Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #39  
Vanha 23.02.2020, 00:24
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Kuumassa Sitruunahapossa Kuparia, mustaa Rautaa ja Rosteria??


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja poiu Näytä viesti
Tollasen askaroin tänään. Lohkolämppärillä lämpöä ja paineilmaa kupariputkea pitkin alas tehostamaan toimintaa. Huomenna testataan...
Kanntaisiko maalata huolella kaikki mustaRauta piiloon? (onhan lokilämppärin vastus yms. rosteria?)

Siis Minusta tuossa alkaa olla Elektrolyysi jo aika isossa osassa:

Tuo (musta) Rauta alkaa olla ihmeissään, sillä sähkökemiallinen jännitesarja antaa aika ison jännitteen, millä tuo musta rauta uhrautuu....

Ja jos hitsauksen aikana kaikki maalit, rasvat yms. palanut pois, niin voi syöpyä puhki kohtuu nopeasti; se, että kestääkö 6 tuntia vai 6 vuotta taikka jotain muuta, en osaa sanoa.


Ja tuo kupariputki varmaan kannattaisi suojata esim. kutistesukalla tms, taikka laittaa vaikka muoviletkuun...?


Ideana tuo nesteen kierrätys paineilmalla on toimiva;
Viimmeksi kierrätin tuolla paineilmalla pesunestettä 1,9 pumppusuihku dieselin imusarjassa, johon joskus nuoruudessa oli härmistynyt/kondensoitunut oman osansa EGR- järjestelmän
Ympäristöpäästöjä... (Ympäristö pelastuu egr- ansiosta, toki lisääntynyt hiilidioksidipäästö tuhoaa...)

Minä vedin kompuralta paineen säätimen kautta kirkkaan muoviletkun kautta paineilmaa imusarjan jokaisen sylinterin imuputken kautta 8/5?mm kirkkaan muoviletkun mutkan( noin 5 cm. imusarjassa, mutka tehty nippusiteellä) jossa jokaisen sylinterin kohdalla pieniä reikiä (piikillä tehtyjä) ja loppupää tukittu.
Ja sitten kun noin 4-8 kerralla reikien isontamisen jälkeen kuplat tuli suurin piirtein tasaisesti, niin imusarjan karstat lähti pois, taikka pehmeni huomattavasti, siis kaikissa sylinterien imuputkissa sama tilanne.

Paine oli niin pieni, että 2,2kw? kompressori kävi vajaa 10% ajasta

Pesu tapahtui n. 10c lämpötilassa, ja pesuaine oli jotain huoltoaseman pesuainetta, toki Paljon vahvempana seoksena mitä yleensä käyttävät...
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit


Sivu luotu: 07:05 (GMT +2).