![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() moi! tuollainen olisi budgetin sopivana myynnissä... kemppi migger super 170A Kemppi on ilmeisen "laatu kampe" mutta olisin vielä tiedustellut miten tuolla valovirralla ja 170A pärjää? ( ihan ummikko kun hitsaushommissa olen) Täällä kun olen selaillut niin monet vannovat voimavirran nimii ja ettei valovirta kamppeella tee "mitään", lanka ei pala yms...! //Janne
__________________
discovery 1 -98 V8 projekti "Fenix" "".......British humour......!" |
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ei kai autopeltien hitsaamisessa paljon muuta tarvi kuin toimivan langansyötön. En itse ole huomannut miksi autopeltejä pitäs hitsata kauheen hyvin kun ne ei ole paineastioita, sukellusveneitä tai ydinvoimalaitoksen tärkeimpiä putkiliitoksia. Kököllä Einhell valivirtamigillä olen huonannut, ettei sauma parasta laatua. Jos haluaa tehdä jotain kriittisempiä teräsrakenteita, sitten kannattaa panostaa enempi. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Monesti nuo autojen ruostevauriot on kriittisissä/tukirakenteissa, se että niitä ei hitsata kunnolla on aikamoinen turvallisuusriski. Kovin paljoa ei itsellä tule asiakkaiden autoja hitsailtua mutta sen verran panostan laatuun et uskallan katsastusmiehelle näyttää kuvat ennen maalausta/massausta. Ja koneena Esab C340 + 0.8 tai 1.0 lanka kohteesta riippuen..
__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4 Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla -Dodge Ramcharger (offi-projekti) -Nissan Patrol SOA vm-88 -Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS" +liuta muita harraste ajoneuvoja WUOKSI OFFROAD |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Kriittisten rakenteiden hitsaamisen tarve vähentynyt kun olen panostanut korroosionestoon hiekkapuhalluksella, kunnolla ruostumista ehkäisevällä pintakäsittelyllä, painepesulla ja ruiskuttelemalla kotelonsuojaa vaikka Hiluxin lavan alle ja palkkien sisään. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Ja nämä korvaavat paskan sauman?
Huonojen hitsienkin on nähty reputtelevan leimalla. Hyvä niin.
__________________
On epäoptimaalista yrittää elää optimaalisesti epäoptimaalisessa maailmassa. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Voi olla niinkin jos ennaltaehkäiseviä keinoja ei ole riittävästi ollut, voi tarvittavan sauman määrä olla aika suurikin. Jos hankkii vaikka euroissa tonnin parin pakun, pitää remonttikonstit olla aika rivakoita. Sekin pitää huomioida jos menettelevä sauma on saatu aikaan samana päivänä tai ainakin viikon aikana, voi hifisaumaa joutua odottelemaan pidempää esimerkiksi jos hifisaumavehkeet puuttuu. Ruostetta ehkäisevissä pintakäsittelytoimissa juuri oikea ajoitus ja menetelmät ratkaisee. Auto jos ruostuu ja homehtuu muutaman vuoden pusikossa kun ei tekijöitä, niin sen taru päättyy helposti. Viimeksi muokannut tekniikkamies : 10.01.2020 13:42 |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Mulla on voimavirta wallius 302 blueweld, 0.8 langalla ja seoskaasu 18%. Menee sitten samalla 1-10mm lätkät ja vaikka en ole tosiaan mikään hitsari niin mielummin tuollaista vanhaa ruostemiinaa hitsaa omilla vehkeillä kuin että joutuisi erikseen pyytämään jotain korjaamaan. Äkkiä käytetty vehje maksaa itsensä takaisin kun metsävehkeet nyt kuitenkaan ei yleensä ole ihan tervepeltisiä pelejä.
Mä hitsaan omat peltikorjaukset kokonaan umpeen, päälle ja alle 2k epoxi niin on edes joku mahdollisuus pysyä kasassa. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tuohon lauseeseesi viittasin: "Ei kai autopeltien hitsaamisessa paljon muuta tarvi kuin toimivan langansyötön. En itse ole huomannut miksi autopeltejä pitäs hitsata kauheen hyvin"
__________________
On epäoptimaalista yrittää elää optimaalisesti epäoptimaalisessa maailmassa. |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
minkä takia hj:n kampiakselin taaempi stefa maksaa toyotalla 93€ ja muualla 3-6€ ? | VonLeka | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 28.09.2010 22:53 |
Mitä kannattaa maksaa hj:stä? | amis | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 03.07.2006 16:49 |
mitä bj 42 maksaa?????? | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 20.03.2006 21:22 | |
Mitä gaz maksaa | Ex_inkkari | Chit-Chat | 18 | 14.12.2005 11:29 |
Mitä Bensa maksaa | MäIte | URL | 0 | 27.02.2003 20:32 |