Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi-
Ymmärrä että MY ei ole fossiilinen polttoaine eli kuten jutussa sanottu: ”Käytettäessä raaka-aineina jätteitä ja tähteitä ei kierrossa olevan hiilen ja siitä syntyvän hiilidioksidin määrä lisäänny ilmakehässä.” Sama homma kun ajais rypsiöljyllä tai biokaasulla.
Sähköautojen akkuteollisuus ja romuakut aikanaan on iso ympäristöongelma. Lisäksi mahdolliset akkupalot hankalia sammutettavia. Ja kaikki muut sähköiskunvaarat remontoidessa sit ku näitä mällätään ja korjataan.
Vety olis monella tapaa hyvä.
|
Et ne My-kiisselin putkenpäästä tulevat on ihan samoi kun fossiilisista ilmakehään. Saastuttaa ehkä vähän vähemmän....
Ja noi ytimestä poratut fossilliset päästää vain poltettuna ilmakehään. Niiden kasvihuonepäästöt on ollu piilossa tuhansia vuosia. Ja nyt ne vapautuu kiertokulkuun.
Noi biologisesti kasvatetut päästää monella tapaa enne ku ovat biopolttoaineena. Ja saastuttaa muutakin kuin ilmakehää, esim vesistöjä ym......
Energiana, lannotteina, poltettuna polttoaineena, ym.
My-kiisselin valmistusprossessikaan ei ole ikiliikkuja.....
Kaikki mitä ilmakehään lasketaan on tulevaisuudes liikaa.....ottomoottorissa poltettuna tai mätänemiskaasuin.
Tolla sun ymmärryksen juoksulla mun ei tarvvis maksaa enää koskaan CO2 pohjaisia veroja, koska hiilineluja löytyy vaikka sullekin.....jos haluut kompensoida omia päästöjäs.
Ehkä oikea tapa kattella asioita on perspuolella kuinka suomalian valtio sen tekee....
Päästöt ja nielut kävelevät käsi kädes.....Silti suomalian valtio riistää yksityiset ja myy niidenkin hiilinielut päästökaupassa jotka on valtioiden välisiä ja osallistujat ainoastaan valtioita ja suuryrityksiä joille valtiot siunaavat saastutus oikeudet. Yksityisiä metsänomistajia Suomalian valtio riistää niitä verottamalla metsätiloista ja kaikista CO2 pohjaissta veroista.
Mua etoo et mun pitää maksaa sun ja monen muunkin päästöist.