytä viesti
Kaikki liittimet mitkä on sattunut silmiin on kontaktisprayllä suhuuteltu ja tarkistettu pintapuolisesti johdot niiltä. Ei ole yhtään haperoa johtoa tai hapettunutta kosketuspintaa löytynyt, oikeastaan auton sisällä kaikki on kuin tehtaan jäljiltä mutta konehuoneessa toki hieman likaista, mutta ehjää. Ajattelin vetää uuden virtapiuhan pumpulle jos saan sitä seurattua koko matkan. Kaitsulla ilmeisesti on jotain kaaviota ollut niin onko sulla heittää kuvaa että miten tuo johto kulkee ja vaihtuuko värit missään?
Mulla on Lantikoissa ja Rankuissa ollu monesti se korin pinta heikossa hapessa liittimien alla niissä missä ovat pultilla ja mutterilla kiinni, siksi mainitsin.

Pelkät sähkökaaviokuvat oli Haynesin opuksessa värikoodeineen, mutta sen tarkempaa reitityskuvaa mulla ei ole. Kaaviossa on värikoodi valkoinen/purppura releeltä 144 (nasta 157) sulakkeelle F19 (10A) ja sieltä pumpulle, eli väri ei vaihdu.

Klikkaa kuvaa suuremmaksi.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	IMG_20200321_161443.jpg‎
Views:	287
Size:	229,1 Kt
ID:	94904  
__________________
----------------------------------------
If it works, tear it apart and find out why!
https://roverfriends.fi/palsta/


3 Amigos-never travel alone
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 21.03.2020, 22:38
AnttiJuhani AnttiJuhani ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.08.16
Sijainti: Sirkka
Viestit: 71
Perusasetus

Toi tieto riittää niin tiedän seurata oikeaa, kiitos. Mulla oli yllättävän hyvässä kunnossa kyllä kaikki ja takakyljen maapiste oli nätti. Käytin sitä irti kyllä ja katsoin kunnolla mutta ei sille ihmeitä voinut tehdä mitä nyt liittimeen sprayta. Ainoa että tankin päällä toki paskaa ja ruostettakin löytyy. Silti liitin ja johdot oli yllättävän hyvin säilyneet. Koskemattomia tähän asti varmasti olleet. Konehuoneessa asiat sitten hieman erilailla, mutta tähän projektiin liittyen kaikki tuntui olevan kunnossa johtojen osalta sielläkin. Täytyy varmuuden vuoksi tehdä piuha silti uusiksi.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 22.03.2020, 07:26
AnttiJuhani AnttiJuhani ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.08.16
Sijainti: Sirkka
Viestit: 71
Perusasetus

No niin ensimmäinen työpäivä vapaiden jälkeen tänään ja aamulla sai varastaa avovaimolta auton. Sama vika tuli takaisin kahden päivän ajeluiden jälkeen noin vain ja liekö syynä pakkanen. Pumppu taas hiljaa. Rele tulee huomenna joten ensimmäisenä se vaihtoon.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Subaru E12 käynnistysongelma? terppi Tekniikka & Jutustelu 5 30.01.2016 19:41
Hj60:n käynnistysongelma Timoboy Tekniikka & Jutustelu 10 02.06.2015 16:05
rellun käynnistysongelma ärjy Tekniikka & Jutustelu 16 01.08.2013 20:44
King capin käynnistysongelma jakenbj Tekniikka & Jutustelu 4 14.01.2011 00:06
BJ:n käynnistysongelma ei oo enää P.S-77 Tekniikka & Jutustelu 8 03.10.2006 06:27


Sivu luotu: 04:01 (GMT +2).