![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Jimnyssä automaattimallin yhdistetty kulutus on 0,9 litraa isompi kuin manuaalin. Nykyaikaisilla automaateilla kulutus on yleensä paperilla lähes sama kuin manuaalilla, käytännössä jopa pienempi. Ei siis ole desistä tai kahdesta kyse. Lisäksi ajomukavuus paranee kun ei kone huuda maantienopeuksissa.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Onneksi siellä ei ole mitään kaksoiskytkin paskaa tungettu. Ne on karmeita laatikoita. Hölmöt ihmiset vielä ostaa niitä.
|
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Tumpula Racing Team |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Testikulutus luonnollisestikin riippuu vaihteiston osalta siitä, miten hyvin välitykset sattuvat osumaan testisykliin. Todellinen kulutus taas riippuu siitä, miten hyvin välitykset osuvat käytettyihin ajonopeuksiin.
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Tuolta löytyy kattavasti tekniset tiedot välityksiä myöten.
https://www.suzuki.fi/mallisto/jimny/ En viitsinyt laskea kokonaisvälityksiä. Automaatilla ja manuaalilla on näköjään eri välitykset sekä perissä, että jakolaatikossa. Siellä on myös kulutuslukemat neljällä eri testisyklillä, sekä yhdistetty kulutus. Isoimmillaan ero on hitaalla ajolla, 1,6 litraa. Toki bensaa saa pumpusta, mutta en minä ainakaan haluaisi maksaa -80 luvun tekniikasta uuden hintaa. Minulla nimittäin on omassa kulkineessa molemmat aiemmin mainitsemani viat, rumpujarrut takana ja neljävaihteinen laatikko. Molemmat pitäisi päivittää uudempiin, kun vain ehtisi. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
No aika näyttää miten rumpujarrut ja automaattiaski pelaa, aika äkkiä näistä tulee kommenttia saiteille. Toisaalta kun on kevyt auto, niin levyjarrut takana voi alkaa jumittaa käytön puutteessa kun hidastusta varten ei tarvitse polkea koko poljinta lattiaan, vanhanaikaiset rummut voipi olla siinä hiukan armollisemmat.
Varmaan kohta alkaa tulemaan tasauspyörästön lukkoja jälkimarkkinoille, kummat muuten on yleensä toimintavarmenpia, sähkö vain paineilma? Jälkimmäisessä ainakin on kait jäätymisriski jos systeemiä ei kuivaa kondenssista? |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Ei rumpujarrut mielestäni ole mikään vika autossa, siis taka-akselilla. Just korjautin Hyundai I20 takajarrut kun olivat päässeet käytön puutteessa jumiintumaan. Vastaavasti Romanian Range Roverissa (Sandero Stepway) takapäässä rumpujarrut sen kun vaan toimii. Mutta jokainen tietty omalla tyylillään, en tuomitse kenenkään mielipiteitä.
__________________
Tumpula Racing Team |
![]() |
Luokat |
2019, jimny, suzuki |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Suzuki Jimny uusi alkuperäinen takapönttö | ajelija | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 11 | 23.09.2014 23:37 |
Myydään / Vaihdetaan 1kpl 33 uusi rengas/uusi 8x15 vanne | miilu | O/M/V Renkaat ja vanteet | 5 | 01.05.2013 12:36 |
Myyty Suzuki Jimny 1.3JLX -02 "Off / On Road Jimny" | JER81 | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 16.09.2009 21:01 |
Myyty 1kpl UUSI 33x12.5 bogger+uusi 8"vanne | make-lj | O/M/V Renkaat ja vanteet | 4 | 05.11.2008 16:36 |
m: uusi rullakita super-winssin ja vaijeri uusi. | toyota4x4 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 05.06.2008 11:55 |