Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #11  
Vanha 04.02.2020, 18:08
JiiPee JiiPee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Janakkala
Viestit: 6.390
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Itse olen monesti pohtinut noita arvoja; siis paljonko sisältä otettava (usein katon rajasta) otettava ilma jäähtyy lämmönvaihtimessa?
Ja paljonko ulkoilma lämpenee lämmönvaihtimessa?

Teillä näkyy olevan ulkoilman lämpötila 0c ja +4c astetta, joten kennon jäätymiseltä suojaava sähkövastus ei pitäisi olla päällä.
Onko teillä käsitystä, paljonko ilmanvaihtokone kondensoi kosteuutta? siis siitä poistoputkesta valuvan veden määrää? oletetaan nollaksi, koska jostain jäänyt käsitys että ilmanvaihto huomattavan tehokas, ollakseen jatkuvasti päällä?



JiiPee:

Ymmärsinkö oikein, että sinun tallissa nuo arvot olivat:
- ulkoa tuleva ilma lämpeni 12 astetta, ja poistoilma jäähtyi 6 astetta?
Juu, kyllä päättelit lämpötilalukemista erot oikein. Kanavia mittaavat anturit on koneen ympäristössä ja ulkoilmaa mitataan lähinnä pohjoista kohti olevalta seinältä. PT-100 sauva-anturit on kytketty 4-20 mA virtasilmukkalähettimiin. Silmukkavirta muutetaan jännitetiedoksi logiikan vieressä vastuksessa ja logiikka mittaa jännitettä A/D-muuntimella. Varmistin anturi/lähetin-parien kalibroinnin 0 °C ja 100 °C lämpötiloissa; ei ollut säätötarvetta offset- ja gain-arvoissa.

Tila on n. 5 metriä korkea. Noin 4x4 metriä kooltaan oleva 2-lehtinen pääovi vuotaa kyllä ilmaa jonkin verran, kun ei ole vielä mitään tiivisteitä siinä ja on hieman hitsaamisen aiheuttamaa käyrää pitkissä sivuissa. Varmasti se vaikuttaa oman osansa ilmanvaihtoon.

IV-koneessa ei ole jäätymisen estävää lämmitystä ollut koskaan. Tuloilman jälkilämmitykseen siinä on sähkövastus, mutta sitä ei ole enää tallikäytössä kytketty. Vakiona ollut jäteilman alalämpöä vahtiva termostaatti on käytössä, eli katkaisee tulopuhaltimen, jos jäteilman lämpötila menee alle asetetun rajan. Kondenssia ei ole muodostunut koneeseen.
__________________
Jukka
Vastaa lainaten
 

Luokat
autonostin, autotalli, autotalliprojekti, lattialämmitys, maalämpö, nosturi, pitkästä rakentaminen, rakennusohje, rakentaminen, siltanosturi, talliprojekti, vilp


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hj-61 käynnissä pysymis ongelma! datsun 3.3d Tekniikka & Jutustelu 20 10.07.2014 21:36
OHI: 11.10. Hakumoottorin uudelleenindeksointi käynnissä Lars Uutiset 0 11.10.2012 04:53
Jeep 2.1 TD ei pysy käynnissä Mikedeus21 Tekniikka & Jutustelu 4 02.10.2009 16:33
salainen operaatio käynnissä poliisilla ja puolustus voimilla suomen ilmatilassa toyota4x4 Chit-Chat 5 14.06.2009 09:47
Range 3.5 efi, lievä notkahdus käynnissä Paavo Tekniikka & Jutustelu 15 24.05.2006 16:22


Sivu luotu: 13:31 (GMT +2).