![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Mikähän ihme uljaaseen ratsuun iski. Ajelin tuossa kotio ja pysähdyin laittaakseen pakin niin huomasin sillon että vaihde kepukka vatkaa hulluna!? Noh laitoin jakarista vapaalle niin rupes aivan jumalaton tärinä ja vatkaus. Kurkkasin auton alle niin välikardaani vatkaa, sammutin moottorin ja kokeilin kardaanin ristikot ja laatikon kumen niin timmiltä tuntu mutta pyörittäessä tuntu sellanen hinkkaava muljahduksen tunne vain kun kardaani on pyörinyt melkeen täyden kierroksen. V,oiskohan mahdollisesti vaihteistosta tai jakarista olla laakeri loppu? Myös työntäessä kuulu jotain rahinoita mutta jakari vapaalla ei kuulunut mitään
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Ongelma ratkastu. Syyksi paljastu vähän turhan jäykkä luultavasti suikan vakio ristinivel, oli niin jumissa ettei edes kädellä saanu käännettyä tais olla merkiltään koyo? Nyt laitoin pääty rasvanipallisen ristikon jotta saa joskus rasvattuakki.
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b |
#3
|
|||
|
|||
![]() Suzuki jousien korotus
Hei. Hankin joitain aikoja sitten sj410:n jossa 413 tekniikka. Jouset vaikuttaa melko kuoleentuneilta. Pohjaanlyöntikumeista akseliin on n. 40mm. Kun tunkkaa korin ylös on väli n. 130mm.
Olin jo ostamassa 4x4 partsilta 3" korotusjousia. Sellaiseen settiin kuuluu pidempien iskareiden lisäksi myös pohjaanlyöntikumien korotuspalat. Kertokaas tyhmälle, että pysyykö joustovara samana uusillakin jousilla? Ajattelin siis että vähentääkö joutumista ristiriipuntaan, johon nykyään helposti pääsee. Ja yhtään kiikkerämpää siitä ei huvittaisi tehdä. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä mulla on etupakat ihan vaaterissa ja ne on juurikin nuo 4x4 partsin raptorit, tietysti sillä erotuksella että olivat vakiota vastaavat, niihin ollut tyytyväinen sen 40tkm mitä niillä on tullu ajettua. Takaset on jokseenki kippuralla ja edestä nyt tammikuussa sipasin 2 alimmaista pois ja laitoin omen? Lehdet niin on huomattavasti kippurammat mutta sisään jousto kärsi hieman. Itse ole ymmärtänyt niin että mitä letkummat ne ladit on niin sitä enempi se joustaa ylös/alas.
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b |
#5
|
|||
|
|||
![]() Suzuki sj410 ja siihen m40 laatikko
Elikkäs, päävaihteiston ja jakovaihteiston väliin pitäisi asentaa volvon m40 laatikko. Legenda kertoo että tämä onnistuu varsin helposti. Kuvia ja tietoa löytyi netistä jonkin verran mutta lisää kaivattaisiin
![]() |
#6
|
|||
|
|||
![]()
itsellä ei kokemusta tuollaisen tekemisestä mutta joko olet lukenut nuo:
https://www.suzuki-samurai.nl/volvo/volvo-eng.html https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=89714 https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=55784 https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=79312 Jos löysit muuta asiaan liittyvää niin lisää linkit tänne, muidenkin tietoon. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys eivät ratkaisisi. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Jos jollain tarvetta suzukin g16b moottorille niin sellainen ois tarjolla. Myyntiosiosta pitäisi löytyä.
|
#9
|
||||
|
||||
![]()
Samurai alkoi nakuttamaan kierroksia nostaessa ja oletan sen olevan kiertokangen laakeri tms. Eli remonttia tiedossa. Samalla voisi vaihtaa männätkin yms, joten mikä on paras paikka tilata korjaussarja?
Lowrangelta kattelin, niin vajaa 400$ (+ rahti ja verot. Tullit taitaa olla 0%?) korjaussarja korkeapuristeisilla männillä Onko noista männistä mainittaavaa iloa? Autonvaraosat24 sivuilla pelkät tiivisteet noin 100e, männät 40e/kpl. Toki toi 1.6L kone houkuttelee myös, mutta ei jaksaisi alkaa sovittelemaan. |
#10
|
||||
|
||||
![]()
itse en ehkä lähtisi kuitenkaan mäntiä vaihtamaan jos niissä ei mitään vikaa ole, toki jos meinaa korkeapuriste mäntiä niin sitten eriasia.
ebausta / aeromotors.ee ja sieltä autodocista varmasti löytyy tarvittavat tiivisteet/männänrenkaat ja laakerit. kannattaa ehkä kuitenkin purkaa ensin jotta näkee vauriot sekä osaat tilata oikeat laakerit ( ylikoko ? )
__________________
-MMC- Suzuki Jimny -02 Suzuki sj 413 Ex Toyota Lj -89 Ex Suzuki sj 413i Ex Suzuki sj 410 Viimeksi muokannut Kekkeruusi : 14.04.2020 08:06 |
#11
|
||||
|
||||
![]() Suzuki SJ410 kaikki virrat katosi
Kaikki virrat hävisi SJ410:stä vm -83. Virtakynällä katsottuna ei tule virtoja sulakerasialle, joka vaihdettu alkuperäisen tilalle uudempaan GM-tyyppiseen lattasulakemalliin jo aiemmin ja on toiminut hyvin. Myöskään virtalukon pohjaan ei tule virtaa (virtalukonpohjakin vaihdettu aiemmin), muistaakseni tuohon valkeaan paksumpaan johtoon pitäisi tulla aina virta(kuva1) vaan nyt ei tule mihinkään napaan. Kun syöttää virtaa johdon pätkällä akun plus navalta suoraan puolan etuvastukselle(kuva2), niin virrat tulee mittaristolle ja valot ym toimii ja starttaa. Akusta vedettu lisämaapiuhat runkoon ja moottoriin. Startille tulee virta ja toimii,kun herätenapaan antaa virtaa. Maapisteet kuskinpuolen tulipellissä ja jalkatilassa puhdistettu. Kuskin jalkatilassa olevien johtojen liittimiä auottu ja kuivatettu ja CRC:tä suihkittu. Eli mistähän tuota vikaa alkaisi seuraavaksi etsimään? Ja mikä sulake on millekin (4 kpl.) Löytyykö 410:n sähkökaaviota mistään, jostain palstan jutteluista sen aikoinaan löysin, mutta nyt ei löydy.
__________________
Kyllä tuosta Toyotalla yli mennään, ku menin minä siitä talvella yli Lynxilläkin! |
#12
|
|||
|
|||
![]() Suzuki SJ 413 korin peltiosat
Kaipaisin apua seuraavaan, takalokasuoja kaari takana oikealla ruostunut kokonaan pois.
Sopiiko SJ 410 korjauspala tähän minun SJ 413 malliin? Eli onko korit suurinpiiretein samanlaiset? Kuvissa näyttää samalta paitsi levitys kaaren kiinnityslevy puuttuu, mutta se olisi kyllä helppo modifoida siihen. |
![]() |
Luokat |
samurai, sj410, sj413, suzuki, yleistä |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Miksi Disco1 tai Defe ei soveltuisi offikäyttöön? | Sirernog | Tekniikka & Jutustelu | 188 | 20.04.2012 20:30 |
Kassillinen tyhmiä kysymyksiä,... | regular | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 13.05.2007 22:13 |
Bj-40 murros ja sarja tyhmiä kysymyksiä | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 25.06.2006 17:18 | |
Bj-75 , kysymyksiä ??( tyhmiä ) | Palde | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 02.02.2005 19:17 |
Tyhmiä kysymyksiä | Kupla | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 13.09.2004 13:47 |