![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Nyt se olis taas pyörillään ja jarrutkin tuntui löytyvän loputtoman ilmailun jälkeen. Tai ainakin tallilla sisällä poljin tuntui järkevältä. Niin positiivinen fiilis että pesin lattiankin! Ohjaus heitti taas öljyt pihalle, se on jännä kun lähtee täyttämään tyhjää järjestelmää, niin öljy vaahtoaa ja sinne jää ilmataskuja. Mutta niin kauan kun auto käy, ei mitään ongelmaa ole. Mutta kun sammutat, niin johan alkaa kuohumaan ja oksentelemaan! hirvee sotku. Kait tohon pitäis tehä tarpeeks iso pönttö tehostimen säiliöksi, niin olis tilaa ns huohottaa. Seuraavaks kait toi pitäis kääntää toisinpäin tossa ruudussaan ja ruveta tonkimaan takalehtiä ja niiden puslia.
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Itse olen ilmannut ohjauksen renkaat ilmassa, korkki paikallaan mutta auki. Välissä hetken odottaa että pahimmat kuplat pois ja sit uusiksi.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tossa on varmaan haasteena vakiosysteemiin verrattuna hyroassist sylinteri, öljyn jäähdytyskenno ja paluulinjassa vielä öljynsuodatin. Siihen nähden toimii hienosti veten vakiopumpulla ja säiliöllä! ![]()
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Kerran olen onnistunut räjäyttämään simpukasta alatiivisteen läpi liemet (edit: letkujen & simpukan vaihdon yhteydessä), en tiedä mikä aivopieru tuli ja veivasin rattia säiliön korkki kiinni ja renkaat maassa auto käynnissä. Se oli todella huono toteutustapa ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. Viimeksi muokannut Timo_L : 05.11.2019 12:19 |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]()
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Haha, hyvää keskustelua jätkät, jatkakaa
![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Miksi vasta pumpun pysähdyttyä?
__________________
Life's a bitch, and then you don't die. - Vanha vampyyrisananlasku |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Varmaan pumpun pysähdyttyä oksentelu viittaa siihen että se öljy virtaa takaperin sieltä simpukalta ja tulee pumpun läpi. Eli niin kauan kun pumppu pyörii, virtaava öljy pitää oksentelun kurissa. Tuo sama ongelma on ollut joka kerta kun systeemiä lähdetään täyttämään ns tyhjästä. Mutta sitten se asettuu kun kun ilmat saa pois.
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso Viimeksi muokannut veijon-esso : 13.01.2020 16:00 |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Söpöt huoltoluukut. Tein vähän maalitestiä, musta on Bilteman vasaralakkaa suoraan pellille maalattuna, keltainen on mastonin sinkkipohjan päälle maalattua perus mastonin spraytä. Piti maalaa jollain miranolilla toi keltanen, mutta eipä ollut tallilla sopivaa maalia. No katotaan silti kumpi ruostuu tai hilseilee eka.
Sitte vaihettiin vesipumppu joka oli ruvennu tiputtelee juorureijästä aina auton seisoessa. Parempi vaihtaa ajoissa kun odottaa että on pakko. Uusi ja vanha vertailussa. Uuden pitäis olla ns "parannettu malli", mutta on se ainakin halvemmin tehty, prässätyllä peltiperseellä kun vanhassa oli alumiininen pultattu ja (tiivisteet oli vanhassa O-renkaat ja niille koneistettu urat ei muuten ollu ku tarkemmin tutki), uudessa irto tiivisteet. No ajanee asiansa. Sit tuli kauan odotettu paketti High Angle Drivelineltä. Muuten näyttäis menneen nappiin mutta tämä takakardaanin liukupätkä on 1350 kun piti olla 1410. Perää varten tuli 1410 yoke kuitenkin niin kuin oli sovittu. No katotaan mitä Jesse sanoo, pitää laittaa sille sähköpostia. Alustavasti nopeaan googlailin, niin ei oo kallis irto-osana vaikka tilais vaan suoraan jostain jos menee hankalaks. Tossa vielä vertailuna 1350 ja 1410. Etukardaani näyttää olevan oikein ja toi liuku on törkeen järeä ja pitkä. Kumikortsu on lyhyt töpö mutta liukua piisaa.
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso Viimeksi muokannut veijon-esso : 22.01.2020 12:34 |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Etu kardaani on näköjään kehittyny versio, miulla ne on samanlaiset molemmat kun tuo siu takimmainen
![]()
__________________
Ei tarvia taitoa kun on tuuria ![]() WUOKSI OFF ROAD ![]() |
#12
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
__________________
T: Harri |
#13
|
||||
|
||||
![]()
Takaikkuna ei pysy ylhäällä ilman kaasujousia, joten lisäsin kaasujouset.
Kivempi ronkkia tavaroita kontista. Kojelaudassa tuo koristelista oli jo pahassa kunnossa ja leikattu poikki radiota varten. Nyt upotan radion hieman syvemmälle ja se jää levyn taakse piiloon. Mankkaa pääsee kuitenkin räveltämään luukun alta. Ja sarana vinossa jotta painovoima pitää luukkua kiinni. Tarkoitus olisi laittaa joku uus mankka jossa olisi bluetooth mahdollisuus. Kännykästä soittelis pääasiassa musaa. Ei todellakaan mitään ihmehifiä hakusessa, varmaan noi satasen hintaluokassa olevat motonet kamppeet riittää täysin. Onko asiantuntijoilla suosituksia? ![]() ![]()
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
#14
|
||||
|
||||
![]()
Pitäskö sun tolle ovellekkin jotain tehdä?
Pistää pikkasen silmään😁 |
#15
|
||||
|
||||
![]()
Jos mä kittaan sen suoraks?
![]()
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
#16
|
||||
|
||||
![]()
Kannattaa kyllä käyttää ihan suosiolla sementtiä ja muurauslastaa..
![]() Ei kolhinnukaan sitten niin helpolla! ![]()
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen. |
#17
|
||||
|
||||
![]()
Ja sittenhän ovetkin sulkeutuisi kuin kassakaapin ovet kun olisi vähän massaa..
![]() Voishan tota kokeilla paukuttaa suoraks, ottais siis irralleen ja ovipahvi irti niin pääsis sisäpuolelta sörkkimään ton suunnilleen linjaansa ja sitten näkis paljonko ikkunamekanismeista on varaa tohon pintaan nähden. Jos pikkuprojektina upottais yhden putken tohon kylkiljaan. Siinähän sitä oliskin illaks hommia! ![]()
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
#18
|
||||
|
||||
![]()
Ja vähä turkkipeltiä samalla😉
|
#19
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Jotkut väittää että imemällä säiliiöön alipaineen ja kääntelemällä rattia saisi ilman pois, mutta itse en ole saanut sitä toimmaan. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
blazer 6.2d | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 27.08.2007 20:24 | |
M/V: Blazer k5 | K5 | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 16.06.2007 20:32 |
O: BLAZER | O/M/V Muut | 3 | 23.01.2005 14:19 | |
M:Blazer 6,2D | ari | O/M/V Muut | 0 | 16.02.2004 19:26 |
m blazer k5 | O/M/V Muut | 0 | 11.02.2003 16:37 |