Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jli
Näistä on aika hankala sanoa, mitkä muutokset on tehty ennen museokatsastusta ja mitkä sen jälkeen.
|
Mielestäni aika helpolla näkee, ainakin näin Series Rooveri harrastajan silmin.
Lainaus:
Museoajoneuvoksi hyväksymisen edellytykset
Museoajoneuvoksi hyväksymiseen ei riitä, että ajoneuvo on tarpeeksi vanha. Minimi-ikävaatimus on 30 vuotta ajoneuvon valmistusvuoden päättymisestä. Hyväksymisehdot määrittelee laki: siis iän lisäksi myös, se että ajoneuvo on säilynyt alkuperäisen kuntoisena tai se on entisöity tai konservoitu asianmukaisesti.
Alkuperäiskunnolla ymmärretään, että ajoneuvo on säilytetty rakenteeltaan ja ulkoasultaan yksityiskohtia myöten alkuperäisenä, siis lähes sellaisena kuin se valmistuslinjalta tullessaan on ollut. Ajoneuvon korin, moottoritilan ja tavaratilan on oltava puhtaat. Maalausten ja muiden pintakäsittelyjen on oltava alkuperäistä vastaavassa kunnossa. Korin ja tavaratilan sisustusmateriaalien on oltava puhtaat ja ehjät. Ruostevaurioita ei museoajoneuvossa saa olla, mutta vähäiset käytön jäljet hyväksytään.
|
Täältä lisää
http://www.sahk.fi/15 En ole itse kuullut, että museokatsastuksen jälkeen auto saa vapaasti rakennella mielensä mukaan. Joitain oman aikakautensa tyypillisiä aftermarket osia on hyväksytty, mutta en tässä semmosia nää, taikka epäilen suuresti onko vaan sutastu jostakin jotain. Eri "trimmitasojen" sekametili ja niitä ei sentään ole kun kaksi tietääkseni. Kyseiseen merkkiin ja malliin saa osaakin, ettei siittäkään voi olla kiinni. Mutta kai se kun tekee vaan...