![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Kyllä sitä M90 on ollut tuon deekun jatkona, kohtuu harvinaisia ovat. Tuon vaihteiston asentamista tosiaan vaikeuttaa se, että kytkinkoppa on kiinteä osa laatikonkuorta, joten pitää löytää D6:n jatkona ollut vaihteisto tai tehdä kytkinkoppa leikkaa ja sähköliimaa menetelmin. Yksi tuttu askarteli joskusmuinoin tuommoisesta M46:sta sen ylivaihdeosan oohpelin reksan laatikon jatkeeksi. Kova homma siinä oli kun piti rakennella akseli laatikon ja ylivaihteen välille ja kiinnitykset ylivaihteelle. Vanhemmista Transiiteista löytyy kanssa sähköisellä ylivaihteella olevia laatikoita, itse ylivaihde yksikkö on periaatteessa sama kuin Volvoissa. Mites olisi joku (Bemarin) Getrag? Niitä asentelevat turbo Volvoihin kun omat laatikot eivät kestä. Vaatii toki kytkinkopan rakentelua, mutta osaajia löytyy. Joku 260 voisi olla kestoltaan passeli, tai hinnakkaampi 265 (vanhat isolohkohko 5-sarjalaiset). Plussana 265:ssa olisi irrotettava kytkinkoppa. Tai vanhemman M5:n Getrag 280. Välityksiltään parhain olisi ehkä 6-lovinen 420G (1=4.227 2=2.528 3=1.669 4=1.226 5=1.000 6=0.828). Kyllähän tuo deeku ottaa kierroksia hanakasti, mulla oli hivenen pumpultaan sorkittu ja isommalla turbolla oleva D24TIC 240:n keulalla ja leimasetä tuumasi päästömittauksessa, että täähän kiertää kun lentokone. Ei tullut leimaa kun otti n. 5300 rpm ja sallittu oli jotain 5000 paikkeilla. Savuarvo kyllä oli hyvä, vaikka ajossa lykkäsi putken täydeltä hiilipökäleitä kun polkaisi lapun lattiaan, paikallaan kun ei nostanut ahtoja ja savutuksen estin toimi (jota jotkut ahdonalaisen säädöksikin kutsuvat) ![]()
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Joku tuollainen loota olisi varmaan aika paseeli ja luulisi kestävän. Isolla rahalla ku ostasi bemarin 6-lovisen niin varmasti kestäisi.
Itsellä olisi tuo talviraato menossa keväällä purkuun (e39 530da) niin siitä kun nostaisi tekniikan kokonaisenaan LT:hen niin alkaisi rahti liikkua. On vaan lootana tuo surullinen 5L40 joka ei kestä edes vakio bemarin tehoja. Olisi varmaan aika ihmeissään LT:ssä. Vitosen välityshän olisi kiva 0,75 ja turbiinilootahan tekisi ajamisesta yhtä nautintoa. Tommosen myllyn virittämiseen vähän perehtyneenä niin voimaakin olisi tarjolla varmasti riittävästi ![]() Lainaus:
![]() Tuo perävälityksen vaihto olisi varmaan helpoin ja viisain. Ei vain ole tullut mistään vastaan eikä oikein ole ajatusta mistä aloittaa kysely Viimeksi muokannut Hcet : 19.11.2019 11:07 |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Mitäs jos katselisitkin Sprintteri Mersun periä? Samaa 6x205 mm pulttijakoa niissä, ja voisi löytyä helpommin. On tietysti enempi töitä, kun tuskin istuu bolt-on.
Ensimmäisen sukupolven VW LT ja MB TN1 pitivät olla jo yhteistyön hedelmiä, mutta loppujen lopuksi vain takavalot saatiin samoiksi...
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Viimeksi muokannut Hcet : 19.11.2019 15:45 |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Eikö esim 515 rintteri ole 5 ton koko painolla?
Jos rintteri ei riitä, niin sitten löytyy Vario.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Volkswagen doppeli | joonaveckman | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 21.11.2015 17:53 |
Myyty Volkswagen Polo SDi -00 | ajelija | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 25.04.2014 19:14 |
Pidempää jarruletkua bj-42 | ahku | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 14.02.2013 10:49 |
Sorentoon pidempää jousta | Dojo | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 01.01.2010 16:16 |
Pidempää iskaria Rangen takapäähän | Niko | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 19.01.2007 12:00 |