![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Mitkä säännöt vanhenee??
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Taas tapahtuu tallissa, uusia asiota. Ainakin itselle, kohde ei ihan niin uusi olekaan...
![]() Tuommoinen tuli tänään, -63 käyttöönotettu Serieksen pätkä. Alkujaan diesel, bensaksi muutettu -90, viimeksi katsastettu -94. Kone pyörii, vielä ei mätää ole löytynyt, rullaa kevyesti jne... ![]() Siinähän sulaa tovin. Putsailun jälkeen pitänee punoa katolta tuo "vintage -kattoteline", mikälie kyläsepän (tai Vaasan lentokentän sepän) tekele. Jarruihin voisi kurkistaa, ainakin yksi pinnapultti poikki niin jo senkin takia pitää avata että pääsee käsiksi, ovet-luukut irrottaa ja ehkä etulokasuojatkin niin pääsee koneen kimppuun vähän helpommin. Katon poistamista on tullut jo ääneen pohdittua, sekään ei taida kovin isosti näissä kiinni olla... Takapään asento on hieman kenossa, mutta se selittynee muita renkaita pienemmällä toisella takarenkaalla. Samankokoisen kun punoo sinnekin, niin sitten näkee vähän jotain jousien kunnosta. Opettelua sekin, eka lehtijousilla varustettu väkkärä omistuksessa... Toinen vaihteistokin tuli mukana, samaten viisiovisen samanikäisen ovet, ja ainakin taka-akseli jäi vielä noutopaikkaan. Kaivetaan esille kevväämmällä, oli "jokunen" Volvon taka-akseli sekä jäätä haitoilla. Muisteli että saattaa olla etunenkin, selviää sekin sitten aikanaan. Kontissa olikin sitten monenlaista kampetta, ja etujalkatilassa, kahdenkokoisia jarrurumpuja, jarrukenkiä ja irrallisia hihnoja niihin ajamattomina, ohjaussimpukkaa yms pikkuosaa... ![]() Tämmöistä pikkuhumppaa on tullut Rättärien vaihteistoihin talven aikana tehtyä, huomenna tulee taas yksi päivähoitoon. Pääasiassa selviää vaihtamalla laakerit, ja molemmat stefat, sekä säätämällä hammaskosketukset takaisin oikeaksi. Muuttuu mokomat vähän kun laakerit kuluu. Ja kun uusimmatkin on 30 vuotiaita, valtaosa 40-50 vuoden väliin, niin on tuota luonnollista kulumaa nyt lisääntyneen ajamattomuuden aiheuttamien vaurioiden lisäksi alkanut enenevästi esiintymään... Jostain syystä kiikuttavat näitä miulle, kun tuli aikanaan laji opeteltua. Vissiin onnistuneetkin, kun yhtään ei vielä ole tullut uusintakäynnille, eikä negatiivista palautettakaan ole ilmennyt. Alkaa olla sen parikymmentä vuotta aikaa, kun ekat toisille tein, jokunen on vuosien mittaan käynyt näpeissä... |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Melko varmaan menee kyllä uusimiseksi, sylinterit (tai vähintään korjaussarjat jossei ihan ruostessa/huonot) ja kengät. Jos hihnat öljyssä, niin sitten menee uusiksi myös akselistefat. Kääntökuulien stefat melko varmasti myös, jos kuulat ruosteessa niin nekin sitten ja kun avaa niin ehkä sitten laakerit ja olkatapit
![]() ![]() Positiivinen asia on, että osat eivät ole hinnankiroissa sumujensaarilla, vaan jopa halpoja ja niitä on saatavilla.
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! https://roverfriends.fi/palsta/ ![]() 3 Amigos-never travel alone |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ihan hitusen syyhyttää tutkia tuota, ja käydä läpi mitä kaikkea tarvitsee hankkia. Ekaan tilaukseen yrittäis keksiä ns. pakolliset, että saa tuon liikkumaan ja pysähtymään omillaan. Lisää tilattavaa tulee kyllä sitä mukaa kun antaa mielikuvitukselleen myöten, se on kyllä tullut jo huomattua noiden kahden Rangen kanssa. Kaikkea osaa on löytynyt hyvin ja edullisesti, eikä laadussa ole ollut valittamista, ehkä siksi kun ihan sitä halvinta kuraa ei ole hankkinut vaan siitä toiseksihalvimmasta aloittaa selaamisen... |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Vanhoista muutossäännöistä loppui siirtymäaika (3v) viimevuoden lopulla. Näissä säännöissä sanottiin esim itse tehdyistä korvakoista, että tarvittaessa luotettava selvitys. Siis tukivarsien ja koneen korvat jne.
"Uusissa" säännöissä selvitys tarvitaan aina. Näin minulle on asia kerrottu ja näin olen sen ymmärtänyt. Eikä oikeen ole tarkkaa tietoa minkämoisia selvityksiä niistä nykyään sitten vaaditaan? Ei sillä, etteikö tuossa korvakot jne kestäisi myös tarkastelua. Koin vaan helpommaksi potkia hommaan vihdoin viimein vähän vauhtia. Joku varmaan korjaa, jos tuli kirjotettua ihan tuubaa.
__________________
Juho Haapakorpi Kaukas 4x4'n ski |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
parturissa tapahtuu | SAMROCK | Chit-Chat | 9 | 10.09.2007 18:10 |
kärkölässä tapahtuu.. | toyota4x4 | Chit-Chat | 15 | 15.04.2007 11:11 |
Kilvetön mopo tallissa? Oonko rikollinen? | kokkolanpoika | Chit-Chat | 14 | 12.12.2006 20:42 |
NHL:ssä tapahtuu.. | SamppaFIN | Jääkiekko | 3 | 05.05.2004 14:56 |
NHL:ssä tapahtuu | SamppaFIN | Jääkiekko | 4 | 12.05.2003 12:27 |