![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Muistelin, että eikös Toyotan alkuperäiset radiot 80-90luvulla olisi Panasonicin valmistamia? Katsoin äsken varsin yhdestä noin vm1987 Toyota 400M radiosta tekstin. Siinä lukee manufactured by Matsushita communication industrial. Eli Panasonicin valmistama. Katsoin vielä kahdesta muusta Toyotan mankasta/cd soittimesta, sama valmistaja näkyy olevan. Yhdessä Cruiserissa minulla taas sitten on Fujitsu ten mankka jossa selvästi on Toyotan tarra kasettiluukkuun huolellisesti liimattuna alkuperäisen Fujitsun merkin päälle.(en jaksanut irrottaa tarkemmin tutkiakseni) Liekkö sitten ainakin kahta valmistajaa käyttäneet Toyotan alkuperäisinä radioina? Aikanaan Toyotan Auto-mies lehdessä ainakin mainostivat usein rinta rinnan Fujitsu ten radioita ja sitten vieressä Toyotan radioita. Eri näköisiä ainakin olivat päältä katsottuna.
Viimeksi muokannut PH75 : 16.02.2020 18:41 |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Taas jotain tapahtunu.
Ensin vinssin kardaani. Sellanen tuli purettua. Hain uudet laakerit ja huopastefojen tilalle kumiset. Kuten arvata saattaa ajatus kumisista stefoista alko iljettämään. Joten etsimään työpöydän ympäriltä niitä vanhoja pölysuojia. Nehän oli miellyttävän näköset. ![]() Jouduin purkamaan toisenkin kardaanin, että sain ehjät lukkorenkaat laakereille. Nehän ei tietenkään voi standardikokoa olla. Ja valmistus lopetettu. Hiukan joutu toista pölysuojaa hitsaamaan. Ei kahella kardaanilla saanu yhtä ehjää sarjaa. ![]() Eihän niistä ny hirveen siistit tullu. Pienemmät oli säilyny paremmin ja sai murjomatta irti. ![]() ![]() Joten jotai piti keksiä. ![]() ![]() Sitten tuli ongelmaks huopa. Tokmannilta löyty joku kiillotussarja, josta oli laatikko levinny. Kysyin myyjältä saako sen halvemmalla, no sai sen puoleen hintaan. Nappasin siitä huopalaikan ja sanoin myyjälle, että heitä vaikka loput roskiin. Siitä sitten leikkelemään rinkuloita. ![]() ![]() Käytin laakeripesätkin sinkissä, jotta saa sisällekin jotain korroosiosuojaa. ![]() Sitten palikoihin maalia. ![]() Ja nippuun sekä paikalleen. ![]() ![]() ![]() ![]() Laitoin rattiakselin suojanki seuraavaa vaihetta varten, eli rattiakselia odottelemaan. ![]() Sitten oon saanu hehkun kilkkeet paikalleen. Imusarjan vastukset piti uusia, ei ois vanhoista saanu siistejä. ![]() ![]() Lukkojen vivusto. ![]() Kytkin- ja jarrutehostimien/pääsylinterien purkua ja ehostusta. ![]() ![]() ![]() Keulan peltejäkin paikalleen sekä jotain pyttyä myös. ![]() ![]() ![]() Tuli tuossa hankittua projektivanteetkin. Joskus tollaset näin ja tykästyin. Totesin vaan, että liian uudet. Mutta eipä ne ollukkaan. Löysin vanhasta TM:stä juttua noista, niin pakko oli sitten hankkia. Mutta näistä lisää myöhemmin. ![]() Tarrojen piirtelyäkin tuli aloteltua. ![]() ![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä on kunnon entisöintipornoa. Onko seuraava projekti jo hankittu pihaan vai maltatko jättää entisöinnit sikseen ton jälkeen?
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Seuraavaa oon vähä pyöritelly mielessä sillon tällön. Pihassa ei oo mitään, jos en sitte entisöi traktoria tai Isuzun pickuppia. Isuzu ois hyvä aihio, mutta turhan tyköistuva ohjaamo. Se ainakin on varmaa, että toista HJ:ta en tee, tuskin mitään maasturia. Julkisesti en viitti huudella mitään, mitä on mielessä käyny. Leimataan pian järjenköyhäks.
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Nyt kuuluu jo pörinää. Ilmauksen jälkeen sai kiusattua käyntiin.
https://youtu.be/20-gUcWgl54 Ilmavaivaa ja vuotoa havaittavissa. ![]() ![]() Luukun alle oli jääny pätkä vanhaa tiivistettä ja suodattimen jalka oli vanhalla tiivisteellä kasassa. Ne korjasin ja uusin tiivisteen. Seuraavana päivänä sitte uutta testiä. Nyt käy jo nätimmin ja öljyt pysyy sisässä. https://youtu.be/xGUoHPwYT4k Laitoin sitte vielä uuet männät sylkkyihin, ku sain orkkiksen kytkimeenki. Vielä odottelee parin kumiosan ehostusta ja klemmareitten passivointia. ![]() Hyvän motivaatiopuuskan sai, ku pääs ottamaan savut koneesta. Sinäänsä mitään jännää ei siinä ollu. Moottorin tiesin toimivaks. Ainoa epävarmuus oli pumpun ajotus. Hammasrattaista oli merkit liuennu, joten toivoin, ettei tuurilla oo pumppu liikkunu käpälöidessä. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Voisi sanoa, että yks hankalin ja eniten päänvaivaa aiheuttanu asia on nyt hoidettu. Eli kattoverhoilu. Auton omassa oli reikiä. Yhden korin hain Torniosta ehjän kattoverhoilun takia, sen rikoin itte koria siirrellessä. Yhden sain kaverilta, siinä oli reikiä. Yhden ehjänä myydyn hain Jämsästä, siinä oli reikiä. Yhden melkeen ehjän hain Laihialta. Yhden ehjänä myydyn hain Lahdesta, siinä oli reikä. Tähän lisäksi vielä 3 verhoilua muista koreista ja muuten vaan nurkkiin kulkeutuneita. Yhden ompelutin verhoilijalla, kolmesta yhdistelemällä yks ehjä. Se meni pilalle. Jokainen uudestaan ommeltu sauma lyhenti muutaman millin, joten siitä tuli liian lyhyt. Olin tilaamassa uustuotanto verhoilua Amerikoista, mutta myyjän mukaan osanumeroissa on niin suuri ero USA vs. Eurooppa, ettei halunnu myydä (viimenen numero heitti kahella). Meinasin jo teettää uuden, mutta oikean näköstä materiaalia ei löytyny. Mutta...
Tätä Lahdesta haettua meinasin käyttää. Se oli mukavasti katossa kiinnikin, eli helppo pestä ja fiksailla. ![]() Sen fiksailu kuitenkin epäonnistui, mutta oli hyvää harjoitusta. Siitä sain hyödynnettyä katon kuitenkin askartelutelineeksi, kun otin työn alle Laihialta haetun, jossa pahimmat viat oli nämä. ![]() Toisesta verhoilusta lappu taakse ja Bostikkia väliin. ![]() Virittelin verhoilun irtokattoon. ![]() Hammastikulla maalia korjattuihin kohtiin. ![]() Ja maalattuna. ![]() Hyvin peitty pinttymät ja värjäytymät. ![]() ![]() Motonetistä jotain 2cm paksua äänieristelevyä ja Bilteman huopaa. ![]() Sen jälkeen veroilu paikalleen. Kaaret ei sopinu paikalleen. Vaimennuslevy oli liian paksua. Mattopuukolla kaarien kohdalta leikellä levy pois ja verhoilu takasin paikalleen. Nyt kaaret mahtu, mutta vaimennuslevy pömpötti verhoilua. Kaikki levyt sitten repiä irti ja Motonetistä hakemaan samaa levyä 1cm paksuna. Uudet levyt kattoon niin, että 5cm molemmin puolin kaaria ei oo levyä. Sitten verhoilu uudestaan paikalleen. ![]() Ja seuraavana päivänä liimailemaan. ![]() Ja paikallaan. ![]() Onnistu näin ensikertalaiselta yllättävän hyvin. Pelkääjän A-Pilarista tuli ihmeellisen näkönen. Joko materiaali otti itteensä jarrukliineristä tai maalista. A- ja B-pilarien lirvut oli ihan rullalla ja siitä jäi a-pilariin ihme rantua verhoiluun. Mutta saattaa parantua, ku saa tiivisteet paikalleen, tai sitte jää muistoks. Mutta katto muuten onnistu niin hyvin, ettei sekään lannista. Niin ja pesin aavikon pölyt ajovalopaketeista ja vaihdoin sealed beam umpioiden tilalle Koiton oikeanlaiset umpiot. ![]() ![]() Ja tuulenkaatokonepellin tilalle sain hakea maalarilta konepellin ja verhoilijalta penkit. Niistä lisää myöhemmin. Viimeksi muokannut Samppahj : 09.04.2020 18:08 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Takapihan löytö????? | H_Nietu | Chit-Chat | 15 | 24.11.2011 18:43 |
Vuokrata halutaan Talli,tallipaikka,katos, navetan takunen | Rekisteröimätön | O/M/V Muut | 0 | 28.11.2010 22:30 |
hj 60 -86 johto, mittaritaulun takaa, kiire! | -roadwarrior- | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 25.02.2008 16:47 |
"Löytö tavaraa" | Tojo4wd | Chit-Chat | 4 | 18.09.2007 08:06 |
M: Hj-60 -82 3 hlö ex-jollapaku + Hj-60 kori | MakeO | O/M/V Muut | 16 | 02.07.2006 01:40 |