Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 23.11.2019, 18:50
nurtsa:n Avatar
nurtsa nurtsa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 23.03.14
Sijainti: eurajoki
Viestit: 221
Perusasetus

Mites ootte laittanu 110 hiluun moottorin kierroslukumittarin?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 23.11.2019, 23:21
hiluvitkutin:n Avatar
hiluvitkutin hiluvitkutin ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.07
Sijainti: keitele, Finland.
Viestit: 2.366
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja nurtsa Näytä viesti
Mites ootte laittanu 110 hiluun moottorin kierroslukumittarin?
Mitäs sää sillä?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 24.11.2019, 07:30
nurtsa:n Avatar
nurtsa nurtsa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 23.03.14
Sijainti: eurajoki
Viestit: 221
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hiluvitkutin Näytä viesti
Mitäs sää sillä?
Tarttis penkittää muutoskatsastukseen. Jarruttaja puheli että tarttee
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 24.11.2019, 18:09
Luoppis Luoppis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 17.01.10
Sijainti: Asikkala
Viestit: 1.154
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja nurtsa Näytä viesti
Mites ootte laittanu 110 hiluun moottorin kierroslukumittarin?
En oo mihkään jälkikäteen asentanut, mutta kenties järkevin vaihtoehto 2L2 koneessa on todennäköisesti rakennella laturiin W-liitin ja siihen joku sopiva mittari. En tiiä onko helppoa vai hankalaa, mutta joutuu jonkun verran avaamaan laturia.

Tuossa joku selittää englanniksi mitä tuo laturin modifioiminen vaatii
https://www.youtube.com/watch?v=yguFw2V1F2M
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 25.11.2019, 21:19
Harri L Harri L ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 21.01.13
Sijainti: Iisalmi
Viestit: 11
Perusasetus

Morjensta

Asensin - 11 Hiluxiin blokkikorotuksen. Edestä auto nousi 3" ja perästä 2". Asensin myös varulta blokit etuperän kiinikkeiden alle jotta etuperä kallistui hiukan ja vetarien kulma oikeni hiukan

Nyt kun lumet suli, huomasin että autoon ilmestyy välillä sellainen vaimea jurina. Yleensä jurina kuuluu alku matkasta, ja häviää noin 10km ajon jälkeen. Välistä jurina ilmestyy ja sitten yhen äkkiä häviää. Neliveto päällä ääni tuntui voimakkaammalta

Onko muilla ollu vastaavaa ja mistä tuo voisi johtua? Mahdollisesti vetareista? Auton madaltaminen vakioksi ei oikein huvittaisi
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 25.11.2019, 23:20
Micco:n Avatar
Micco Micco ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 08.03.05
Sijainti: Turku, Finland.
Viestit: 1.768
Perusasetus

Mites näissä uudemmissa neliveto on toteutettu, vanhemmilla ei ainakaan passais ajella pitävällä alustalla neliveto päällä kun siitä aiheutuu vääränlaisia rasituksia voimansiirtoon sekä erinäisiä jyrinöitä varsinkin jos etu ja takapään renkaat erikokoiset mm. kulumisen myötä. Onko sitä etuperää siis laskettu vai jotenkin kallistettu? Kallistamalla ei kyllä taida vetarien kulmat parantua kuten laskemalla tekee. Kallistaminen aiheutta kardaanin nivelkulmien muutoksen joka saattaa myös aiheuttaa jyrinöitä, mikäli nivelkulmat menee huonoksi.
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 26.11.2019, 08:12
Harri L Harri L ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 21.01.13
Sijainti: Iisalmi
Viestit: 11
Perusasetus

Etperään asensin sen laskusarjan. Mutta käsittääkseni se vain lähinnä kallistaa etuperää. Jotenkin epäilyttävää, kun kiinikkeiden alle asennetaan vain metalliset blokit. Ei varsinaisesti vakuuta. Jostain syystä joka kohdassa suositellaan tällaisen sarjan asentamista. Varsinainen laskusarja maksaa jo yli 500€.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 27.11.2019, 00:17
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Harri L Näytä viesti
Etperään asensin sen laskusarjan. Mutta käsittääkseni se vain lähinnä kallistaa etuperää. Jotenkin epäilyttävää, kun kiinikkeiden alle asennetaan vain metalliset blokit. Ei varsinaisesti vakuuta. Jostain syystä joka kohdassa suositellaan tällaisen sarjan asentamista. Varsinainen laskusarja maksaa jo yli 500€.
Ei juuri kokemusta k.o Hiluxista;
Pistätkö kuvan k.o korotussarjasta, jos "Varsinainen laskusarja maksaa jo yli 500€"
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 26.11.2019, 10:22
Luoppis Luoppis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 17.01.10
Sijainti: Asikkala
Viestit: 1.154
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Micco Näytä viesti
Mites näissä uudemmissa neliveto on toteutettu, vanhemmilla ei ainakaan passais ajella pitävällä alustalla neliveto päällä kun siitä aiheutuu vääränlaisia rasituksia voimansiirtoon sekä erinäisiä jyrinöitä
Isoin ero vanhojen ja uusien Hiluxien välillä nelivedon toiminnassa on lähinnä se etuakselin vedon katkaisu, vanhoissa käännetään vapaanavat auki jolloin mikään osa etuakselissa pyöränlaakerista sisäänpäin ei pyöri kun taas noissa moderneissa härveleissä katkaistaan veto toiselta vetoakselilta tasauspyörästön vierestä, jolloin etukardaani ja tasauspyörästön varsinainen murikka ei pyöri. Eli vetoakselit jäävät pyörimään vapaana renkaan mukaan ja ne voi aiheuttaa omat äänensä vaikkei olisi neliveto päällä. Ja varsinkin jos ääni voimistuu neliveto päällä tutkisin vetonivelien kuntoa jollain tapaa jos sieltä sattuu olemaan vaikka rasvat kuivahtaneet tai suojakumit rikki ja ajeltu vastikään paljon nelivedolla ja nivelien kulmia jyrkennetty.
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 27.11.2019, 09:00
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Luoppis Näytä viesti
Isoin ero vanhojen ja uusien Hiluxien välillä nelivedon toiminnassa on lähinnä se etuakselin vedon katkaisu, vanhoissa käännetään vapaanavat auki jolloin mikään osa etuakselissa pyöränlaakerista sisäänpäin ei pyöri kun taas noissa moderneissa härveleissä katkaistaan veto toiselta vetoakselilta tasauspyörästön vierestä, jolloin etukardaani ja tasauspyörästön varsinainen murikka ei pyöri. Eli vetoakselit jäävät pyörimään vapaana renkaan mukaan ja ne voi aiheuttaa omat äänensä vaikkei olisi neliveto päällä. Ja varsinkin jos ääni voimistuu neliveto päällä tutkisin vetonivelien kuntoa jollain tapaa jos sieltä sattuu olemaan vaikka rasvat kuivahtaneet tai suojakumit rikki ja ajeltu vastikään paljon nelivedolla ja nivelien kulmia jyrkennetty.

Noista uudemmista ei kyllä ole kokemusta, korotus sitten taas saattaa alkaa käymään myös ristinivelten päälle ja aiheuttaa erinäisiä veikeitä vikoja, varsinkin kun ei kulu löysäksi vaan vetää piukkaan.
Joskus etsittiin vikaa kun alkoi oma pompottaa aluksi 90 vauhdissa ja sitten hetken päästä jo 60 vauhdissa. Renkaita painotettiin ja kardaaria paikalla ollessa kokeiltiin nivelten suhteen. Olin jo hakemassa toisia vanteita kun vika tuli pihalle, suorastaan ampui ja lensi yksi nivelen kuppi pitkälle ajossa kovalla pamauksella
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 27.11.2019, 10:17
Harri L Harri L ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 21.01.13
Sijainti: Iisalmi
Viestit: 11
Perusasetus

Tuossa on vasemmalla varsinainen etuperän laskusarja ja oikealla puolella tuommonen muutaman kympin "laskusarja" jollainen itellänikin on
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	IMG_20191127_101540.jpg‎
Views:	511
Size:	474,2 Kt
ID:	93366  
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 13.12.2019, 17:29
toyopet:n Avatar
toyopet toyopet ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 10.03.14
Sijainti: Äijälä, Keski-Suomi
Viestit: 535
Perusasetus

L-moottorin (siis 2.2-litraa, vuosi 1983) kanteen ei varmaan käy minkään 2L-T:n pakosarja?
Pojalla on visioita turbotuksesta.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 13.12.2019, 17:41
H&K:n Avatar
H&K H&K ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.10.05
Sijainti: kuusisto, Finland
Viestit: 2.623
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja toyopet Näytä viesti
L-moottorin (siis 2.2-litraa, vuosi 1983) kanteen ei varmaan käy minkään 2L-T:n pakosarja?
Pojalla on visioita turbotuksesta.
Ei sovi suoraan. Muistaakseni vaatii 2. ja 3. pyttyjen pakoaukkojen kohdalla kierrereikien uudelleenporaamisen kanteen.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 06.01.2020, 23:02
Micco:n Avatar
Micco Micco ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 08.03.05
Sijainti: Turku, Finland.
Viestit: 1.768
Perusasetus

Osaako joku sanoa varmaksi että sopiiko/ei sovi hj61.sen jakiksen takakardaanin lähtö, LN46.sen jakikseen takakardaanin lähdöksi?
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 11.01.2020, 16:17
Jeepp Jeepp ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.10
Sijainti: Suomi
Viestit: 506
Perusasetus

-06 hiluxin kardaanin liu'ut.. ei ole rasvanippaa ja kumin alla liuku sellanen sininen. Joku kulutuspinnoite? Näki et on ollu jottai rasvaa, uskaltaako sinne laittaa mitään?
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 11.01.2020, 21:11
Arpe:n Avatar
Arpe Arpe ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.12.05
Sijainti: Lappeenranta. Finland.
Viestit: 1.117
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jeepp Näytä viesti
-06 hiluxin kardaanin liu'ut.. ei ole rasvanippaa ja kumin alla liuku sellanen sininen. Joku kulutuspinnoite? Näki et on ollu jottai rasvaa, uskaltaako sinne laittaa mitään?
-06 ei nippaa ?? Katos vaan itellä -07 ja siinä on nipat liuvuissa sekä ristikoissa.
Jos siellä on semmoinen teflon pinnoite, en ainakaan mitään mineraalipohjaista rasvaa menis sinne laittamaan.
Ehkä joku jarrukumirasva tai silikoonipohjanen vois toimia..
__________________
Montenegro offroad club #88
Montenegro racing 16
www.montenegrooffroad.com
6 x 4x4: 2 x LJ + SJ + BJ + RAV4 + HILUX
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 5 (0 jäsentä and 5 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hdj`iin joudet l´j 70´seen käykö?? henteri Tekniikka & Jutustelu 20 02.03.2008 20:02
LN 65 Hiluksiin korotus jouset? -Ville- Tekniikka & Jutustelu 8 20.02.2008 21:15
käykö HDJ:n jouset LJ:hin? Jari_M Tekniikka & Jutustelu 2 23.05.2007 20:24
M: HiLux LN65 jouset+muutakin, JOUSET MYYTY! A45 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 25.04.2006 18:14
MISTÄ UUDET JOUSET BJ40:seen =>Käykö Hj 60 jouset? Tekniikka & Jutustelu 7 03.12.2004 21:34


Sivu luotu: 22:49 (GMT +2).