Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 07.01.2020, 12:34
lacrits68:n Avatar
lacrits68 lacrits68 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 27.01.04
Sijainti: Kuusamossa
Viestit: 973
Perusasetus

moi!

tuollainen olisi budgetin sopivana myynnissä...

kemppi migger super 170A

Kemppi on ilmeisen "laatu kampe" mutta olisin vielä tiedustellut miten tuolla valovirralla ja 170A pärjää? ( ihan ummikko kun hitsaushommissa olen) Täällä kun olen selaillut niin monet vannovat voimavirran nimii ja ettei valovirta kamppeella tee "mitään", lanka ei pala yms...!


//Janne

__________________
discovery 1 -98 V8 projekti "Fenix"

"".......British humour......!"
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 07.01.2020, 13:26
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.019
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lacrits68 Näytä viesti
moi!

tuollainen olisi budgetin sopivana myynnissä...

kemppi migger super 170A

Kemppi on ilmeisen "laatu kampe" mutta olisin vielä tiedustellut miten tuolla valovirralla ja 170A pärjää? ( ihan ummikko kun hitsaushommissa olen) Täällä kun olen selaillut niin monet vannovat voimavirran nimii ja ettei valovirta kamppeella tee "mitään", lanka ei pala yms...!


//Janne

Ei kai autopeltien hitsaamisessa paljon muuta tarvi kuin toimivan langansyötön. En itse ole huomannut miksi autopeltejä pitäs hitsata kauheen hyvin kun ne ei ole paineastioita, sukellusveneitä tai ydinvoimalaitoksen tärkeimpiä putkiliitoksia.

Kököllä Einhell valivirtamigillä olen huonannut, ettei sauma parasta laatua. Jos haluaa tehdä jotain kriittisempiä teräsrakenteita, sitten kannattaa panostaa enempi.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 09.01.2020, 07:29
-Captain-:n Avatar
-Captain- -Captain- ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 20.10.06
Sijainti: Imatra, Finland.
Viestit: 1.191
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tekniikkamies Näytä viesti
Ei kai autopeltien hitsaamisessa paljon muuta tarvi kuin toimivan langansyötön. En itse ole huomannut miksi autopeltejä pitäs hitsata kauheen hyvin kun ne ei ole paineastioita, sukellusveneitä tai ydinvoimalaitoksen tärkeimpiä putkiliitoksia.

Kököllä Einhell valivirtamigillä olen huonannut, ettei sauma parasta laatua. Jos haluaa tehdä jotain kriittisempiä teräsrakenteita, sitten kannattaa panostaa enempi.
Tuolla logiikalla ei kannata sitten hitsailla tieliikenteessä olevia autoja!
Monesti nuo autojen ruostevauriot on kriittisissä/tukirakenteissa, se että niitä ei hitsata kunnolla on aikamoinen turvallisuusriski.
Kovin paljoa ei itsellä tule asiakkaiden autoja hitsailtua mutta sen verran panostan laatuun et uskallan katsastusmiehelle näyttää kuvat ennen maalausta/massausta.

Ja koneena Esab C340 + 0.8 tai 1.0 lanka kohteesta riippuen..
__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4
Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO
SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla
-Dodge Ramcharger (offi-projekti)
-Nissan Patrol SOA vm-88
-Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS"
+liuta muita harraste ajoneuvoja

WUOKSI OFFROAD
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 09.01.2020, 15:06
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.019
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -Captain- Näytä viesti
Tuolla logiikalla ei kannata sitten hitsailla tieliikenteessä olevia autoja!
Monesti nuo autojen ruostevauriot on kriittisissä/tukirakenteissa, se että niitä ei hitsata kunnolla on aikamoinen turvallisuusriski.
Kovin paljoa ei itsellä tule asiakkaiden autoja hitsailtua mutta sen verran panostan laatuun et uskallan katsastusmiehelle näyttää kuvat ennen maalausta/massausta.

Ja koneena Esab C340 + 0.8 tai 1.0 lanka kohteesta riippuen..
Mä hitsailen pelkästään omia autoja ja saatan samalla korvata vaikka vaurioituneen pellin paksummalla ja sinkityllä.

Kriittisten rakenteiden hitsaamisen tarve vähentynyt kun olen panostanut korroosionestoon hiekkapuhalluksella, kunnolla ruostumista ehkäisevällä pintakäsittelyllä, painepesulla ja ruiskuttelemalla kotelonsuojaa vaikka Hiluxin lavan alle ja palkkien sisään.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 09.01.2020, 18:39
wikke:n Avatar
wikke wikke ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.04.07
Sijainti: Kupolin alla.
Viestit: 4.049
Perusasetus

Ja nämä korvaavat paskan sauman?

Huonojen hitsienkin on nähty reputtelevan leimalla. Hyvä niin.
__________________
On epäoptimaalista yrittää elää optimaalisesti epäoptimaalisessa maailmassa.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 10.01.2020, 13:38
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.019
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja wikke Näytä viesti
Ja nämä korvaavat paskan sauman?

Huonojen hitsienkin on nähty reputtelevan leimalla. Hyvä niin.
Ennaltaehkäisevät keinot vaikuttaa, ettei saumaa tarvi kovinkaan paljon tai usein.

Voi olla niinkin jos ennaltaehkäiseviä keinoja ei ole riittävästi ollut, voi tarvittavan sauman määrä olla aika suurikin. Jos hankkii vaikka euroissa tonnin parin pakun, pitää remonttikonstit olla aika rivakoita.

Sekin pitää huomioida jos menettelevä sauma on saatu aikaan samana päivänä tai ainakin viikon aikana, voi hifisaumaa joutua odottelemaan pidempää esimerkiksi jos hifisaumavehkeet puuttuu. Ruostetta ehkäisevissä pintakäsittelytoimissa juuri oikea ajoitus ja menetelmät ratkaisee. Auto jos ruostuu ja homehtuu muutaman vuoden pusikossa kun ei tekijöitä, niin sen taru päättyy helposti.

Viimeksi muokannut tekniikkamies : 10.01.2020 13:42
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 10.01.2020, 15:35
Northern Northern ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.11.19
Sijainti: Raisio
Viestit: 120
Perusasetus

Mulla on voimavirta wallius 302 blueweld, 0.8 langalla ja seoskaasu 18%. Menee sitten samalla 1-10mm lätkät ja vaikka en ole tosiaan mikään hitsari niin mielummin tuollaista vanhaa ruostemiinaa hitsaa omilla vehkeillä kuin että joutuisi erikseen pyytämään jotain korjaamaan. Äkkiä käytetty vehje maksaa itsensä takaisin kun metsävehkeet nyt kuitenkaan ei yleensä ole ihan tervepeltisiä pelejä.

Mä hitsaan omat peltikorjaukset kokonaan umpeen, päälle ja alle 2k epoxi niin on edes joku mahdollisuus pysyä kasassa.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 10.01.2020, 17:23
wikke:n Avatar
wikke wikke ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.04.07
Sijainti: Kupolin alla.
Viestit: 4.049
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tekniikkamies Näytä viesti
Ennaltaehkäisevät keinot vaikuttaa, ettei saumaa tarvi kovinkaan paljon tai usein.

Voi olla niinkin jos ennaltaehkäiseviä keinoja ei ole riittävästi ollut, voi tarvittavan sauman määrä olla aika suurikin. Jos hankkii vaikka euroissa tonnin parin pakun, pitää remonttikonstit olla aika rivakoita.

Sekin pitää huomioida jos menettelevä sauma on saatu aikaan samana päivänä tai ainakin viikon aikana, voi hifisaumaa joutua odottelemaan pidempää esimerkiksi jos hifisaumavehkeet puuttuu. Ruostetta ehkäisevissä pintakäsittelytoimissa juuri oikea ajoitus ja menetelmät ratkaisee. Auto jos ruostuu ja homehtuu muutaman vuoden pusikossa kun ei tekijöitä, niin sen taru päättyy helposti.

Tuohon lauseeseesi viittasin: "Ei kai autopeltien hitsaamisessa paljon muuta tarvi kuin toimivan langansyötön. En itse ole huomannut miksi autopeltejä pitäs hitsata kauheen hyvin"
__________________
On epäoptimaalista yrittää elää optimaalisesti epäoptimaalisessa maailmassa.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 07.01.2020, 13:33
H&K:n Avatar
H&K H&K ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.10.05
Sijainti: kuusisto, Finland
Viestit: 2.625
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lacrits68 Näytä viesti
moi!

tuollainen olisi budgetin sopivana myynnissä...

kemppi migger super 170A

Kemppi on ilmeisen "laatu kampe" mutta olisin vielä tiedustellut miten tuolla valovirralla ja 170A pärjää? ( ihan ummikko kun hitsaushommissa olen) Täällä kun olen selaillut niin monet vannovat voimavirran nimii ja ettei valovirta kamppeella tee "mitään", lanka ei pala yms...!


//Janne
Mulla on ollu tollanen vuodesta 2002 saakka eikä ole valittamista. Hyvin sillä hitsaa autonpeltejä sekä korjaa kaivurin puomit ja kauhat. Piirilevy hajosi viitisen vuotta sitten ( uusi olisi maksanut kempiltä rapiat 300e) mutta paikallinen elektroniikkakorjaamo korjasi piirilevyn muutamalla kympillä.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
minkä takia hj:n kampiakselin taaempi stefa maksaa toyotalla 93€ ja muualla 3-6€ ? VonLeka Tekniikka & Jutustelu 3 28.09.2010 22:53
Mitä kannattaa maksaa hj:stä? amis Tekniikka & Jutustelu 9 03.07.2006 16:49
mitä bj 42 maksaa?????? Tekniikka & Jutustelu 5 20.03.2006 21:22
Mitä gaz maksaa Ex_inkkari Chit-Chat 18 14.12.2005 11:29
Mitä Bensa maksaa MäIte URL 0 27.02.2003 20:32


Sivu luotu: 09:39 (GMT +2).