![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Pystyyhän tuon luonnoksen perusteella 1998 ja uudempiin autoihin vaihtamaan pelkällä muutoskatsastuksella osien vaihdon kohteena olevaan automalliin tarkoitettuja akseleita/akselistoja, sekä alustan, jousituksen, jarrujen ja ohjauslaitteiden osia. Myös tarvike? Kuten ko. automalliin tarkoitetut vahvemmat ja mahd. säädettävät tukivarret panhardit ja ohjausvarret? Tai tehokkaammat jarrut, jos ne on tarkoitettu kyseiseen automalliin? Ehkä jopa tarvikeakselit, jos niiden valmistaja on tarkoittanut niitä käytettävän muutoksen kohteena olevassa automallissa? Korottamista ja madaltamista ei rajoiteta sen enempää kuin ennenkään, päin vastoin. Tuossa luonnoksessa kielletään ainoastaan eri malleihin tarkoitettujen (myös mallisukupolven sisällä kts. määritelmät) ja eri merkkisiin, akseliston perustyypiltään samankaltaisiin ajoneuvoihin tarkoitettujen osien käyttö. Ei kyseiseen automalliin tarkoitettujen osien käyttöä. Puskureiden muuttamisen, poistamisen ja ilmeisen todennäköisesti myös vaihtamisen selkeämpisanainen kielto on tietysti heikennys vallitsevaan käytäntöön. Muutenhan toi on ihan järkeenkäypää tekstiä. Ei se nyt ihan kaikkea uusienkaan autojen rakentelua estä vaikkei volvolaisia tai moggiakseleita enää saakkaan laittaa ilman poikkeuslupaa. Enkö oo tarpeeks pessimisti, vai enkö muuten vaan tajuu tän uudistuksen huonoutta (puskuriasiaa lukuunottamatta)?
__________________
ex uazJanne "Ikuisesti elää se, joka kerää kaikkea kaksin käsin.." Jouni Hynynen, runoilija |
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
muutoksia ei tällaiseen autoon ... voi hyväksyä muutoskatsastuksessa ilman poikkeuslupaa. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
"14) mallisukupolvella ajoneuvovalmistajan määrittelemä saman ikäisten ajoneuvomallien ryhmä, jotka pääpiirteissään vastaavat muotoilultaan ja teknisiltä ominaisuuksiltaan toisiaan;" "3.9 Akselisto ja alusta Ajoneuvon akseliston tai akseliston osien vaihtaminen mallisukupolveen kuuluvaan akselistoon, mallisukupolveen tarkoitettuihin akseliston osiin tai akseliston perus-tyypiltään muutoksen kohteena olevaa ajoneuvoa vastaaviin ajoneuvoihin tarkoitettuihin akselistorakenteen muutos-osiin on sallittu, jos:" Tarkoittaako tämä todella sitä ettei muutoksen kohteena olevaan ajoneuvomalliin tarkoitettuja tarvikeosia voida hyväksyä katsastuksessa -98 ja uudempiin?
__________________
ex uazJanne "Ikuisesti elää se, joka kerää kaikkea kaksin käsin.." Jouni Hynynen, runoilija Viimeksi muokannut jkholma : 23.10.2019 16:14 Perustelu: Lisätty Määritelmä |
#4
|
||||
|
||||
![]()
No sitä. Eli ei saa tommoisenaan mennä läpi. 1.1.1998 raja ihan hatusta temmattu. Tai no tulihan silloin henkilöautojen EU-tyyppihyväksyntä euroautoille pakolliseks, mut täähän koskee pakuja ja kuorkkejakin 7500 kg asti. Eli ei perustu mihinkään.
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Huomenna lähtee PäHäMan pari sivuinen lausunto Trafille
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
No nyt on tehty ja lähetetty jo toinen lausunto aiheeseen
![]()
__________________
ex uazJanne "Ikuisesti elää se, joka kerää kaikkea kaksin käsin.." Jouni Hynynen, runoilija |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Milloinkahan tämä menee käsittelyyn, että milloin olisi päätökset ehdotuksen läpimenosta tai hylystä odotettavissa?
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 3 (0 jäsentä and 3 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Rengas- ja moottorimuutoksien rajat muuttumassa! | -MaTTi- | Tekniikka & Jutustelu | 839 | 19.11.2021 10:25 |
Rajat kiinni ja äkkiä!! | Lars | Society | 3 | 09.02.2016 19:31 |
Gen2 pajeron moottorimuutosten leimaus | Dectane | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 03.01.2013 14:29 |
Kylla ne kohta autoihinkin tarkat rajat... | Korpikumpu | Chit-Chat | 16 | 19.12.2009 20:38 |
Onko pykälät lavan pituudesta muuttumassa? | _Metal_ | Tekniikka & Jutustelu | 25 | 09.07.2007 10:34 |